Business In­tel­li­gen­ce ana­ly­ti­ker


Brænder du for at omdanne data til indsigt, og vil du være med til at udvikle innovative og værdiskabende løsninger og rapporter - og løfte den måde vi anvender data på?

Ligger din faglige interesse og motivation i at forvandle data til indsigter og løsninger, der skaber konkret værdi for både kolleger, kunder og partnere, så har vi det helt rigtige job klar til dig.

Du kan se frem til at blive del af et højt prioriteret område. Innovativ og målrettet dataanvendelse er således en helt central del af Alm. Brands strategi og en forudsætning for, at vi kan nå vores mål. Der er derfor også fuld opbakning fra topledelsen, og som fokuseret dansk virksomhed er der i Alm. Brand også kortere vej fra tanke til handling end mange andre. Vi er kommet langt, men vi kan stadig se et stort uudnyttet potentiale.

Du skaber indsigt i data som skaber grundlag for handling

Som analytiker i Alm. Brands Data Insights-afdeling skal du på den ene side kunne identificere behov og specificere disse i en datamæssig sammenhæng. Hvor du også udfordrer og inspirerer dine kolleger konstruktivt med nye indsigter og ideer. På den anden side skal du kunne udvikle analyser og rapporteringer med data, hvor genanvendelse og standardisering er vigtigt, samt bidrage til fortsat udvikling af vores eksisterende rapporteringsløsninger og konsoliderede dataplatform. Det gør du i et stærkt data-fagligt miljø sammen med et fast agilt og forretningsvendt team.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Sparre med kollegaer omkring deres udfordringer og behov for rapportering og indsigt i data
  • Udarbejde analyser baseret på data i samarbejde med brugerne
  • Udvikle rapporterings- og analyseløsninger vha. Microsoft Power BI og andre dataværktøjer
  • Bidrage med adoptionen af nye og eksisterende løsninger hos brugerne
  • Vedligeholde og videreudvikle eksisterende løsninger

Erfaring med udvikling af løsninger baseret på data fra en struktureret dataplatform

Vi leder efter en erfaren faglig profil, som er vandt til at forstå forretningsmæssige udfordringer og kunne se muligheder i løsninger med data indsigter og analyser. Du skal kunne udvikle løsningerne med moderne data og business intelligence værktøjer i samarbejde med et tværfagligt team og i dialog med mange forskellige forretningsmæssige interessenter. Du er derfor vant til at begå dig med både meget fagligt dygtige specialister og mere strategisk orienterede ledere.

Derudover rummer dit CV:

  • En videregående uddannelse med vægt på analyse og IT
  • Erfaring med at samle, analysere og definere forretningsmæssige behov og krav
  • Erfaring som business intelligence analytiker eller udvikler
  • Erfaring med udvikling af løsninger og rapporteringer baseret på data fra en struktureret dataplatform eller data warehouse – gerne vha. Microsoft Power BI
  • Gerne erfaring med agil udvikling / motivation for at udvikle dig inden for det agile område
  • Gode danskkundskaber, skriftligt og mundtligt

Din nye afdeling og team

Din nye arbejdsplads bliver Alm. Brands hovedsæde på Midtermolen nær Østerport Station og Langelinie. Her får du godt 30 gode kolleger i vores Data- og Automation-afdelinger, hvor vi arbejder tæt integreret i tværgående, agile teams. Du vil arbejde fast sammen med det samme team på typisk 4-6 data engineers, data scientists, udviklere og analytikere hvor projekterne og teamet er styret og støttet af product owner og scrum master. Du kan se frem til at komme ind i et ambitiøst og meget positivt miljø, hvor alle hjælper hinanden, og hvor der også er god plads til at have det sjovt sammen.

Ansøgning og kontakt

Er du vores nye kollega, så send os din ansøgning med CV snarest muligt. Hvis du vil vide mere om jobbet, inden du søger, er du velkommen til at kontakte Data Insights Chef, Ole Michelsen på 3047 8921.

Vi behandler naturligvis din ansøgning fortroligt.

I Alm. Brand har vi samlet bank, forsikring og pension, så kunderne kan få et samlet overblik over deres økonomi. Koncernen har 1600 engagerede medarbejdere, der hver dag bidrager til den høje arbejdsglæde. Vi har en uformel omgangstone, der giver plads til forskellighed. Samtidig arbejder vi ambitiøst og vægter innovation og kreativitet højt. Ca. halvdelen af medarbejderne sidder på hovedkontoret på Midtermolen i København, og i resten af landet tager vi hånd om vores kunder fra 25 kontorer, filialer og rådgivningscentre. Læs mere om os på almbrand.dk/job.

Gem job

Alm. Brand
Publiceret: 27. august 2021

Arbejdssted

Location København