Delivery Manager

Vil du være en del af et team, som spiller en central rolle i forhold til at sikre stabil drift og tilfredse kunder? Synes du, at tværgående koordinering med kunde og leverandører er spændende, og har du lyst til at arbejde i en dynamisk driftsorganisation i rivende udvikling? 
Så er du måske vores nye Delivery Manager.


KMD er en attraktiv arbejdsplads med mere end 3.000 medarbejdere som vores vigtigste ressource. Sammen med vores kunder over hele landet er vi med til at digitalisere Danmark. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi har udviklet og drifter i dag over 400 it-systemer, og vi har en ambition om at være den foretrukne leverandør for det offentlige og private marked - og det er den ambition, du kan være med til at føre ud i livet.

Om jobbet

Som Delivery Manager får du ansvaret for leverancerne til en af KMDs strategiske kunder. I samarbejde med kollegaer, kunder og leverandører skal du sikre en stabil drift og fremdrift i leverancerne. Derfor er en struktureret tilgang, kommunikation og samarbejdsevner en vigtig del af din profil, for at sikre kundefokus og samarbejde på tværs i organisationen.

Du bliver en del af et dynamisk og engageret delivery management team, hvor du har daglig sparring om leverancerne til kunden.

Herudover vil dit ansvarsområde være:

  • At sikre, at interne og eksterne leverandører samt underleverandører leverer iht. aftalte processer og servicemål med kunden
  • Koordinere leverancer og services med 3. parts leverandører 
  • Opfølgning på sager i ITSM-systemet på vegne af alle parter
  •  Lede eller deltage i Continual Improvement i samarbejde med kunden og 3. parter
  • Indsigt i tekniske problemstillinger for at få dem løst uden at miste overblikket over, hvad der skulle løses

Om dig

Du har en uddannelsesmæssig baggrund og en erfaring, som har sætter dig i stand til at tale IT med teknikerne og tale forretning med kunden. 

Du har erfaring med serviceleverancer og kendskab til – gerne certificering i – ITIL.

Du har haft succes som en uformel leder og med at binde forretning og IT sammen til alles fordel.

  • Du har erfaring med at arbejde i store organisationer og gerne erfaring med leverancer til den offentlige sektor
  • Du har ”Sense of Urgency” ift. kunden og for at få tingene gjort i et samarbejde med andre
  • Du har kendskab til arbejde med ITSM-værktøj – gerne ServiceNow 
  • Du er forretningsorienteret og motiveres af at strukturere, få ting i gennem og skabe sammenhæng på tværs. Desuden kan du sætte dig for bordenden og styre processen
  • Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk og forstår at udnytte dette til at bygge stærke relationer med diverse interessenter i en leverance - uanset position og rolle.
  • Erfaring med arbejde i eller samarbejde med en Service Desk, hvor man løser brugernes udfordringer første gang man taler med dem, samt håndterer 3. parter, vil være en klar fordel 

Om TSP

Technology, Service and Projects (TSP) fungerer som et solidt fundament under alle KMD’s Strategiske Business Units og Software Centre of Excellence, som leverer applikationer, services og infrastruktur til det offentlige og private virksomheder i Danmark og udlandet. TSP opererer altid – alle døgnets timer, alle årets dage - og vi er med til at sikre, at KMD leverer til vores kunder og til Danmarks infrastruktur, samt understøtter vores kunders behov for udvikling og nytænkning.

TSP bygger på et stærkt fundament af processer, værktøjer og kompetente kolleger – et fundament vi værner om, vedligeholder og udbygger.

Hvis du kan se dig selv i den sammenhæng, er du måske den nye spiller på holdet, der sammen med en række engagerede kolleger vil arbejde for det fælles mål - at understøtte KMD’s forretning på bedst mulig vis.

Er du interesseret?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Head of Delivery Bror Haq-Hansson på  BHQ@kmd.dk eller Customer Delivery Director Jan Erik Nauntofte, JEN@kmd.dk.

Send din ansøgning hurtigst muligt. Vi afholder løbende samtaler med kvalificerede kandidater. Ansøgningsfrist er d. 15. september 2021.

KMD (an NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job