Statens It søger ser­vi­ce­min­ded og løs­nings­o­ri­en­te­ret ad­mi­ni­stra­tor til mo­bil­te­le­fo­ni­ad­mi­ni­stra­tion mv.

Har du lyst og evner til at gøre en forskel for vores kunder og brugere ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded support vedr. mobiltelefoni (indkøb, abonnementsstyring, support mv.). Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver samtidig med, at du bevarer overblikket.

Vi søger en ny kollega til Center for Informationssikkerhed og Forretningsunderstøttelse, hvor vi ca. er 60 medarbejdere. Centret beskæftiger sig med opgaver inden for informationssikkerhed, jura, økonomi, kommunikation, værktøjsunderstøttelse, rapportering og indkøb. Stillingen er forankret på indkøbsområdet, og du vil skulle løse opgaverne i tæt samspil med en anden kollega, der beskæftiger sig med samme opgaver. 

Om stillingen

Dine opgaver vil bl.a. indebære indkøb af it-udstyr, herunder mobiltelefoner, tablets og tilbehør efter forudgående behovsafklaring med kunden samt oprettelse og administration af mobilabonnementer (ændringsstyring, controlling etc.). Derudover vil du komme til at arbejde med:

  • klargøring og distribution af mobiltelefoner og tablets
  • kunde og brugersupport ift. opsætning af mobiltelefoner samt deltage i kundemøder
  • incident håndtering (defekte telefoner etc.)
  • sikring af sikkerhedsmæssig forsvarlig reparation og destruktion af mobiler og tablets
  • asset management (vedligeholdelse af fortegnelser over, hvilke smartphones og tablets, der er udleveret til de enkelte brugere)
  • fakturahåndtering, herunder påførsel af konteringsoplysninger

Du vil også komme til at løse række administrative opgaver, uden sammenhæng til mobiltelefoni området.

Om dig

Den ideelle kandidat til stillingen har faglig viden og erfaring inden for nedenstående områder:

  • Mobiltelefoner og erhvervsabonnementer (nuværende leverandør TDC)
  • Sagshåndtering via et service management system (vi anvender ServiceNow)
  • Fakturahåndtering og kontering (vi anvender systemet IndFak2)
  • Kendskab til anvendelse af de statslige indkøbsaftaler i regi af SKI
  • Interesse for og måske kendskab til regnskabsregler og -principper på det statslige område
  • Gode kommunikationsmæssige evner på dansk - mundtligt som skriftligt

Det vil være en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring – fx fra centraladministration eller kommune.

Ud over dine faglige kompetencer, leder vi efter dig, der:

  • har en serviceorienteret tilgang til dine samarbejdspartnere - både eksternt og internt
  • er opsøgende og kreativ i forhold til at tilegne dig ny viden og nye kompetencer
  • er robust (også når deadlines er korte) og trives med mange bolde i luften
  • er systematisk og struktureret i din opgaveløsning i en hverdag med frihed under ansvar
  • har sans for detaljen og sætter en ære i at sikre et retvisende og opdateret datagrundlag.

Om os

Vi kan tilbyde et alsidigt og afvekslende job på en dynamisk arbejdsplads, hvor der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling for den rette kandidat. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og brede kontaktflader.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIGT.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Mere information

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Christian Vidmar på tlf. 72 31 12 29.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest torsdag den 16. september 2021.

Samtalerne forventes afviklet i uge 38 og 39.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Specialiseret it-drift i staten

Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It's mange forskellige ministerier og deres brugere.  Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job