Bliv en del af Til­syn­s­en­he­den og hjælp med at sikre Danmarks store it-sy­stem­løs­nin­ger


Vil du arbejde med tilsyn og sikkerheden på nogle af landets største it-løsninger? Så har vi en spændende stilling til dig i Digitaliseringsstyrelsens Tilsynsenhed.

Om stillingen

Du bliver en del af Tilsynsenheden i Digitaliseringsstyrelsen, som arbejder med forskellige former for tilsynsopgaver, der understøtter et højt sikkerhedsniveau med de samfundskritiske it-systemløsninger som Digital Post, NemID, Borger.dk og Kørekort-appen.

Som en del af dine arbejdsopgaverne i Tilsynsenheden kommer du også til at arbejde med anmeldelser fra offentlige myndigheder og private virksomheder, der skal tilkobles til de nye infrastrukturløsninger MitID, NemLogin og den nye digitale postløsning. Der er tale om NSIS-anmeldelser, som skal styrke krav til identitetssikring og autentifikation. Det er en relativ ny opgave, som du derfor vil have mulighed for at præge.

I tilsynsopgaverne indgår mange forskellige snitflader både internt i styrelsen og ud mod it-systemleverandører. Vi søger derfor en kollega, der er udadvendt og har gode samarbejdsevner. Derudover forstiller vi os, at du kan have arbejdet med it-leverandørstyring, tilsyn, revision, audit, informationssikkerhed, databeskyttelse eller lignende.

Du får en rolle i at:

  • understøtte det gode samarbejde med systemleverandører og revisorer ifm. revisionserklæringer
  • udføre tilsynsopgaver knyttet til drift og GDPR ift. de nye offentlige infrastrukturløsninger, fx MitID og den nye digitale post-løsning
  • behandle revisionserklæringer ifm. ansøgninger fra bl.a. de kommende kommercielle Digital Post-løsninger - og anmeldelser vedrørende den nye NSIS-standard samt eIDAS forordningen
  • bistå med løbende rådgivning om formulering af krav til tilsyn og revision i tilknytning til bl.a. projektere, driftskontrakter og Databehandleraftaler
  • bidrage til skriftlig rapportering og opfølgning på Tilsynsenhedens mål, herunder udarbejde årshjul og aktivitetsplaner

Hvis du har særlig erfaring med et bestemt område inden for tilsyn, er vi imødekommende i forhold til muligheden for at forsøge at tilrettelægge arbejdet ud fra dette.

Om dig

Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau eller erfaring med revision samt leverandørtilsyn, der matcher dette. Du arbejder selvstændigt og kan selv planlægge, drive og styre dine opgaver fra start til slut i et godt samarbejde med dine kollegaer.

Du har også interesse og praktisk forståelse for arbejdet med krav, opfølgning og styring af kontrakter ift. it-systemleverandører.

Herudover søger vi dig, der:

  • har forståelse for tekniske it-driftsprocesser, sikkerhedsløsninger, kendskab til GDPR lovgrundlaget eller/og ISO 27001 standarden
  • kan prioritere, arbejder selvstændigt og effektivt og hurtigt kan justere fokus i opgaveløsningen
  • er ansvarsbevidst og initiativrig
  • har gode kommunikationsevner og kan formidle komplekst stof
  • skaber overblik i hverdagens mange opgaver
  • formår at etablere et struktureret godt samarbejde på tværs af fagligheder
  • har interesse for at arbejde - og samarbejde - i en politisk organisation med mange interne og eksterne interessenter.

Vi tilbyder dig et job i et center, hvor vi arbejder tæt sammen om at nå fælles mål. Hos os får du en stejl læringskurve og dygtige hjælpsomme kollegaer.

Vi har fokus på at udvikle dine kompetencer, og vi lægger vægt på, at trivsel og høj performance går hånd i hånd. I centeret finder du mange forskellige fagligheder, hvilket gør hverdagen og opgaveløsningen alsidig og spændende.

Om os

I Tilsynsenheden i Digitaliseringsstyrelsen holder vi overblikket over de afgivne revisionserklæringer fra leverandørerne på de fællesoffentlige it-løsninger som fx NemID og Digital Post.

Tilsynsenheden medvirker til at skabe overblik og sikre stillingtagen til opfølgningsindsatserne på de indkomne revisionserklæringer og er en aktiv spiller ifm. at revisionserklæringerne gennemgås med både leverandørerne af it-systemerne, deres revisor og Digitaliseringsstyrelsens forvaltningsteams. Tilsynsenheden udarbejder også et tværgående overblik til direktion og øvrig ledelse i Digitaliseringsstyrelsen.

Foruden de praktiske tilsynsopgaver yder Tilsynsenheden også rådgivning og hjælp til udformning af krav til tilsyn og valg af tilsynsmodel, revisionstandarder i tilknytning til udbud, driftskontrakter, databehandleraftaler og lovforslag.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi mere end 300 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum.

Vi sætter barren højt og har en ambition om at være Danmarks bedste styrelse, bl.a. gennem et klart fokus på kompetence- og karriereudvikling. Du bliver en del af centerets Tilsynsenhed, som er et team på tre medarbejdere.

Du kan læse mere om vores arbejde på digst.dk/It-loesninger.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og indplaceres som fuldmægtig eller konsulent alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rikke Saltoft Andersen på tlf. 41 78 22 07.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via ”Søg jobbet her”-knappen senest søndag den 3. oktober 2021. Vi forventer at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. december 2021.

1. og 2. samtaler vil blive afholdt i uge 40 og 41. Der vil være en mindre skriftlig caseopgave for de kandidater, som går videre til 2. samtale.

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

Gem job

Digitaliseringsstyrelsen
Publiceret: 17. september 2021

Arbejdssted

Location København