FSI Delivery Manager


Vil du være en del af et team, som spiller en central rolle i forhold til at sikre stabil drift og tilfredse kunder? Synes du, at tværgående koordinering med kunder og interne og eksterne leverandører og partnere er spændende, og har du lyst til at arbejde i en dynamisk driftsorganisation i rivende udvikling? Så er du måske vores nye Service Delivery Manager.

Om jobbet

Som Service Delivery Manager får du ansvaret for leverancerne i forhold til en strategisk kunde i FSI-området. I samarbejde med kollegaer, kunder og interne og eksterne leverandører og partnere skal du sikre en sikker og stabil drift og fremdrift i leverancerne. Stort engagement, en struktureret tilgang, gode kommunikations- og samarbejdsevner er derfor en integreret del af din profil og besidder det nødvendige afsæt for at sikre kundefokus og samarbejde på tværs i de involverede organisationer.

Du bliver en del af et dynamisk og engageret delivery management team, hvor du har daglig sparring omkring leverancerne til kunden.

Dit bidrag er med til at sikre stabil og sikker drift. 

Dit afsæt vil være

  • Et godt kendskab til kundens kontrakt for derigennem at sikre, at kunden får den service, der er aftalt 

Dine ansvarsområder vil omfatte:

  • Prioritering, koordinering og løsning af Incidents, Service Requests, Problems, Change Requests og Releases
  • Håndtering af eskaleringer og lederskab af major incidents samt opfølgning på RCA
  • Løsning af tekniske problemstillinger
  • Opfølgning på sager i ITSM-systemet på vegne af alle parter og dermed sikre, at de involverede parter leverer i henhold til aftalte processer og servicemål
  • Sikring af udarbejdelse af løsningsbeskrivelser, herunder scope, booking af ressourcer, økonomi og kundegodkendelse
  • Tæt samarbejde med Servicedesken
  • Daglig kundekontakt, koordinering af opgaver og rapportering
  • Planlægning og afholdelse af løbende statusmøder med kunden
  • Projektledelse af mindre projekter
  • Deltagelse i løbende procesoptimering i afdelingen

Du vil indgå i teamet Pension D&F, som er en del af Enterprise and Infrastructure, der fungerer som et solidt fundament under KMDs Strategiske Business Units og Technology and Security Services, som leverer services og løsninger til offentlige myndigheder og private virksomheder i Danmark og udlandet. Enterprise and Infrastructure er i omdrejninger 24/7/365, og vi er med til at sikre, at KMD leverer stabil drift- og forvaltning i dagligdagen til vores kunder, foruden at understøtte vores kunders behov for drift, udvikling og nytænkning i applikationslaget.

I Enterprise and Infrastructure er vi bundet sammen af en stærk lim i form af processer, værktøjer og kompetente kolleger - alt sammen en del af vores DNA. Pension D&F er en hjørnesten i KMDs strategiske satsning på FSI-området og vi får ansvaret for drift og forvaltning af KMDs Industriløsning. Hvis du kan se dig selv i den sammenhæng, er du måske den nye spiller på holdet, der sammen med en række engagerede kolleger vil arbejde for det fælles mål - at understøtte KMDs og vores kundes forretning på bedst mulig vis.

Om dig

Vi forventer, at du har en længerevarende uddannelse samt er ambitiøs og har et ønske om at udvikle dig i en større it-driftsorganisation samt har praktisk erfaring med ITIL og SIAM.

Du er forretningsorienteret og motiveres af, at få tingene til at hænge sammen på tværs. Du har en stærk teknisk baggrund og er i stand til at tale teknik med både kunder og teknikere samt har en solid praktisk erfaring med koordinering af it-relaterede opgaver eller mindre it-projekter. Har du desuden kendskab til patchning, backup, request fullfillment vil det også være en fordel.

Derudover kan du sætte dig for bordenden og styre en proces, såvel internt som eksternt. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt på primært dansk og engelsk og forstår at udnytte dette til at bygge stærke relationer med diverse interessenter i en leverance - uanset position og rolle.

Som person er du en engageret ildsjæl, med en stor lyst og et stærkt drive til at gøre en forskel og har sans for detaljer.

KMD som arbejdsplads

KMD er en førende leverandør af forretningskritisk software, løsninger og it-tjenester primært til Danmarks offentlige sektor, men med et voksende fodaftryk i den private sektor både i hjemlandet og i Sverige og Norge.

I KMD mener vi, at god kommunikation er nøglen.

Vores pragmatiske ledere tror på flade strukturer, og de stoler på deres medarbejdere til at gøre deres job, som de ser det bedst. Fordi vores arbejde betyder noget. Hver dag arbejder vi hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør forskel for danske borgere. Vi lærer hele tiden af vores kunder og hinanden.

Vi ved, at det vi gør, gør en forskel i samfundet, og vi holder vores kunder i fokus, da vi stræber efter at levere meningsfuldt og effektivt arbejde.

Vores frihed gør det muligt for os at levere effektivt, og vi udforsker og udnytter de muligheder, der opstår. Da KMD er en stor og forskelligartet organisation, kan vi udnytte et stort udvalg af vækstmuligheder og teknologier.

Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A / S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. Kr. Og 3200 ansatte i hele Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMDs datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango.

Er du interesseret?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Head of Delivery Jutta Kaiser på JKS@kmd.dk eller Customer Delivery Director Christian Østergaard, COG@kmd.dk.

Send din ansøgning hurtigst muligt. Vi løbende holder samtaler med kvalificerede kandidater. 


KMD (a NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job