Com­merci­al Manager for Business De­ve­l­op­ment

Til en af KMDs hurtigst vækstende forretningsområdet ERP, søges en leder med et stærkt kommercielt mindset, en visionær tankegang og en konstant søgen efter nye muligheder i markedet. Din opgave bliver at styrke vores nuværende position og skabe vækst på nye markedssegmenter med udgangspunkt i de softwareløsninger forretningsområdet allerede har kørende. Er du en dygtig formidler, der formår at binde kunde- og forretningsindsigt sammen med it-udvikling? Så er du måske vores nye forretningsudvikler!

Om Jobbet

Til afdelingen Business Development søger vi en dygtig forretningsudvikler med lederegenskaber, der kan tage vores software løsninger til det næste niveau. Sammen med 3 product manager og et udviklingsteam skal du drive den vækstrejse, som forretningsområdet er på.

Forretningsområdets primære løsning er Opus ERP, det foretrukne ERP-produkt til kommunerne i Danmark, men området dækker også IT løsninger til ikke kommunale kunder, indenfor områderne betaling, opkrævning og projekt- og ressourcestyring.

Afdelingens medarbejdere sidder på Aalborg lokationen, men den rigtige kandidat kan sagtens sidde på en af KMDs andre lokationer (Aarhus, Odense eller Ballerup), som udgangspunkt for sit daglige arbejde.

Om dig

Vi leder efter en ambitiøs og målrettet profil, der kan skabe en markant vækst over de kommende år.

I rollen skal du:

  • være drivende og ansvarlig for forretningsudvikling og vækst i både omsætning, antal produkter og markeder
  • udarbejde strategi og iværksætte kommercielle initiativer i samarbejde med både kunder og interne interessenter 
  • indgå i et stærkt ledelsesteam på i alt 7 personer ansvarlige for salg, support og udvikling
  • være en aktiv del af salg i opstartsfasen.

Vi tænker, at du:

  • Har en solid erfaring med forretningsudvikling, gerne inden for enten den finansielle eller offentlig sektor
  • Har viden om produktudviklingsprocesser og kan definere nye produkter og samtidigt løbende holde fokus på at udvikle det eksisterende produkt
  • Arbejde i eller har arbejdet i en lignende rolle og har en del viden omkring softwareprodukter, gerne SaaS baserede
  • Har en udadvendt personlighed, er relations skabende og får energi af at fungere i spændingsfeltet mellem at igangsætte nyt og samtidigt udvikle det eksisterende
  • Har erfaring med opsamling af viden om relevante markeder og konkurrenter  
  • Finder det naturligt at arbejde selvstændigt, struktureret og har et analytisk gen samtidigt med, at du er i stand til at arbejde tæt sammen med mange kollegaer 
  • Har en akademisk grad i et beslægtet studieområde eksempelvis økonomi, forretningsudvikling eller markedsføring
  • Mestrer dansk og engelsk både skriftligt og mundtligt.

Er du interesseret? 

Du er velkommen til at kontakte Vice President Lars Hejlemann, 40585532 / LHE@KMD.DK

Vi holder løbende samtaler så send din ansøgning hurtigst muligt.
Ansøgningsfristen er d. 1. november 2021. 

OM KMD

KMDs services spænder fra rådgivning, udvikling, drift og vedligehold til support på software, systemer og infrastruktur og er blandt Danmarks største IT- og softwarevirksomheder med afdelinger i København, Århus, Odense og Aalborg. 

Hovedparten af KMDs forretning udspringer af egen softwareudvikling, og virksomheden udvikler og leverer IT-løsninger til kommuner, regioner, stat og private virksomheder. 
KMD har udviklet mere end 400 IT-systemer blandt andre administrative systemer inden for økonomistyring, digitale læringsplatforme til uddannelsesområdet, løsninger til sundhedssektoren, og systemer til arbejdsmarkedsområdet. KMD har også kernesystemer til finanssektoren og forsyningssektoren via datterselskaberne BanqSoft og Edlund. 

En attraktiv karrieremulighed med stort ansvar og masser af mulighed for at påvirke dit område.

KMD tilbyder en spændende karrieremulighed som Danmarks største IT-virksomhed og med et stort potentiale for personlig og professionel udvikling. Løn- og ydelsespakken vil være baseret på dine færdigheder og baggrund.

KMD (a NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job