Project Portfolio Manager med sans for agil


Dit nye team

I Project Management Office (PMO) er vi proaktive, service- og resultatorienterede. Vi udarbejder, implementerer og forbedrer strukturerede metoder og standardiserede processer til projekt-, portefølje- og ressourcestyring.

Vi er ansvarlige for projekt-, program- og porteføljestyring for alle agile/traditionelle projekter, porteføljerapportering til ledelsen og bestyrelse, vedligeholdelse og drift af vores projektledelsessystemer, processer og metoder, projektstøtte til projektledere og strategisk porteføljestyring.

Vores mål er at skabe gennemsigtighed i forhold til udførelsen af vores projekter. Vi forsøger konstant at forbedre vores metoder og værktøjer for at gøre det lettere at levere værdi til vores kunder på det forventede tidspunkt og omkostninger.

Teamet er baseret i Ballerup og Warszawa. Denne position er baseret i Ballerup.

Modning af vores styring for agil udvikling, samt udfordre og forbedre vores måder at arbejde med projekter på

Projekterne bruger i stigende grad agile metoders. PMO koordinerer de agile initiativer og understøtter denne udvikling på tværs af SDC. Parallelt med denne udvikling forbedrer vi konstant de metoder og processer, der bruges til klassisk projektstyring.

Dine primære opgaver vil omfatte:

  • Løbende udvikling af klassiske og agile metoder, systemer, processer og værktøjer til gavn for projektledere, projektejere og porteføljeejere med involvering af vores interessenter
  • Facilitere Community of Practice (CoP) for vores agile praktikere
  • Klassiske PMO-opgaver som porteføljestyring, opfølgning på KPI’er, ledelsesrapportering
  • Review af projekter mht. indhold, planer, risici, mv.
  • Identificere og facilitere fjernelse af hindringer for effektiv projektlevering.
  • Understøttelse af ressourcestyring
  • Teknisk support af vores værktøjer til projektledere og projektejere samt bidrag til videreudvikling af vores PPM-platform

Der er konstant en lang række store og små opgaver. Det er vigtigt, at du tager ansvar for alle typer opgaver og leverer i god kvalitet.

Erfaring fra PMO, projektledelse, konsulentfirma eller lignende.

Vi forventer, at du er en åben, nysgerrig og empatisk person, der ser værdi i at arbejde i et team og have et vedvarende fokus på forbedringer.

Desuden forventer vi, at du har:

  • En relevant universitetsuddannelse, dokumenterede erfaringer inden for PMO eller projektledelse og en eller flere certificeringer i agile metoder
  • Mindst 3 års erfaring fra at arbejde indenfor (evt. agil) projektledelse, PMO, eller lignende, og du medbringer erfaring til at udfordre vores nuværende tilgange og måder at arbejde på
  • Gode evner for at planlægge, erfaring med at involvere interessenter og at du tager ansvar for at gøre leverancer færdige
  • Erfaring med brug af PPM-løsning – vi bruger MS Project og Project Online. Erfaring med Azure DevOps (TFS) vil være en fordel
  • Evt. erfaring med aktiv kundeinddragelse i projekter, at arbejde agilt i komplekse organisationer, organisatoriske forandringsprojekter, ADKAR eller Lean Six Sigma vil også være en fordel.

Vi tilbyder

En spændende, udfordrende og fleksibel arbejdsdag med dedikerede kolleger, hvor du deltager aktivt i at definere og udføre opgaverne. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med en bred vifte af finansielle kunder i hele Norden. Vi har høje forventninger til hinanden og synes, det er sjovt at få succes sammen. Og selvom hverdagen til tider er travl, hjælper vi altid hinanden. Derudover lægger vi vægt på faglig og personlig udvikling, og der vil være mulighed for deltagelse i relevante kurser og arrangementer.

Som medarbejder hos os får du fleksible arbejdsforhold, pensionsordning og sygesikring. Du får også en sjette ferieuge, 5 ekstra fridage, øget feriekompensation osv.

Alle de praktiske aspekter

Send din ansøgning og CV snarest muligt og senest søndag d. 24. oktober. Vi gennemgår ansøgninger løbende og lukker processen, når vi finder det rigtige match.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte PMO team lead Mathias Hollensen tlf. 29 46 42 16.

Vi opfordrer alle, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen, da vi ser mangfoldighed som en styrke, der bidrager til vores fælles succes.

Om SDC

Det hele startede tilbage i 1963, da en række små sparekasser gik hånd i hånd med en drøm om stordriftsfordele og elektronisk bogføring. Den drøm driver os stadig. I dag er vi mere end 100 små og store banker fra hele Norden, som er en del af fællesskabet, fordi fælles løsninger gør os stærkere.

Vi er over 700 kolleger i Ballerup og Warszawa, der hver dag arbejder sammen om at levere en god bankoplevelse til brugerne af mere end 100 skandinaviske banker. Mange af vores løsninger er udviklet i fællesskab til alle kunder - nogle til en lille gruppe. Fælles for dem er, at vi ønsker at maksimere kundernes fordel af løsningerne og minimere risikoen for ikke at imødekomme kundernes behov.

Fremtiden kræver mere af SDC. Bankerne arbejder på at tilpasse sig markedets behov, samtidig med at de bliver mødt med stigende krav om regulering og effektivitet. SDC arbejder hårdt for at være på forkant med kundernes behov og fortsat være den foretrukne leverandør af løsninger til skandinaviske banker.

Ansøgningsfrist: 24. oktober 2021

Gem job