Teamchef til Business Services – en del af Digital Workspace


Vi søger en erfaren, struktureret og kommunikerende teamchef.

Har du erfaring med Product Thinking og ønsker du at arbejde med en product orienteret tilgang i udvikling af systemunderstøttelsen for TV 2s centrale forretningsprocesser – for på den måde at videreudvikle brugeroplevelsen og den digitale understøttelse af TV 2s medarbejdere? Brænder du samtidig for nærværende ledelse og udvikling af medarbejdere? Og har du samtidigt en udpræget sans for samarbejde på tværs af en større organisation, så er det måske dig, vi står og mangler.

Jobbet

Du får ansvaret for at lede og udvikle det tekniske team, som har ansvaret for TV 2s Business Services. Du skal sammen med teamet og områdechefen sikre, at TV 2 har en velfungerende og brugervenlig systemunderstøttelse af forretningsprocesser indenfor Økonomi, HR, Salg, Vagtplanlægning/planlægning, ressourcestyring. Udover systemunderstøttelse af virksomhedens centrale forretningsprocesser, er teamet også ansvarligt for kontinuerlig udvikling og vedligehold af branchespecifikke systemer til mediahåndtering og metadata for disse – både TV 2 PLAY og TV 2 traditionelle TV-distribution. Teamet er ligeledes ansvarligt for en række af TV 2s websites som omtv2.tv2.dk, presse.tv2.dk, sr.tv2.dk. Disse udvikles og drives af eksterne samarbejdspartnere.

Strategisk arbejder vi efter devisen ”always consider cloud” og for Business Services betyder det en Microsoft first-tilgang, hvor vi som udgangspunkt vurderer om forretningsprocesser kan løses vha. Microsofts services, førend vi ser på andre muligheder. Teamet arbejder med en Enterprise model, med et bredt netværk af samarbejdspartnere, leverandører og konsulenter. Den brede portefølje varetages af teamets 10 IT specialister og projektledere. Alle medarbejdere arbejder fra TV 2s lokation i Odense.

Udover at være teamchef for et dedikeret team bliver du en del af lederteamet i Digital Workspace, hvor 35 medarbejdere arbejder fokuseret på at udvikle og drive TV 2s digitale arbejdsplads.

Din opgave

Din opgave bliver at udøve lederskab der sætter mål og retning med fokus på løbende at levere værdi med de services teamet er ansvarligt for. Du skal have stærke sociale relationer og et godt samarbejde med andre teams og have teamets kapabilitet og løbende udvikling af medarbejderne. Én af de første fokusområder vil være at arbejde hen imod en product orienteret tilgang, hvor brugerne af de løsninger som udvikles, involveres tæt, samtidig med at der holdes et stramt fokus på at sikre værdi for TV 2.

Om dig

Du er vant til at arbejde tværgående i en stor organisation, og brænder for at professionalisere den digitale værktøjskasse for medarbejderne. Du har både fokus på at sikre velfungerende og bæredygtige tekniske løsninger og at sikre et godt samarbejde på tværs af samarbejdspartnere indenfor og udenfor TV 2, således at vi sikrer den rette brug af de værktøjer og services, du er ansvarlig for.

Du forstår vigtigheden af stærke relationer og mestrer kommunikation på mange niveauer i en organisation. Du tager naturligt ansvar og går gerne foran, når der skal eksekveres, skabes forandringer og tænkes taktisk på den lidt længere bane.

Du har erfaring med at opspore ”gaps” mellem processer og værktøjer og kan omsætte disse til beskrivelse af forretningsværditiltag, der understøttes af business cases forud for beslutninger vedrørende projekttiltag.

Vi ønsker at du:

  • har erfaring som leder af tekniske teams (specialister, product owners, projektledere)
  • har en stærk forståelse og interesse for Product Thinking, agil softwareudvikling, MVP-tilgangen
  • tænker strategisk ift. teknologi og samarbejdsformer
  • har erfaring med at definere, implementere og videreudvikle governance strukturer i forbindelse med IT-systemer på tværs af en større organisation.
  • Har erfaring med SAFe og ITIL

Som person er det vigtigt, at du trives i rollen som leder og brænder for at udvikle både medarbejdere, processer, det tekniske setup og relationen til samarbejdspartnere – både indenfor og udenfor TV 2. Mest af alt skal du have præference for at arbejde på tværs og lykkes gennem andre.

Vi tilbyder:

  • et dynamisk miljø og stor kontaktflade til professionelle kolleger i hele TV 2
  • sparring og makkerskab - både med områdechefen for Digital Workspace og teamcheferne indenfor den tekniske organisation
  • masser af muligheder for at udvikle sig, både fagligt og ledelsesmæssigt.
  • en virksomhed i udvikling – både indenfor ledelse, teknik og product thinking.
  • stillingen indebærer ledelsesopgaver på taktisk og operationelt niveau samt organisatoriske udviklingsopgaver, hvor du skal være initiativtager og stå i spidsen for udviklingsaktiviteter.

Om os

Du bliver en del af en ambitiøs og teknisk stærk afdeling, der sætter samarbejde og en udfordrende og sjov hverdag højt. TV 2 er en stor IT og digital arbejdsplads i hastig udvikling. 250 medarbejdere udvikler og driver hver dag teknik, IT og digital i TV 2.

Du får reference til områdechefen for Digital Workspace, og indgår i afdelingens lederteam med tre teamchefer. Samtidig vil du indgå i lederteamet på tværs af hele TV 2 Operations & Service Development. Her tæller vi +100 engagerede medarbejdere, der leverer services og data til hele TV 2, herunder til TV 2 PLAY, TV2.DK, vores gratis-apps, reklamesalg, TV-produktion og meget mere. Hver dag sørger vi for, at TV 2s services og systemer fungerer fejlfrit 24 timer i døgnet.

Vi holder til i TV 2s attraktive lokaler på Kvægtorvet i Odense, og har et tæt samarbejde med en række kolleger på TV 2s kontor på Teglholmen i København.

Send din ansøgning i dag, da samtaler afholdes løbende, og stillingen besættes, når den rette kandidat er fundet.

Ansøgningsfrist: 30. oktober 2021.

Såfremt du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte

Tenna Gaarde Falkenby
Områdechef, Digital Workspace
tega@tv2.dk
Tlf.: 30 17 29 56

Gem job