Erfaren Scrum Master til team af tekniske og ad­mi­ni­stra­ti­ve me­d­ar­bej­de­re med fokus på Sund­heds­plat­for­men


Er du en erfaren og nysgerrig Scrum Master som brænder for at skabe værdi? Har du lyst til at arbejde med et team i et felt, med høj kompleksitet og mange interessenter? Så er du måske den nye Scrum Master vi søger til team Indberetning i Region Hovedstadens Center for It og Medicoteknologi (CIMT).

Din hverdag hos os

Region Hovedstaden har i 2. halvår af 2020 lanceret syv fokusområder i Sundhedsplatformens udviklings- og driftsorganisation, som en del af regionens strategiske satsning på digitaliseringsområdet. Fokusområderne ledes af stærke faglige profiler, som lægelige vicedirektører og centerdirektører på hospitalerne. Fokusområderne er organiseret i Agile Release Trains (ART’er) efter agile principper- og metoder fra rammeværket SAFe.

Du vil indgå i Fokusområde Patientadministrative Arbejdsgange – en ART bestående af fem teams med hver sin Scrum Master og i alt ca. 53 medarbejdere.

Du skal være udførende i dit eget team med 9 medlemmer, hvor din kerneopgave vil være at:

  • facilitere og bidrage til agile ceremonier
  • indgå aktivt i Scrum Master/RTE-teamet med lyst og evne til sparring og vidensdeling
  • coache, sparre og give feedback til teamet og Product Owners (PO)
  • hjælpe teamet med at fjerne forhindringer og eskalere risici
  • hjælpe teamet med løbende at måle og forbedre egne processer og tværgående processer
  • arbejde med teamets udvikling (Relentless Improvement)
  • facilitere møder med en referencegruppe
  • evt. varetage en mindre konfigurationsopgave

Du bliver organisatorisk tilknyttet en sektion med i alt 26 medarbejdere, som dels består af Application Coordinators (ACere), samt konsulenter der udvikler kompetence- og ressourcestyring/-planer.

Om dig:

Du har dokumenteret erfaring som Scrum Master eller lignende – gerne fra større og komplekse organisationer. Ligeledes har du en relevant it-uddannelse og gerne en Scrum Master certificering i SAFe. Du har sans for struktur og er god til at planlægge og facilitere.
Har du erfaring med hospitalers afregning og indberetning, vil det være en fordel, da teamets opgaver har en høj kompleksitetsfaktor, som ofte løses i samarbejde med andre teams, hvor du til tider vil drive/facilitere afklaringer. Det er derfor vigtigt, at du som person er lyttende og inddragende, men samtidig er resultatorienteret. Derudover vægter vi, at du:

  • kan fremhæve succeser og være med til at indfri teamets målsætninger
  • kan udfordre arbejdsgange og søge muligheder for at optimere processer
  • har politisk tæft og god forståelse for arbejds- og beslutningsgange i en politisk styret organisation
  • kan optimere teamets flow af værdi også uden for ART’en (fx Releaseprocessen)
  • er åben, energisk, positiv og har en proaktiv tilgang
  • har gode skriftlige og mundtlige engelskkundskaber
  • kan understøtte godt leverandørsamarbejde inden for rammerne
  • kan begå dig i et stort og komplekst interessentlandskab og er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt, som er i stand til at formidle komplekse emner på en letforståelig måde
  • er humoristisk, uformel og i stand til at tackle udfordringer med et smil og uden at give op
  • erfaringer med brug af ServiceNow og det agile modul er et plus
  • kendskab til Sundhedsplatformen/sundhedsvæsenet er et plus, men ikke en forudsætning.

Vi tilbyder

Et spændende samarbejde med et velkonsolideret solidt team der består af 9 dygtige, tværfaglige medlemmer. De arbejder i et felt mellem klinisk dokumentation og administrative opgørelser, vedrørende aktivitet og økonomi, et eksempel kan være indberetning til Landspatientregistret. Du vil desuden komme til at arbejde med en lille gruppe engagerede Product Owners og deres bagland af referencegrupper, hvoraf du vil facilitere én af grupperne.

Derudover kan vi tilbyde dig

  • en travl og spændende hverdag
  • et dygtigt og selvbærende team at arbejde med
  • en unik chance for at arbejde med de mere administrative områder af Sundhedsplatformen
  • en fleksibel arbejdsform med frihed under ansvar, stærkt fællesskab med dygtige kolleger og kontakt til mange forskellige faggrupper
  • en stor arbejdsplads med et dynamisk og uformelt miljø

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Arbejdsstedet veksler mellem Blegdamsvej 58/Borgervænget 7, 2100 København Ø.

Ansøgningsprocedure

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Anne Christmann på e-mail: Anne.Christmann@regionh.dk eller tlf.: 2963 3834.

Ansøgningsfristen er d. 24. oktober 2021.

Send din ansøgning, CV samt uddannelsesbeviser online via linket "Søg jobbet her" nederst på siden. Samtaler forventes afholdt i uge 42 og 43.

Forventet tiltrædelse er den 1. december.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Om CIMT

Region Hovedstadens Center for IT og Medicoteknologi (CIMT) er Danmarks største offentlige virksomhed for sundhedsteknologi med godt 1.000 medarbejdere og 1,7 mia. kr. i årligt budget. CIMT's mission er at være hospitalernes partner. I et stærkt økosystem leverer vi løsninger til bl.a. de nye supersygehuse, test- vaccinations- og behandlingskapacitet ifm. covid, robotteknologi til kirurgi, fuldautomatiserede laboratoriesystemer samt diagnostik, der i stigende grad baseres på kunstig intelligens.

Du kan læse mere om os her https://www.regionh.dk/.

Gem job