Technical Product Manager

KMD har gennem de seneste år haft en betydelig vækst inden for Statsområdet, og vi ønsker at fortsætte i de kommende år, i et tiltagende konkurrencepræget marked. KMD vil med denne indsats styrke vores kompetencer inden for digitalisering af arbejdsgange, der berører feltet Facility Management og Ejendomsadministration. Potentialet er stort, og vi søger derfor en Technical Product Manager, der kan være med til at styrke udviklingen af KMD Atrium.

Om os

I rollen som Technical Product Manager vil du arbejde tæt sammen med KMD Atrium-enhedens kunder og vil med de øvrige kolleger i KMD-teamet medvirke til at udvide den indflydelse og forretning, som vi i dag har. Du vil indgå i et team af Forretningskonsulenter, Delivery Manager, Løsningsarkitekt og Softwareudviklere, i et forretningsområde, som er under udvikling og opbygning i KMD. Det er et forretningsområde, der skal sikre, at KMD får en dybere forankring hos vores eksisterende kunder samt udbygge relationer til nye potentielle kunder. 

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • Teknisk ansvarlig for KMD Atrium løsningen 
  • Agere bindeled mellem den forretningsmæssige og tekniske udvikling af KMD Atrium 
  • Samarbejde med softwareleverandør om nye produktforbedringer og softwarereleases
  • Ansvarlig for de arkitektoniske og den produktmæssigeudvikling af KMD Atrium
  • Implementering af nye løsningens moduler og ændringer til løsningen hos kunderne
  • Teknisk opgradering og systemvedligeholdelse 

Om dig

Vi forestiller os, at du har minimum en mellemlang videregående uddannelse eller lang videregående IT-uddannelse, eller anden tilsvarende teknisk uddannelse. Du er erfaren med produkt- og softwareudvikling og har indgående kendskab til den tekniske config- og releasestyring af softwareløsninger eventuelt fra en større IT-virksomhed eller inden for staten. Praktisk har du bred erfaring fra lignende job eller gennem arbejde med udvikling og vedligeholdelse af softwareløsninger. 

Vi leder efter en person, der har erfaring indenfor:

  • Ledelse af forskellige faggrupper inden for det forretningsmæssige og tekniske fagområde 
  • Configurations- og releasestyring
  • Etablering, vedligeholdelse og optimering af driftsmiljøer 
  • Metoder og/eller værktøjer til at udvikle og vedligeholdelse af softwareløsninger
  • Softwareudviklingsværktøjer som SQL, Java, C#, Docker, Jenkins og lignende
  • Partnersamarbejde med 3-parts softwareleverandører
  • Projekter eller arbejdsområder relateret til ovenstående

Om rollen og din profil

Som Technical Product Manager får du en helt central rolle i KMD Atriums leverance team. Her bliver din primære rolle at være bindeled mellem den forretningsmæssige og den tekniske udvikling og vedligeholdelse af KMD Atrium. Det i tæt samarbejde med vores software partner, KMD’s interne service providere og kundernes nøgleinteressenter.

Du vil få ansvaret for at etablere road maps for ændringer og forbedringer af softwareløsningen og sikre en stabil configurations- og releaseplanlægning. Her vil samarbejde med softwareleverandør om nye produktforbedringer og softwarereleases indgå, som en central del af dit arbejde.

Som Technical Product Manager vil du samtidig få det overordnede ansvar for den arkitektoniske og produktmæssigeudvikling af KMD Atrium. 

Du vil, som en naturlig del af dit arbejde støtte vores salgs- og forretningsansvarlige ved tilbud, pre-salg og forretningsudvikling og ved implementering af nye løsningens moduler og ændringer til løsningen hos nuværende og potentielle kunderne.

Dialog og en stor tilstedeværelse hos kunden er vigtig. Det bliver en del af din hverdag, at du enkeltdage eller i kortere perioder arbejder fysisk hos kunderne og derigennem opbygger relationer og viser tilstedeværelse.

Din profil er kendetegnet ved at være udpræget kundeorienteret og helhedsorienteret og du formår at bygge bro mellem teknik og forretning. Personligt er du ambitiøs og dedikeret til dine opgaver og dit ansvar. Du har et højt energiniveau og solid gennemslagskraft i forhold til, at få indflydelse og implementeret dine tiltag.

Derudover er du, som person kendetegnet ved at være:

  • Analytisk tænkende med en struktureret arbejdsform
  • Er positiv og imødekommende 
  • Stærk til at formidle komplekse budskaber på enkel vis
  • Tager naturligt lederskab og ansvar for opgaver
  • Kan tænke kreativt, er idégenererende og løsningsorienteret
  • Er selvkørende, engageret og resultatorienteret
  • Kan håndtere mange parallelle aktiviteter under tidsmæssigt pres
  • Du kan lide at være i tæt kontakt med vores kunder
  • Du kan lide at ”grave” dig ned i den tekniske del af løsningen og selv finde frem til det bedste resultat

Om KMD

KMD er den største danske it-virksomhed. Vi er en førende leverandør af forretningskritisk software, løsninger og it-tjenester primært til Danmarks offentlige sektor, men med et voksende fodaftryk i den private sektor både i hjemlandet og i Sverige og Norge.

Koncernen omfatter KMD samt vores datterselskaber Banqsoft (Consumer Finance), Edlund (Life and Pension) og Charlie Tango (Digital Agency). 

Vores hovedkontor ligger i Ballerup/Storkøbenhavn med fire kontorer i Danmark, Oslo og Stockholm samt udviklingscentre i Polen og Indien. KMD-koncernen har en årlig omsætning på omkring 5,6 mia. DKK og ca. 3.000 medarbejdere. KMD er et særskilt datterselskab i den globale japanske teknologivirksomhed NEC Corporation.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Senior Delivery Director Torben Langberg på telefon 2545 4861. 

Vi afholder løbende samtaler, så skynd dig at sende din ansøgning afsted. Ansøgningsfrist på stillingen er d. 14. november 2021. 


KMD (an NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job