Pro­ces­stærk kandidat med interesse for com­pli­an­ce og it-sikkerhed


Vil du være med til at sikre den gode leverandørstyring på de store offentlige digitale løsninger som MitID, digital post eller kørekort? Og kunne du tænke dig at spille en aktiv rolle i den løbende sikkerhedsopfølgning på systemerne? Så har vi en spændende stilling til dig i Digitaliseringsstyrelsen.

Om stillingen

I Center for tværgående produktstyring har vi et lille compliance-team, der har ansvar for at bistå med håndtering af de styrende rammer for produkter som NemID, MitID, Digital Post og Digitalt Kørekort, der spiller en vigtig rolle i mange danskeres hverdag. Den daglige forvaltning af de digitale løsninger foretages af forvaltningsteams i styrelsen, mens selve de digitale løsninger for det meste er outsourcet til eksterne leverandører.

Vi søger en ny kollega i compliance-teamet i Center for tværgående produktstyring, som kan bidrage til det fortsatte arbejde med compliance i leverandørstyringen ift. standarderne ISO 27001 og 27002 samt GDPR. De primære opgaver er at udarbejde årshjul for opfølgning på ISO 27001/02 og GDPR-kontroller samt at varetage udførelsen af disse og videreudvikle vores metode.

Derudover har vi en vigtig funktion som rådgivere. Vi deltager fx på sikkerhedsworkshops, som gennemføres for hvert system en gang årligt. Vi rådgiver også forvaltningsteams om deres sikkerhedsmøder med leverandørerne, og i nogle tilfælde deltager vi på møderne. I forbindelse med penetrationstest og audit, som typisk udføres af konsulenter udefra, er det vores opgave at være med til planlægge scope samt rådgive forvaltningsteams om, hvordan de skal arbejde med resultaterne.

Vores opgaver veksler derfor mellem at være driftstunge og udviklingsorienterede og vi forventer, at dine arbejdsopgaver bl.a. kommer til at være:

  • udarbejdelse af årshjul for ISO27001/02 og GDPR-kontroller  
  • gennemførsel af ISO27001/02 og GDPR-kontroller
  • udarbejdelse af Excel ark, skemaer m.m. til dokumentation af kontrollerne
  • rådgivning af forvaltningsteams
  • udarbejdelse af diverse materiale, herunder PowerPoint til forvaltningsteams og ledelse
  • udarbejdelse af beslutningsoplæg og orienteringssager til direktionen.

Grundet opgavernes karakter er det vigtigt, at du er god til at samarbejde på tværs af organisatoriske niveauer og med kollegaer med forskellige fagligheder.

Om dig

Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau og gerne erfaring med at arbejde med GDPR, ISO 27001/02 eller med at gennemføre audit eller lignende.

Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • er processtærk og evner at koordinere på tværs af teams og kontorer
  • kan formidle komplekse problemstillinger i klart og tydeligt sprog
  • er selvstændig og selv kan strukturere din hverdag og arbejdsopgaver
  • er systematisk og metodisk funderet
  • kan navigere på et basalt niveau i Excel
  • kan arbejde både med stort detaljefokus og med opgaver med mere overordnet fokus.

Derudover har du interesse for at arbejde - og samarbejde - i en politisk organisation med mange interne og eksterne interessenter.

Om os

I Center for tværgående produktstyring er vi ca. 40 medarbejdere i forskellige teams, fx finansiering, agil transformation og sekretariatet. Du bliver en del af compliance-teamet, som er et lille team med en uformel omgangstone, hvor vi hjælper hinanden.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 300 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten, og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Rikke Saltoft Andersen på telefon +45 41 78 22 07 eller e-mail risaa@digst.dk

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 25. november 2021.

Vi forventer at holde 1. samtale i uge 48 og 2. samtale i uge 49. Der vil være en mindre skriftlig case-opgave for de kandidater, som går videre til 2. samtale.

Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 2. februar 2022.

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Dette er et genopslag.

Gem job

Digitaliseringsstyrelsen
Publiceret: 5. november 2021

Arbejdssted

Location København