Incident Manager

Kan du tage kontrol i håndtering af incident og sikre hurtigt og effektiv løsning af kundens problemer? Er du god til at skabe relationer og trives du med at samarbejde på tværs af produktenheder, sikre overholdelse af SLA, minimere afledte konsekvenser for kunden, analysere bagvedliggende årsager til incident og identificere sammenhænge i incidents? Er du god til at overskue og forstå sammenhænge og kan du se dig selv i en rolle, der kræver både ansvarsfølelse, gode samarbejdsevner og gennemslagskraft? Er du parat til at indgå i et stærkt, engageret og kompetent team med fokus på løbende forbedring? Så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet

Du får arbejdsplads i Ballerup og vil indgå i et tæt samarbejde med et dygtigt og dedikeret team.

Som Incident Manager, er det din opgave at drive håndteringen af incidents. Det betyder, at du blandt andet bliver ansvarlig for:

  • Udførende af Incident processen
  • Distribution af incidents til rette KMD produktenheder, KMD partnere eller underleverandører
  • Løbende opfølgning og sikring af håndtering af incident i henhold til prioritet og SLA på tværs af KMDs produktenheder, KMDs partnere og underleverandører
  • Koordinering af løsningen af incidents på tværs af KMDs produktenheder, KMDs partnere og underleverandører
  • Analyse af incidents for at afdække underliggende sammenhænge (root cause)

I vores team har vi ansvaret for applikationsforvaltning for alle WorkZone kunder. Det er en spændende hverdag, hvor vi foruden daglig drift og forvaltning, har en spændende og uformel hverdag, hvor teamet hjælper hinanden. 

Vi er et team sammensat af forskellige fagligheder, der hver især er autodidakte indenfor med Incident Management. Derfor sætter vi en ære i at alle føler sig inkluderet, anerkendt og man ikke stå alene med sin læring, problemer og glæder.

Teamet har været gennem en proces med opbygning af en struktureret incidentproces i WorkZone, nu udvider vi med en ekstra ressource for at kunne optimere denne proces og udvide vores relation til vores ressourcer i Polen. Fremtiden peger mod yderligere internationalisering. 

Om dig

Vi forestiller os, at du har erfaring fra lignende job f.eks. Incident Manager, Problem Manager, Projektleder eller lignende.

Derudover er det en fordel, hvis du har:

  • Kendskab til ITIL og ServiceNow
  • Kendskab til WorkZone – evt. forretningsmæssigt eller teknisk 
  • Evnen til at forstå og overskue et komplekst sammenhænge
  • Gode kommunikationsevner – og et vist niveau i skriftlig og talt dansk i forhold til vores kunder og acceptabelt niveau i skriftligt og talt engelsk i forhold til vores partnere og underleverandører
  • Evner til at skabe netværk / relationer

 Som person, er du desuden:

  • En stærk facilitator, der sikrer samarbejde på tværs af KMDs produktenheder, KMDs partnere og underleverandører
  • Struktureret og målrettet
  • Selvstændig med gode samarbejdsevner
  • Vedholdende og er i stand til parallelt at sikre fremdrift på flere incidents på tværs af kunder, KMDs produktenheder, KMDs partnere og underleverandører
  • God til at begå dig på alle organisatoriske niveauer
  • God til at tilpasse dig forskellige opgaver 

Om KMD

KMD er den største danske it-virksomhed. Vi udvikler og leverer software- og serviceløsninger til kommune, stats- og erhvervssegmentet i Danmark samt udvalgte segmenter i Skandinavien. KMD har over 1.500 danske og internationale kunder, herunder over 800 danske og udenlandske virksomheder. KMD-koncernen har en årlig omsætning på godt 5,6 mia. kr. og har cirka 3.200 ansatte. KMD er et datterselskab i den globale teknologikoncern NEC Corporation.

Er du interesseret?

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Nicolaj Vinsteen (NVS), Senior Program Manager, WorkZone, Product (nvs@kmd.dk). 

Vi afholder samtaler løbende og ansætter når vi har fundet den rigtige, så send din ansøgning allerede i dag.


KMD (an NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job