Service Architect

Har du en stor passion for IT? Er du serviceorienteret og klar på at tage ejerskab og skubbe KMD’s Business Services til nye højder? Kan du navigere i mange forskellige stakeholders i en SIAM organisation hvor udvikling af vores services er i stort fokus? 

Som Business Service Owner får du ansvaret for et af de følgende serviceområder; Netværk, Sikkerhed, Infrastruktur og Applikationsdrift. Her er du knudepunktet, når det kommer til ændringer i servicen, nedlægning af servicen, kontinuerlig forbedring af servicen og generelt sikring af, at servicen har en tilfredsstillende performance og en god økonomi.

TSP er KMDs leveranceorganisation og dermed spydspids når vi designer, implementerer og drifter de største og mest interessante projekter på det danske marked. Vi er et team, som fokuserer på at bygge bro mellem vores kunders behov og leverandørers løsninger ved at designe og udbyde KMD Standard Services og sikre et relevant service katalog. 

Om afdelingen

Service Portfolio er et team, som dækker hele serviceporteføljen fra håndtering og prioritering af forespørgsler for nye services, til udfasning af gamle legacy services. Vi arbejder med kundernes behov for standardiserede services samtidig med, at vi implementerer de bedste processer for at sikre den maksimale værdi af kunders løsninger. Dette indebærer eksempelvis at sætte bestillingsformler korrekt op i vores bestillings tool samt at minimere respons og resolution time SLA ved at bruge dataindsigt. 

Afdelingen er et nyere strategisk fokus, som blev implementeret i starten af året og hvor ambitionerne er tårnhøje. 

Som Business Service Owner indgår du i vores nye Business Service Owner Team, som er en del af Service Portfolio afdelingen, sammen med funktioner som Design Of Service Koordinatorer, Service Catalog Managers og Service Data Analysts. Du ville skulle hjælpe med at eksponere KMDs Standard Services til interne og eksterne interessenter, samtidig med, at du får en bred liste af arbejdsopgaver med et stort fokus på netop det serviceområde du bliver ejer for.  

Dine ansvarsområder bliver blandt andet: 

  • Vedligeholdelse og forbedringer af Standard Business Services 
  • Kvalitetskontrol og performance sikring 
  • Business Relationship Management – eksempelvis at transformere kundernes behov til faktiske tekniske krav og forbedrings initiativer 
  • Kommunikation om servicene til interne og eksterne interessenter 
  • Sikre at Business Servicene er adapteret meningsfuldt til KMDs ITIL processer
  • Reviewe service kontrakter i kunde udbud og sikre at størst mulig andel sælges som standard services samt at opstille risk og konsekvenser for den del der ikke er standard
  • Designe og beskrive Standard Business Services samt dokumentations vedligehold
  • Indgå i salgssammenhæng som Subject Matter Expert
  • Holde sig orienteret omkring industri innovationer, modenhed på markedet, trends og ændringer for at kunne fastholde en markedsrelevant portofolio af services
  • Træning af salg- og leverence personale i KMD omkring service området 
  •  Beskrive bestillingsformler og designe bestillingsflow til implementering af KMD’s bestillings værktøj

Om dig

Du kan navigere i et komplekst IT-miljø og trække på relevante stakeholders for, at få det fulde overblik og indsigt, der er nødvendigt for at løse dine opgaver. Du arbejder selvstændigt med nytænkning, men kan lide at inkludere sparringspartnere og deltage i workshops, hvor du er aktivt engageret. Du forstår vigtigheden af at skabe standardiserede service leverancer, og sikre en strømlinet proces imellem bestilling og leveranceudførelse. Du forstår nødvendigheden af at nedskrive beslutninger og implementerer dem, som aftalt. 

Du har erfaring med IT-drift og services, og har i din karriere navigeret imellem kunder og leverandører.

Det er en fordel, hvis:

  • Du har arbejdet i snitflader mellem kunders IT-behov og leverandørers løsninger 
  • Du har erfaring med IT-arkitektur og gerne i en SIAM organisation 
  • Du er visionær og samtidig praksis orienteret 
  • Du tager ejerskab 
  • Du er certificeret i ITIL og SIAM 
  • Du er god til at skrive på både dansk og engelsk 
  • Du har erfaring med at arbejde med kundekontrakter og leverandør kontrakter 

Interesseret? 

Business Service Owner rollen forventes besat hurtigst muligt, og vi opfordrer dig derfor til at sende ansøgning og CV snarest. 

Kontakt Portfolio Management afdelingsleder Ditte Kjeldsteen på +45 60 17 74 32, hvis du vil høre mere om stillingen.


KMD (an NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job