Delivery Manager

Vil du være en del af et team, som har et overordnet mål om at transformere vores nuværende leverance model? Trives du i at spille en central rolle i forhold til at sikre stabil drift og tilfredse kunder? Synes du, at tværgående koordinering med kunder og interne og eksterne leverandører og partnere er spændende, og har du lyst til at arbejde i en dynamisk driftsorganisation i rivende udvikling? Så er du måske vores nye Delivery Manager i Delivery Excellence.

Om jobbet

Som Delivery Manager hos Delivery Excellence har du ansvaret for at sikre en sikker og stabil drift samt sikre fremdrift i leverancerne til en række kunder. Du spiller dermed den centrale rolle, som er bindeleddet i krydsfeltet mellem interessenterne hos kunden, kollegaer og underleverandører. Stort engagement, en struktureret tilgang, gode kommunikations- og samarbejdsevner, er derfor en integreret del af din profil og besidder det nødvendige afsæt for at sikre kundefokus og samarbejde på tværs i de involverede organisationer. 

Du bliver en del af et ungt dynamisk og engageret team, hvor du har daglig sparring omkring leverancerne til kunderne. Desuden vil du blive en del af teamets overordnet strategi om at transformere leverancemodellen, og vil på sigt komme til at arbejde på tværs af multiple kunder og være en central del af vores ”shared service”.

Dine ansvarsområder vil omfatte:

  • Prioritering, koordinering og drive fremdriften til løsning af Incidents, Service Requests, Problems, Change Requests
  • Være kontaktpersonen hos en række kunder på incidents og SRQ’er
  • Opfølgning på sager i ITSM-systemet på vegne af alle parter og dermed sikre, at de involverede parter leverer i henhold til aftalte processer og servicemål
  • Daglig kundekontakt, koordinering af opgaver og rapportering
  • Planlægning og afholdelse af løbende statusmøder med kunderne
  • Projektledelse af mindre projekter
  • Være aktiv del i transformationsprojektet af vores leverance model

 Du vil indgå i teamet Delivery Excellence, der fungerer som en tværgående enhed under Technology Services & Projects, som leverer services og løsninger til offentlige myndigheder og private virksomheder i Danmark og udlandet. Vi er med til at sikre, at KMD leverer stabil drift- og forvaltning i dagligdagen til vores kunder, foruden at understøtte vores kunders behov for drift, infrastruktur og udvikling.

Om dig

Du har en længerevarende uddannelse (fx cand.merc.IT, cand.IT – men ikke begrænset til), eller har 1-5 års erfaring med IT-drift og IT-leverancer samt praktisk erfaring med ITIL og SIAM. Mest vigtigt er dog, at du er ambitiøs og vil lære noget nyt, samt har et ønske, om at udvikle dig i en større it-driftsorganisation. 

Du er forretningsorienteret og motiveres af, at få tingene til at hænge sammen på tværs. Du har en stærk teknisk baggrund og er i stand til at tale teknik med både kunder og teknikere samt har en solid praktisk erfaring med koordinering af it-relaterede opgaver eller mindre it-projekter. 

Derudover kan du sætte dig for bordenden og styre en proces såvel internt som eksternt. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt på primært dansk og engelsk og forstår at udnytte dette til at bygge stærke relationer med diverse interessenter i en leverance - uanset position og rolle.

Som person, er du en engageret ildsjæl, der er selvkørende og besidder stor lyst og et stærkt drive til at gøre en forskel og ændre på støvede processer.

KMD som arbejdsplads

KMD er en førende leverandør af forretningskritisk software, løsninger og it-tjenester primært til Danmarks offentlige sektor, men med et voksende fodaftryk i den private sektor både i hjemlandet og i Sverige og Norge.

I KMD mener vi, at god kommunikation er nøglen. Vores pragmatiske ledere tror på flade strukturer, og de stoler på deres medarbejdere til at gøre deres job, som de ser det bedst. Fordi vores arbejde betyder noget. Hver dag arbejder vi hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør forskel for danske borgere. Vi lærer hele tiden af vores kunder og hinanden.

Vi ved, at det vi gør, gør en forskel i samfundet, og vi holder vores kunder i fokus, da vi stræber efter at levere meningsfuldt og effektivt arbejde. Vores frihed gør det muligt for os at levere effektivt, og vi udforsker og udnytter de muligheder, der opstår. Da KMD er en stor og forskelligartet organisation, kan vi udnytte et stort udvalg af vækstmuligheder og teknologier.

Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A / S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. Kr. Og 3200 ansatte i hele Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMDs datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango.

Er du interesseret?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Head of Department Kim Hung Tran på +45 50 58 96 82 eller KMT@kmd.dk.

Vi holder løbende samtaler, så send din ansøgning hurtigst muligt.


KMD (a NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job