Delivery Manager

Vil du være en del af et team, som spiller en central rolle i forhold til at sikre stabil drift og tilfredse kunder? Synes du, at tværgående koordinering med kunder samt interne og eksterne leverandører og partnere er spændende, og har du lyst til at arbejde i en dynamisk driftsorganisation i rivende udvikling? Så er du måske vores nye Delivery Manager

Om jobbet

Som Delivery Manager får du ansvaret for IT-serviceleverancen til en eller flere strategiske kunder indenfor Energisektoren. I samarbejde med kollegaer, kunder og leverandører, skal du være med til at sikre en sikker og stabil drift og løbende forbedring af leverancerne til vores slutkunder. Stort engagement, en struktureret tilgang og gode kommunikations- og samarbejdsevner er derfor en integreret del af din profil. Du besidder det nødvendige afsæt for at sikre kundefokus og samarbejde på tværs i de involverede organisationer.

Du bliver en del af et engageret Delivery Management team under etablering, hvor du har daglig sparring omkring leverancerne til kunden. 

Dine ansvarsområder vil bl.a. omfatte: 

  • Prioritering, koordinering og løsning af Incidents, Service Requests, Problems, Change Requests og i mindre omfang Releases
  • Opfølgning på sager i ITSM-systemet på vegne af alle parter for derigennem at sikre, at de involverede parter leverer i henhold til aftalte processer og servicemål
  • Hyppig kundekontakt, koordinering af opgaver og rapportering
  • Planlægning og afholdelse af løbende statusmøder med kunderne
  • Løsning af tekniske problemstillinger, hvor muligt
  • Projektledelse af mindre projekter
  • I et vist omfang udarbejdelse af løsningsbeskrivelser, herunder scope, booking af ressourcer og kundegodkendelser
  • Opfølgning mod underleverandører til KMD
  • Støtte vores Service Delivery Manager i håndtering af eskaleringer og lederskab af major incidents samt opfølgning på RCA ved større driftsafvigelser
  • Deltagelse i løbende procesoptimering i afdelingen for kunder og underleverandører

Du vil indgå i leveranceteamet, der fungerer som et solidt fundament under Technology and Security Services, der leverer services og løsninger til offentlige myndigheder og private virksomheder i Danmark og udlandet. Vi er med til at sikre, at KMD leverer stabil drift- og forvaltning i dagligdagen til vores kunder, foruden at understøtte vores kunders behov for drift, infrastruktur og udvikling.

Lejlighedsvis tilstedeværelse på kundelokationen er en naturlig del af jobbet i forbindelse med statusmøder, indsatser m.v. Den primære kunde er beliggende centralt i Jylland.

Om dig

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, er ambitiøs samt har et ønske om at udvikle dig i en større it-driftsorganisation. Praktisk erfaring med ITIL, Service Management og gerne SIAM er en grundforudsætning. Du har som minimum en generel og bred forståelse af IT-infrastruktur, men besidder ikke nødvendigvis dyb teknisk indsigt.

Du er forretningsorienteret og motiveres af at få tingene til at hænge sammen på tværs. Du har et teknisk fundament i forhold til IT-infrastruktur og er i stand til at tale teknik med både kunder og teknikere. Som tillæg har du en solid praktisk erfaring med koordinering af it-relaterede opgaver og mindre it-projekter. 

Du er disciplineret og lader ikke noget falde mellem to stole samt evner at holde mange sager i bevægelse på samme tid. Du kan bevare roen, når hverdagen uventet bliver mere hektisk end forventet. 

Som person er du engageret med en stor lyst og et stærkt drive til at gøre en forskel. Du bisidder det nødvendige overblik uden at miste sansen for detaljen.

Derudover kan du sætte dig for bordenden og styre en proces såvel internt som eksternt. Du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt på primært dansk og engelsk og forstår at udnytte dette til at bygge stærke relationer med diverse interessenter i en leverance - uanset position og rolle.

KMD som arbejdsplads

I KMD har vi fokus på god kommunikation og samarbejde er nøglen til succes. Vi ved, at det vi gør en forskel i samfundet, og vi holder vores kunder i fokus, da vi stræber efter at levere meningsfuldt og effektivt arbejde.

Da KMD er en stor og forskelligartet organisation, kan vi udnytte et stort udvalg af vækstmuligheder og teknologier og som medarbejder i KMD får man et stort netværk af dygtige kollegaer.

Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A/S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. Kr. og 3500 ansatte i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMD’s datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Customer Delivery Director, Lars Bo Eriksen på mail: lqe@kmd.dk eller tlf.: 25103826.

Vi afholder løbende samtaler med egnede kandidater, og derfor opfordres du til at sende din ansøgning hurtigst muligt.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job