Ud­bud­skon­su­lent søges

Brænder du for at arbejde med udbud og har du flere års erfaring inden for området?
Er du samtidig god til at arbejde selvstændigt og elsker et udfordrende job?

Så er du måske Odsherred Kommunes nye Udbudskonsulent!

Center for Økonomi og Ejendomme, en afdeling under Odsherred Kommune, kan tilbyde dig spændende udfordringer i et selvstændigt og afvekslende job med mange forskellige samarbejdspartnere og relationer. Du vil indgå i et team af medarbejdere, som hver især har snitflader og koordinering til dine opgaver. Vi er en mindre uformel organisation med stor faglig bredde, indsigt og erfaring og anvender dette med en praktisk tilgang til opgaverne.

Om jobbet

Du vil blive ansvarlig for hele udbudsprocessen fra udfærdigelse af udbudsmateriale til den tildelte kontrakt er underskrevet, samt i et vist omfang bistå ved implementeringen. Du skal planlægge og gennemføre udbudsforretninger i samarbejde med kompetente fagpersoner i hele organisationen.

Dine primære arbejdsopgaver består i:

  • Gennemførelse af udbudsforretninger og indkøbsaftaler fortrinsvist inden for vare – og tjenesteydelser i tæt samarbejde med f.eks. projektledere og brugere/fagpersoner.
  • Udarbejdelse af udbudsmaterialer og kontrakter samt udbudsjuridisk kvalitetssikring af kravspecifikationer.
  • Projektledelse af udbudsprocesser.
  • Ansvarlig for implementering og fremtidig drift-opfølgning af de indgåede aftaler.
  • Foretage indkøbs- og markedsanalyser af områder, der skal udbydes eller konkurrence udsættes.
  • Opfølgning på brug af aftaler i forhold til controlling & compliance.
  • Tilrettelæggelse og udvikling af effektive indkøbsprocesser.
  • Informere organisationen bredt om indkøb, aftaler og vilkår.
  • Skabe juridisk og kommerciel sammenhæng og konsistens i udbudsmaterialet i tæt samarbejde med andre områder og enheder i Odsherred Kommune.
  • Rådgive og give sparring om udbuds – og kontrakt retslige spørgsmål.

For at lykkedes i denne rolle forventer vi

Du er tillidsskabende, god til at samarbejde og kan mestre at arbejde med udbudslovgivning i en pragmatisk og konstruktiv sammenhæng. Du er udadvendt, kommunikerende og netværksskabende.
Du er temaorienteret med højt ambitionsniveau, bevarer overblikket og er proaktiv. Du får en bred kontaktflade både internt og eksternt, så derfor er du udadvendt, god til at kommunikere, samt i stand til at gøre din indflydelse gældende over for flere faggrupper og ledelsesniveauer.

  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt.
  • Er en god forhandler.
  • Har et bredt kendskab til retlige forhold og gerne med fokus på offentlige regler, love og principper.
  • Har god økonomisk sans.
  • Er udadvendt og samt energisk og resultatorienteret.
  • Har flair for at tænke i helheder og på tværs af faglige arbejdsområder.
  • Har forståelse og interesse for at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Har kørekort kategori B.

Gode vilkår og kollegaer

Du bliver en del af et dynamisk team, der vægter samarbejde og fleksibilitet højt.
Du tilbydes et job i et fagligt spændende og udfordrende miljø med fokus på samarbejde, sparring, kvalitet, udvikling og høj faglighed. Du får en hverdag med mange forskelligartede udbud og rådgivningsopgaver, og du bliver en del af et professionelt indkøbs- og udbudsteam.
Et job, hvor du i høj grad får mulighed for at præge indholdet, tilrettelægge arbejdsopgaverne og tage ansvar.

Ansættelsesvilkår

I Odsherred Kommune er der indført 4 dages arbejdsuge, hvilket vil sige at der er fri om fredagen. Det betyder, at du skal arbejde 35 timer fordelt ud på en 4 dages arbejdsuge, hvor du arbejder fleksibelt med udgangspunkt i 8,75 timer pr. dag. Det er muligt at arbejde hjemmefra 1 til 2 dage om ugen. Derudover har du 2 kompetencetimer om ugen, som kan bruges mere bredt, f.eks. e-learning, teams møder eller andet fagligt.

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingerne er på 37 timer om ugen.
Et job med fleksible arbejdsforhold, hvor vi stræber efter en god balance mellem arbejde og privatliv og en uformel omgangstone.
Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.

Hvem er vi?

Center for Økonomi og Ejendomme består af 37 medarbejdere fordelt på to afdelinger. Udbud og Indkøbs teamet hører til under Ejendomme, og kommer til at består af i alt tre personer og referere til Afdelingslederen for Ejendomme. I Ejendomme vil du møde en stor tværfaglighed og ud over dine nærmeste to kolleger i Udbud og Indkøbsteamet, vil du få kolleger inden for bygherrerådgivning på de decentrale enheders bygge- og anlægsprojekter, vedligeholdelse af klimaskærmen på de kommunale bygninger, forsikring og risikostyring, teknisk service og rengøring samt administration af kommunens bilpark m.m.

Vil du være en del af os?

Bliv en del af en offentlig institution, der består af ca. 300 medarbejdere på Odsherred Rådhus, som du vil arbejde ud fra.
Center for Økonomi og Ejendomme kan tilbyde dig spændende udfordringer i et selvstændigt og afvekslende job, med mange forskellige samarbejdspartnere og relationer.
Du vil indgå i et team af medarbejdere, som hver især har snitflader og koordinering til dine opgaver. Vi er en mindre uformel organisation med stor faglig bredde, indsigt og erfaring og anvender dette med en praktisk tilgang til opgaverne.
Udover at arbejde hårdt, har vi det sjovt. Der er mulighed for at deltage i sommer- og julefest, blive medlem af medarbejderklubben, hvor der mulighed for at deltage i mange forskellige sociale arrangementer.

Interesseret?

Twins Recruitment er rekrutteringspartner på denne stilling.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte IT Rekrutteringsspecialist Pia Nygaard Ryander på tlf. +45 2225 5011 eller mail: pnr@twins.dk – jeg ser meget frem til at modtage dit cv.

Samtaler afholdes løbende. Alle ansøgninger behandles fortroligt.
Opstart hurtigst muligt.

Gem job

Twins Consulting ApS søger for Odsherred Kommune
Publiceret: 17 December 2021

Arbejdssted

Location Højby