Delivery Manager - SAP Ap­pli­ca­tion Ma­na­ge­ment

I KMD udvikler, vedligeholder og drifter vi en række af Danmarks største og mest avancerede SAP-systemer - og der kommer flere til. Brænder du for at sikre stabil drift og tilfredse kunder, og har du lyst til at arbejde i en dynamisk supportorganisation i rivende udvikling? Så er du måske vores nye Delivery Manager.

KMD er en attraktiv arbejdsplads med mere end 3.000 medarbejdere som vores vigtigste ressource. Sammen med vores kunder over hele landet er vi med til at digitalisere Danmark. Vores it-eksperter og forretningsspecialister er landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi har udviklet og drifter i dag over 400 it-systemer, og vi har en ambition om at være den foretrukne leverandør for det offentlige og private marked - og det er den ambition, du kan være med til at føre ud i livet.

Om jobbet 

Som Delivery Manager er du involveret i en eller flere leverancer til en eller flere kunder. I samarbejde med kollegaer, kunder og leverandører sikrer du den gode supportoplevelse, stabil drift og efterlevelse af kontraktens servicemål.

Du har en stor kontaktflade internt og eksternt – og sikrer effektiv kommunikation på alle niveauer. Derfor er kommunikation og samarbejdsevner en vigtig del af din profil.

Du spiller en central rolle i at få tingene til at ske, så det rigtige resultat kan leveres rettidigt på den rigtige måde. Det gør du ved at bidrage til det gode samarbejde kolleger og organisationer imellem samt ved at støtte og vejlede alle involverede i anvendelsen af de aftalte processer.  

Du bliver en del af et dynamisk og engageret supportteam, hvor du har daglig sparring omkring leverancerne til kunderne. Dit bidrag er med til at sikre videreudvikling af både services og arbejdsgange.

Dine ansvarsområder vil omfatte:

  • Daglig kundekontakt – herunder planlægning og afholdelse af løbende statusmøder med kunden
  • Prioritering og koordinering af – samt opfølgning på – håndtering af incidents, problems, service requests, change requests etc.
  • Håndtering af change- og release-processer
  • Sikring af SLA-efterlevelse og at bidrage til rapportering herom
  • Opfølgning på tidsforbrug og udarbejdelse at faktureringsgrundlag
  • Løbende procesoptimering på tværs af ITIL-processerne – herunder sikring af dokumentation og implementering

Om dig 

Som person er du ambitiøs og får energi af at vide, at netop din indsats kan være forskellen mellem succes og fiasko. Du nyder at løse opgaver med mange ubekendte. Du kan lide at løbe noget i gang, men først og fremmest motiveres du af at lykkes. Du har et højt energiniveau og solid gennemslagskraft. Med dit engagement præger du dine omgivelser - også på tværs af forretningen. Du forstår vigtigheden af at agere i et team og skabe fælles fodslag, såvel internt som eksternt.

Du handler proaktivt, og du kan sætte dig for bordenden for at styre en proces igennem - såvel internt som eksternt. Du er god til at kommunikere i både skrift og tale - på både dansk og engelsk - og du forstår at udnytte dette til at bygge stærke relationer med alle interessenter.

Du er forretningsorienteret og motiveres af at få tingene til at hænge sammen på tværs. Du har en god forståelse for kontraktlige forpligtigelser, som du målrettet arbejder for at efterleve. Du er god til at sætte dig i kundens sted og samtidigt er du opmærksom på, om kundens behov bevæger sig uden for forpligtigelserne, så der bliver grundlag for en dialog om nye ydelser.

Du er struktureret og analytisk i din tilgang til opgaverne – og dit fokus er ofte på standardisering, automatisering samt effektivisering.

Vi ser gerne at:

  • Du har en baggrund indenfor IT, ledelse eller kommunikation og er i stand til at tale IT med både kunde og tekniker. 
  • Du har praktisk erfaring med koordinering af IT-opgaver.
  • Du er certificeret i ITIL og færdes hjemmevant i processerne.
  • Du har erfaring med anvendelse af ITSM-værktøjer – gerne ServiceNow.
  • Du har konkret erfaring med SAP-baserede leverancer.

Er du interesseret?

KMD er Danmarks største, sjoveste og mest seriøse legeplads for it-talenter. Vi er 1.000 it-specialister, der arbejder med Java, Microsoft, Mainframe, SAP, arkitektur, test og projektledelse. I KMD er vi ligeglade med, hvor du får dine gode ideer. Bare du deler dem med os. Er du klar til at logge på dit livs stærkeste netværk?

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte Area Director Peder Greve på +4525665836.

Vi afholder samtaler og ansætter løbende, så send din ansøgning allerede i dag.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job