Dygtig Product Owner - Anti hvidvask og kun­de­kend­skab


Brænder du for at arbejde med automatiserede løsninger og processer inden for anti-hvidvaskområdet og samtidig have en central rolle i at udarbejde vision og mål for området, så er jobbet som Product Owner i AML/KYC-udvikling måske noget for dig.

Jobbet

I rollen som Product Owner får du en central rolle i strategiarbejdet og prioriteringen af udviklingsopgaver indenfor anti-hvidvask og kundekendskabsområdet (AML/KYC). Din primære opgave består i at udarbejde vision og mål for området, og som bindeled mellem interessenter og udviklingsteamet, drive realiseringen af disse. Du deltager således i arbejdet med at identificere, afklare og beskrive krav til løsninger – både ind mod eget udviklingsteam og ind mod flere udviklingsteams hos vores it-leverandør Bankdata. Vores interessenter favner både forretningen og flere interne funktioner, der arbejder indenfor anti-hvidvaskområdet. Det er derfor vigtigt, du formår at sætte dig ind i - og forstå - alle interessenter og deres behov for it-understøttelse.

I rollen er der en del koordineringsarbejde, men en dygtig Product Owner er også en dygtig forretningsudvikler, som har en høj faglig viden på anti-hvidvaskområdet, herunder indsigt i krav til både kundekendskab og transaktionsovervågning. Fagligheden gør dig i stand til at have en naturlig flair for at prioritere de vigtigste og mest værdiskabende indsatser og gøre en forskel.

Jobindholdet vil desuden bestå i:

  • At prioritere opgaverne til teamet ud fra forretningsmæssig værdi i samarbejde med interessenter.
  • At koordinere med andre teams og deres Product Ownere med henblik på at sikre fælles billede af opgaverne, roadmaps, timing og rækkefølgen af opgaverne.
  • At forretningsafklare, analysere og beskrive de forskellige opgaver, så teamet har den nødvendige viden til at kunne omsætte krav og behov til løsninger.
  • At sikre løbende forventningsafstemning omkring teamets leverancer på tværs af koncernen, herunder håndtere den vigtige, men vanskelige, dialog med interessenter, der opstår, når opgaver nedprioriteres eller ikke løses som forventet.
  • At sikre facilitering af agile ritualer i samspil med teamets Scrum Master og vurdere de vigtigste opgaver for den kommende periode.

Teamet og afdelingen

AML/KYC-udvikling er et team, der består af syv ambitiøse og engagerede kollegaer med forskellige baggrunde og kompetencer. Teamet har ansvaret for at sikre, at Jyske Banks forretningsgange og systemløsninger bidrager til at sikre, at vi løser vores vigtige opgaver på anti-hvidvaskområdet effektivt.

Vi adresserer en stor del af vores udviklingsbehov til vores it-leverandør Bankdata, men vi udvikler også selv flere og flere løsninger - herunder en del automatisering og digitalisering af kundekendskabsprocesser.

Teamet indgår i afdelingen Kernebank, der er en del af Jyske Banks udviklingsorganisation med ansvar for de grundlæggende banksystemer. Hos os bliver der stillet krav til den enkelte, og vi er ambitiøse med en uhøjtidelig omgangstone. Vi styrer og prioriterer vores opgaver og indsatser ud fra agile principper med fokus på løbende forbedringer og hyppige leverancer. Kernebank har base i Jyske Banks Hjemsted i Silkeborg - Se dine kommende kollegaer her

Din profil

Vi søger en person med erfaring som Product Owner eller en lignende rolle. Du skal være stærk til at problemløse, analysere og kommunikere med relevante interessenter. Du er ikke bleg for at udfordre status quo og stille krav til både dig selv og til teamet for at sikre, at vi leverer de bedste løsninger og skaber værdi for vores interessenter.

Vi lægge
r desuden vægt på, at du:

  • har stærke ledelsesmæssige kompetencer og erfaringer i henhold til at prioritere, strukturere og koordinere opgaver på tværs af mange interessenter,
  • har faglig viden inden for anti-hvidvaskområdet i den finansielle sektor,
  • formår at have øje for enkle løsninger med høj forretningsmæssig værdi,
  • smitter dine omgivelser med dit engagement,
  • har et højt abstraktionsniveau, så du kan sætte dig ind i kompliceret stof som fx lovgivning,
  • har en relevant videregående uddannelse – f.eks. cand.scient, cand.merc, cand.oecon, HD i Finansiering eller lignende.

Ansøgning

1. februar 2022 (Vi evaluerer løbende, så tøv ikke med at kontakte os).

Senior HR Partner Karsten Seeberg vil tage sig af din ansøgning.

Mere information

Hvis du er interesseret i jobbet, eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.

Line Bang Karlsen
Tribe Lead
line.bang.karlsen@jyskebank.dk
89 89 21 94
40 92 48 04

Gem job