Head of Product - Nordisk Film streaming tjenester


Vil du med på en spændende rejse henimod at skalere vores streaming forretning – vi har store ambitioner!

Nordisk Film driver allerede flere mindre streaming tjenester både b2c og i forskellige konstellationer gennem partnere, og det er meningen, at vi hen over sommeren og efteråret både skal migrere vores brugere og lancere b2c med en helt ny tjeneste, - og på en helt ny platform! Derfor står vi også midt i et spændende og komplekst IT-projekt. Vi bygger på en OTT platform, som både skal lanceres stærkt og også derefter skal drives intelligent og strategisk smart videre i et streamingmarked i rivende udvikling.

Som Head of Product er du den vigtige “mellemmand” mellem Consumer Channels forretningen og vores fulde set-up af tekniske vendors (udviklingsteams). Du sikrer, at forretningskritiske og prioriterede features leveres og møder forretningens forventninger og krav på tværs af hele Consumer Channels forretningen.

På kort sigt vil du komme til at indgå i projektorganisationen og være med til at skubbe produktet i mål på markedet. Og på længere sigt, når vi går i drift, betyder det, at du har ansvar for:

Hele OTT produktet (systemarkitekturen): 

  • Du har ansvaret for, at det samlede OTT produkt spiller, og spiller sammen på tværs af alle applikationer og systemer (fx. at Front ends som iOS, Android, AppleTV, Smart TV og Web spiller sammen med vores backend systemer og er integreret med systemer som Agillic, Dixa og Facebook og Google Tag Manager m.fl.).
  • Du leder den samlede product roadmap og backlog og sikrer, at den er synlig og forståelig for alle. Prioritering sker selvfølgelig i tæt samarbejde med den forretningsansvarlige for at sikre alignment med forretningens krav, strategi og visioner. Samtidigt er din User Product Manager din “partner in crime” især på Front End delen af backloggen,- men det er dig, der har ansvaret for at bygge, økonomistyre og prioritere ud fra et teknisk helhedsperspektiv.  
  • Du er ansvarlig for at facilitere tilblivelsen og kvaliteten af passende produktdokumentation., og du er overordnet ansvarlig for produktets informationssikkerhed, og at vi er GDPR compliant på tværs af alle operations.

At lede vendor kontrakter og samarbejder: 

  • Head of Consumer Channels er kommerciel kontraktejer, men du håndterer løbende kontrakterne (time/price/quality), og du sikrer løbende evaluering af det arbejde vores vendors leverer. 
  • Du sikrer nødvendig dialog og udvikling på tværs af vores vendors mhp et effektivt samarbejde, samt at vi udnytter synergier m.m. i deres roadmaps til at styrke vores tekniske set-up og forretning nu og på sigt.

At lede og aligne interne stakeholders: 

  • Du driver processen for løbende kravdialog med og involvering af interne kravstillere/system ejere, for at sikre at forventninger mellem forretningskrav og product alignes løbende på tværs af operations (fx CRM, SEO, Marketing/Sales, Editors, Kundeservice, Finans & BI)
  • Du leder det lille Product Team, som foruden dig selv består af vores User Product Manager og en UX studentermedarbejder. Herunder har du ansvar for teamets klare og definerede ansvarsområder og set-up for det bedst mulige samarbejde. 

Product Management på OTT feltet i denne skala og dette set-up er nyt for os, og derfor har du ansvar for at:

  • Tage stilling til vores produktudviklingsmetode - Design og driv en effektiv tilgang og proces for vores produktudvikling: Hvordan arbejder vi smartest med at videreudvikle OTT platformen på tværs af alle applikationer (roadmap og change requests) i et tempo og på en måde, som reflekterer markedets krav?
  • Sparringspartner og med-strateg på vores datastrategi, som er essentiel for forretningssucces både i det korte og det lange løb, og som for øvrigt er dybt afhængigt af den helt rigtige IT-infrastruktur. 
  • Du følger og forstår tekniske trends i industrien generelt. Og du kan vurdere nye produkter og/eller virksomheder og give anbefalinger ift at investere i nye teknologier.

Hvem er du? Egenskaber og kompetencer:  

  • Erfaring med at designe og drive software udviklingsmetode og processer
  • Bred IT-teknisk forståelse og dataforståelse 
  • Gerne erfaring med og vision omkring datastrategi og dataaktivering på tværs af forretningsområder
  • Struktur og planlægning er blandt dine styrker  
  • Dygtig til at skabe og bevare relationer
  • Erfaring inden for OTT/streaming/video eller subscription er et plus
  • Har du arbejdet i startup eller i et lille team, hvor man favner bredt og hjælper hinanden, så er det også et plus  
  • For at kunne trives i stillingen er du desuden en dygtig kommunikatør, som kan lide at samarbejde og færdes i feltet mellem IT og forretning. 
  • Du er grundig og ærekær omkring kvaliteten af dit arbejde, og så er du løsningsorienteret! 
  • Og fordi vi er på streamingfeltet, hvor alting går hurtigt, så er du nysgerrig, forandringsparat - og tænker stort! 

Interesseret? Så glæder vi os til at høre fra dig.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: Tine Rahbek på +45 20108100.

Arbejdsadresse: 
Mosedalvej 14
Valby, DK, 2500
Denmark

Ansøgningsfristen er 23/01/2022, og vi afholder samtaler løbende. Du bedes venligst benytte "Søg jobbet her" knappen her på siden for at komme i betragtning til jobbet. Vi modtager ikke ansøgninger på e-mail.

Om Nordisk Film Distribution 

Nordisk Film Distribution er den førende udvikler, investor og distributør af lokale og internationale film og serier på tværs af de nordiske lande. Vi lancerer 50-60 film og 3-5 dramaserier hvert år her. Vi har dedikerede og erfarne teams, som arbejder med et unikt forbrugerdata setup, som giver os indsigt i de nordiske forbrugeres adfærd, holdninger og værdier. Vi driver også streaming kanalerne: ”Dansk Filmskat” og ”Min Bio” og den digitale kanal Nordisk Film+. Hvis du vil vide mere: nordiskfilm.dk.

I tillæg til filmdistribution, producerer Nordisk Film prisvindende indhold og driver biografer i Danmark, Norge og Sverige. Vores digitale forretninger omfatter GoGift og Dansk Reklame Film, og vi investerer endvidere i virksomheder inden for elektronisk spiludvikling. Desuden markedsfører vi PlayStation i de nordiske og baltiske lande. Vi er en del af Egmont. Egmont er en fond, hvilket betyder, at vores overskud geninvesteres i virksomhederne, og hvert år går mere end 13 mio. EUR til velgørende formål, der forbedrer børns liv og støtter filmtalenter. We bring stories to life.

Gem job