In­for­ma­tions­ar­ki­tekt til kontoret En­ter­pri­sear­ki­tek­tur og Strategi


Vil du have en stabil start på din it-karriere?  Og vil du arbejde med analyse og dygtiggøre dig i at sikre integrationer imellem nogle af de største it-systemer i Danmark? Så er du måske vores nye kollega.
Som vores nye informationsarkitekt indgår du i et veletableret team, der tror på dig som enkeltperson, men samtidigt besidder en stærk fællesskabsfølelse, som sikrer hinandens succes i en kompleks arbejdsdag.

Udadvendt rolle i spændingsfeltet mellem forretning og it

Arbejdsopgaven består primært i at sikre konsistens i snitfladerne imellem de mange systemer i Skatteforvaltningen. Systemlandskabet består af ældre systemer, nyere systemer og systemer under udvikling. Vi arbejder tæt sammen med leverandører og andre roller i organisationen som procesejere, systemejere og de agile roller så som Product Owner og Scrum Master for at sikre, at data flyder uhindret på tværs af hele Skatteforvaltningen.
Du skal analysere og dokumentere it-understøttede forretningsprocesser, udarbejde begrebs- og informationsmodeller, udarbejde use cases, definere webservices i SOAP og REST og hjælpe med til at ovenstående faciliteres og gennemføres. Derudover skal du medvirke til, at kvalitetssikre dokumentation af de it-systemer Skatteforvaltningen har i drift. Dette vil ske gennem opdatering og vedligehold af de omtalte modeller og snitflader, men også gennem dit bidrag til vores omfattende metadata-repository, der indeholder en stor del af Skatteforvaltningens dokumentation af systemerne og sammenhængene imellem disse.

Om dig

Din uddannelsesmæssige baggrund og mængde af erhvervserfaring er ikke af afgørende betydning for os, så længe at du kan se dig selv i jobbeskrivelsen. Det vægter højere, at du er en teamplayer, som ikke er bange for hurtigt at tage opgaver til sig og prøve kræfter med it-projekter. Du skal tage ansvar for dine leverancer og kvalitetssikringen af disse. Du er i udgangspunktet selvkørende i din opgaveløsning, men ved også hvornår du er kørt fast og skal inddrage en kollega.

Kompetente kolleger, fokus på faglighed og gode vilkår

Du bliver ansat i kontoret Enterprisearkitektur og Strategi i teamet med informationsarkitekter. Teamet har mange års erfaring med modellering og de opgaver som du vil arbejde med i hverdagen. Som led i din ansættelse bliver du grundigt oplært i vores leverancer, herunder servicemodellering, hvor vi anvender og forbedrer en egenudviklet generator til generering af servicespecifikationer. Efter oplæringen er der stadig tæt daglig kontakt, så vi kan hjælpes ad med at sikre kvalitet og konsistens i vores arbejde, samt løfte svære opgaver i fællesskab og videreudvikle arbejdsmetoderne.

I kontoret indgår vi også i et fagligt stærkt fællesskab med løsningsarkitekter og enterprisearkitekter.

Som en del af en højt specialiseret it-organisation med over 1.000 kolleger, er der rig mulighed for at sparre med og udfordre kolleger, og dermed sikre høj faglighed. Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere har den seneste og mest relevante viden, så vi kan løse vores opgaver optimalt. Derfor følger vi med udviklingen og tilbyder relevante kurser og certificeringer.

Vi har en høj grad af fleksibilitet, hvor der er mulighed for at balancere arbejds- og familieliv. Vi tilbyder en attraktiv pensionsordning samt 37 timers arbejdsuge, inklusiv frokost.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 31. januar 2022. Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Asger Juel Hansen på telefon 72373876 eller kontorchef Rikke Stæhr Nielsen på telefon 72375390.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Gem job