Udadvendt og erfaren it-manager til drift og udvikling af Kom­po­nents it-setup og for­ret­nings­sy­ste­mer


Vores it-manager har fået nyt job som chef i en anden virksomhed. Derfor leder vi nu efter en ny kollega, som kan stå i spidsen for den fortsatte drift og udvikling af vores it-setup og vores forretningssystemer.

Vi hostes hos Azure, og vi bruger Microsoft 365 på Windows-computere. Vi har en supportaftale med IT Relation, som håndterer al vores first line-support. Vi har med andre ord nogenlunde styr på den grundlæggende infrastruktur. Men vi er ambitiøse, når det kommer til at udvikle vores forretning gennem it-understøttelse og bedre brug af data.

Som vores nye it-manager vil du være tovholder på vores it-setup. Med hjælp fra vores leverandører og en dygtig intern it-medarbejder er det din opgave at sikre:

  • At vores 90 medarbejdere får den support, de har behov for – også selvom mange ofte er på farten
  • At vores fem kontorer og 15 undervisningslokaler, som er fordelt over hele landet, bliver serviceret
  • At vores integrationer spiller, så vores systemer kan tale sammen
  • At vores it-setup er sikkert både i dag og i fremtiden
  • At vores hardware, internet og printere virker, så vi kan bruge vores kræfter på at hjælpe kommunerne, som er vores primære kunder.

Men du vil i høj grad også være tovholder på projekter, som handler om at udvikle forretningen gennem it-understøttelse. F.eks. vil nogle af dine første opgaver være:

  • At organisere den fortsatte udvikling af vores system til kursusadministration i samarbejde med koordinatorgruppen
  • At implementere et nyt CE/CRM-system i samarbejde med leverandør og vores salgsafdeling
  • At præsentere resultater af evalueringer fra flere forskellige systemer Power BI, så hele organisationen kan få gavn af data.

Dine faglige kompetencer

Vi forestiller os, at du har en relevant it-uddannelse på minimum bachelorniveau, og at du løbende har holdt dig opdateret gennem kurser og uddannelser. Du har erfaring med at lede it-projekter med interne og eksterne samarbejdspartnere og med at rådgive både medarbejdere og ledelse om it. Men du har også praktisk erfaring med support og opsætning af computere, som du kan trække på og dermed være en god medspiller for vores eksterne leverandører.

Derudover lægger vi vægt på, at du kan:

  • Overse driften og se udviklingsmuligheder i vores it-infrastruktur
  • Håndtere integrationer mellem mange forskellige platforme
  • Opsætte og vedligeholde hardware, netværk, printere osv.

Da du også vil indgå i Komponents løbende arbejde med GDPR-compliance er det en fordel, hvis du har viden om og erfaring med GDPR.

Dine personlige kompetencer

Først og fremmest er det helt afgørende, at du er udadvendt og trives med at have en stor kontaktflade i organisationen. Som vores it-manager vil du nemlig både deltage i og stå i spidsen for projekter, hvor du skal samarbejde med personer med mange forskellige baggrunde og behov.

Derudover er det vigtigt, at du:

  • Er god til at sætte dig ind i dine kollegaers afsæt og behov, når de har spørgsmål til eller oplever udfordringer
  • Har lyst til at stå for undervisningen, når nye systemer tages i brug eller nye arbejdsgange iværksættes
  • Kan og vil stå på mål for de beslutninger, du sammen med din chef træffer om it, data, sikkerhed og hardware
  • Er pligtopfyldende, og at du kan planlægge og prioritere dit arbejde, så du når dine deadlines
  • Har mod på fra tid til anden også at være praktisk udførende, når der skal trækkes nye kabler, skiftes en projektor eller 30 computere skal sættes op til eksamen.

Det tilbyder vi dig

Vi kan tilbyde dig en spændende stilling med en stor kontaktflade og gode muligheder for at få indflydelse på, hvordan vi udvikler vores forretning og vores it-setup.

Som it-manager bliver du en del af staben, som udover it er ansvarlig for vores ejendomme og vores løn- og personaleadministration. Du refererer til Jakob, og du bliver tilknyttet vores Aarhus-kontor, hvor det meste af staben og vores koordinatorgruppe også sidder. Men fordi du samarbejder med hele organisationen, må du forvente ture til vores kontorer i Aalborg, Odense, Herlev og København.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Jakob Hejlesen på 2461 1167. Vi behandler selvfølgelig din henvendelse fortroligt.

Ansøgning

Hvis du kan se dig selv i rollen som it-manager i Komponent, glæder vi os til at læse din ansøgning og dit CV, som du sender via nedenstående link senest 11. februar kl. 12.00.

Første samtale afholdes 21. februar og anden samtale afholdes 24. februar. Du hører fra os hurtigst muligt derefter, og vi planlægger med, at du kan tiltræde 1. april.


Om Komponent

Komponent er kommunernes udviklingscenter. Vi tilbyder rådgivning, praksisnær kompetenceudvikling, kurser og efteruddannelser til kommunale ledere og medarbejdere på alle niveauer i den kommunale organisation. Læs mere om Komponent på www.komponent.dk.

Gem job