Erfaren og ini­ti­at­iv­rig AD-profil til Statens It’s Team Identity & Access Man­age­ment


Vil du være en af vores nøgleressourcer, der skal være med til at udvikle vores Active Directory og kommende IDM system, som begge er blandt Danmarks største? Og vil du være med til at løfte nogle af vores mange spændende infrastrukturprojekter? Så er du måske vores nye kollega i Statens It’s Team Identity & Access Management.

Statens It drifter systemer for over 30.000 brugere i 19 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services og deres fagsystemer.

Om stillingen

Sammen med fire dygtige og entusiastiske kolleger udgør du Active Directory-gruppen, der er en del af Team Identity & Access Management. Gruppen er et centralt omdrejningspunkt for drift og vedligeholdelse af Statens It’s Active Directory.

Dine opgaver vil primært bestå af arkitektur, projektarbejde og third level support af Statens It’s Active Directory-miljø og i mindre omfang daglige driftsopgaver. Du skal være med til at sikre drifts- og leverancesikkerheden samt en hurtig opfølgning på driftsforstyrrelser og produktionsstop i dagligdagen. Du vil også skulle deltage i kundeprojekter som specialist og bistå med løsninger og leverancer. Som en af nøgleprofilerne bliver det også en af dine hovedopgaver at anvise fremtidens løsninger i dialog med vores kunder.

Om dig

Vi vægter meget højt, at du:

  • har solid praktisk driftserfaring med Microsoft Active Directory og relaterede teknologier
  • har praktisk erfaring med Omada baserede IDM systemer, gerne i et multi-domæne miljø
  • har erfaring med at arbejde med processer og governance i forbindelse med rettighedsstyring
  • har erfaring som it-driftsmedarbejder i et større Microsoft-miljø

Derudover er det en fordel, hvis du:

  • har erfaring med og flair for at implementere forandringsprojekter hos slutbrugerne
  • har erfaring med håndtering af PAM-løsninger, eller gerne vil have det
  • er vant til at arbejde med ITIL som rammeværktøj

Du kommer til at agere i et spændingsfelt med både store og små opgaver. Du skal derfor være parat til at deltage i den daglige drift, men du fungerer også godt i selv at køre projekter.

En stor del af dit arbejde omfatter en jævnlig og tæt kontakt til kunder, kolleger og samarbejdspartnere, derfor er det vigtigt, at du er serviceminded, struktureret, ansvarlig, kommunikerende og har gode samarbejdsevner.

Du kommer til at arbejde med et fagområde i hastig udvikling, og derfor ser vi det som en stor styrke, hvis du er nysgerrig og har lyst og evner til løbende at udvide din faglige horisont.  

Om os

Statens It skaber fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj tværgående standard for it-service i staten.

Team Identity & Access Management er en del af Center for Service Delivery, som har ca. 145 medarbejdere fordelt på nu 10 teams, der dækker den samlede leverancekæde bag den statslige it-arbejdsplads, som Statens It tilbyder vores kunder, herunder platform-services, desktop-services og applikations-services.

Vi er en åben og dynamisk arbejdsplads med masser af muligheder for både faglig og personlig udvikling. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Faglig sparring er også en fast del af hverdagen i det 10 mand store Team Identity & Access Management. Her vil du få mulighed for at sparre med og lære af nogle de dygtigste fageksperter inden for deres felt.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer

Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Ved ansættelse skal du fremvise en ren straffeattest.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse på højt niveau via PET.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg jobbet her” senest den 7. februar 2022 kl. 12.00. Vi behandler ansøgningerne og indkalder kandidater til samtale løbende, så send meget gerne din ansøgning allerede i dag.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Kasper Katzmann på tlf. 7231 1525. 

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 12 February 2022

Arbejdssted

Location Ballerup