Over­sæt­ter til Unik Bolig i Vejle eller Aalborg


Vi leder efter en detaljeorienteret og idérig oversætter til vores UI/UX  team, der er drevet af at have brugeren i centrum. Du vil blive frontpersonen, når det drejer sig om at finde de rigtige ord og formulere teksterne, så vi sikrer markedets bedste brugeroplevelse på tværs af produktet. Dine gode samarbejdsevner vil blive alfa og omega, for du vil være i tæt dialog med blandt andre designere, udviklere, forretningsspecialister, marketingfolk og kunder.

Dine primære ansvarsområder vil være:

  • ensretning af sprog på tværs af produkter
  • oversættelse af tekster fra engelsk til dansk
  • løbende optimering af tekster og budskaber for at sikre den gode brugeroplevelse
  • opbygning af ordbog indenfor vores forretningsområde
  • udarbejde og opretholde guidelines for virksomhedens ”tone of voice”

Joblokationen vil være kontoret i Vejle eller Aalborg, alt efter hvad der passer dig bedst. Du skal forvente et par rejsedage om måneden mellem de to lokationer.

Hvorfor passer du til jobbet?

Du elsker at skrive og finde budskaber, som giver mening for brugerne. Derfor er du også vant til at sætte dig grundigt ind i brugernes behov samt komplekse forretningsområder for at kunne skrive de bedste tekster.

Du ved, at ord har lige så stor betydning for brugernes oplevelse af et digitalt produkt som det æstetiske udtryk. Derfor sætter du en ære i at levere dine budskaber i et fejlfrit og flydende sprog. Dine evner til at strukturere og holde overblikket gør dig i stand til at opsætte ordbøger i et til tider teknisk setup.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har erfaring med oversættelse af tekster primært engelsk/dansk. Vi arbejder i programmet Phrase.
  • har forståelse for agile udviklingsprocesser og gerne erfaring med Scrum
  • kan kommunikere fejlfrit på både dansk og engelsk
  • har en vis teknisk forståelse
  • eventuelt har en baggrund inden for journalistik, kommunikation eller oplevelsesdesign

Derudover vil et kendskab til boligbranchen være en fordel.

Vi opfordrer dig til i din ansøgning at medsende teksteksempler fra tidligere projekter.

Teamet og lederen

Teamet består lige nu af to UI/UX designere i Vejle, to UI/UX designer i Aalborg og én UI designer i Ukraine. Vi er et nyoprettet team fordelt på tre lokationer med en energisk og sjov dagligdag og et rigtig godt samarbejde på tværs. Vi mødes flere gange ugentligt med de fleste møder på engelsk, og det giver energi til smilebåndet, når der sniger sig danglish ind i ny og næ. UI/UX manageren, Lene, har selv en god baggrund indenfor UI/UX, og er en leder, der ved at tilfredse og glade medarbejdere, er dem der kan skabe den bedste sammenhængende brugeroplevelse. Hun leder under fem kerneværdier: Nærvær, tillid, ærlighed, energi og humor. For Hun er nærværende og giver plads til sine medarbejderes og deres kreativitet og udvikling som frihed under ansvar, og så er dagen altid fyldt med energi og godt humør i Lenes team.

Mød Lene og et par andre chefer her.

En anbefaling fra en kommende kollega

Pernille er UI/UX designer og har været en del af Unik siden 2017, og hun er rigtig glad for at være en del af det nye UI/UX team under Lene: ”Vores leder, Lene, er meget involverende og informerende og så interesserer hun sig oprigtigt for os. Vi har stor indflydelse på både processen og resultatet, og jeg er med til at definere opgaverne og er i tæt dialog med udviklere og PO’er i hele udviklingsprocessen. Det er en kæmpe motivation for mig, at have indflydelse og kunne gøre en forskel og være brugernes ambassadør i en kompleks virkelighed. Samtidig så er Unik interesseret i at man udvikler sig selv, så der er rig mulighed for faglig og personlig udvikling gennem kurser og workshops. Selvom UI/UX teamet er forholdsvis nyoprettet og fordelt på tre lokationer, så har vi allerede et ret godt sammenhold. Alle er søde og kompetente, og vi har virkelig en god dialog og sparring med hinanden.”  

Mød et par andre medarbejdere her.

Hvorfor er Unik blandt Danmarks bedste arbejdspladser?

Fordi vi har et fantastisk fællesskab, og vi har dygtige og kompetente ledere, som er gode til at opfylde deres medarbejderes behov fagligt og personligt. Vi har fokus på work life balance med fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde og 6 ugers betalt ferie. Og så forestil dig at møde ind til morgenmad på kontoret, alt den kaffe du kan drikke, frugt du kan nå at spise, en is i sommerperioden og en lækker kantine med vores eget køkkenpersonale året rundt. 

Vi skaber unikke brancheløsninger til mennesker

I Vejle i 1985 blev Unik etableret af Jens Find, som skabte Unik Bolig til ejendomsadministratoren og senere Unik Advosys til advokatbranchen. Efter 10 års samarbejde fusionerede Unik og Logicmedia i maj 2021 for i højere grad at sammensmelte kompetencer og produkter til fremtidens brancheløsning for ejendomsadministratoren.

Fra 2021 står der mere end 220 kompetente og passionerede mennesker bag vores brancheløsninger. De er fordelt på vores kontorer i Vejle, København og Aalborg, og står sammen i en agil og flad organisationsstruktur, som giver plads til input, samarbejde og udvikling i hele organisationen.

Great Place to Work har kåret Unik, som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er, fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.

Læs mere om Unik som virksomhed her.

Spørgsmål om jobbet kontakt

Thomas Kjær 
Produktdirektør
ttk@unik.dk
24 94 43 04

Gem job