UX writer


Er du som UX writer skarp på at skabe den bedste brugeroplevelse, når du udtrykker en virksomheds ”tone of voice” og sikre samhørighed hele vejen igennem? Så er det dig, vi mangler i vores nyoprettede UI/UX team på en af Danmarks Bedste Arbejdspladser.

Du bliver en del af vores PropTech produkt, Unik Bolig, som er en markedsledende brancheløsning til alle typer af ejendomsadministration. Kernen er et administrationssystem, og dertil integrerede webportaler, som vi også selv udvikler. I dag har vi over 450 kunder som tilsammen administrerer over 700.000 lejemål. 

Vi leder efter en detaljeorienteret og idérig UX writer til vores UI/UX team, der er drevet af at have brugeren i centrum. For opgaven bliver at sikre virksomhedens ”tone of voice” på tværs af vores produkter. Helt konkret bliver du frontpersonen, når det drejer sig om at finde de rigtige ord og formulere teksterne, så vi sikrer markedets bedste brugeroplevelse på tværs af produktet. Dine gode samarbejdsevner vil blive alfa og omega, for du vil være i tæt dialog med blandt andre designere, udviklere, forretningsspecialister, marketingfolk og kunder.

Dine primære opgaver vil være:

  • UX copy og ensretning af sprog på tværs af produkter
  • oversættelse af tekster fra engelsk til dansk
  • løbende optimering af tekster og budskaber for at sikre den gode brugeroplevelse
  • opbygning af ordbog indenfor vores forretningsområde
  • udarbejde og opretholde guidelines for virksomhedens ”tone of voice” i samarbejde med Marketing

Jobbet er på kontoret i Vejle, og du skal forvente et par rejsedage om måneden til Aalborg. 

Hvorfor passer du til jobbet?

Du har altid brugeren i centrum, når du guider dem igennem de mange processer og muligheder på vores digitale platforme. Du elsker at skrive og finde budskaber, som giver mening for brugerne. Derfor er du også vant til at sætte dig grundigt ind i brugernes behov samt komplekse forretningsområder for at kunne skrive de bedste tekster.

Du ved, at ord har lige så stor betydning for brugernes oplevelse af et digitalt produkt som det æstetiske udtryk. Derfor sætter du en ære i at levere dine budskaber i et fejlfrit og flydende sprog.  

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har erfaring med oversættelse af tekster primært engelsk/dansk. Vi arbejder i programmet Phrase.
  • har erfaring med UX-metoder som A/B-testing eller user testing
  • har forståelse for agile udviklingsprocesser og gerne erfaring med Scrum 
  • kan kommunikere fejlfrit på både dansk og engelsk
  • eventuelt har en baggrund inden for journalistik, kommunikation eller oplevelsesdesign
  • Derudover vil et kendskab til boligbranchen være en fordel.

Vi er nysgerrige efter at se, hvad du kan. Derfor opfordrer vi dig til i din ansøgning at medsende en portfolio med eksempler på dit arbejde.

Teamet og lederen

Teamet består lige nu af to UI/UX designere i Vejle, to UI/UX designer i Aalborg og én UI designer i Ukraine. Vi er et nyoprettet team fordelt på tre lokationer med en energisk og sjov dagligdag og et rigtig godt samarbejde på tværs. Vi mødes flere gange ugentligt med de fleste møder på engelsk, og det giver energi til smilebåndet, når der sniger sig danglish ind i ny og næ. UI/UX manageren, Lene, har selv en god baggrund indenfor UI/UX, og er en leder, der ved at tilfredse og glade medarbejdere, er dem der kan skabe den bedste sammenhængende brugeroplevelse. Hun leder under fem kerneværdier: Nærvær, tillid, ærlighed, energi og humor. For Hun er nærværende og giver plads til sine medarbejderes og deres kreativitet og udvikling som frihed under ansvar, og så er dagen altid fyldt med energi og godt humør i Lenes team.

Mød Lene og et par andre chefer her.

En anbefaling fra en kommende kollega

Pernille er UI/UX designer og har været en del af Unik siden 2017, og hun er rigtig glad for at være en del af det nye UI/UX team under Lene: ”Vores leder, Lene, er meget involverende og informerende og så interesserer hun sig oprigtigt for os. Vi har stor indflydelse på både processen og resultatet, og jeg er med til at definere opgaverne og er i tæt dialog med udviklere og PO’er i hele udviklingsprocessen. Det er en kæmpe motivation for mig, at have indflydelse og kunne gøre en forskel og være brugernes ambassadør i en kompleks virkelighed. Samtidig så er Unik interesseret i at man udvikler sig selv, så der er rig mulighed for faglig og personlig udvikling gennem kurser og workshops. Selvom UI/UX teamet er forholdsvis nyoprettet og fordelt på tre lokationer, så har vi allerede et ret godt sammenhold. Alle er søde og kompetente, og vi har virkelig en god dialog og sparring med hinanden.” 

Mød et par andre medarbejdere her.

Hvorfor er Unik blandt Danmarks bedste arbejdspladser?

Fordi vi har et fantastisk fællesskab, og vi har dygtige og kompetente ledere, som er gode til at opfylde deres medarbejderes behov fagligt og personligt. Vi har fokus på work life balance med fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde og 6 ugers betalt ferie. Og så forestil dig at møde ind til morgenmad på kontoret, alt den kaffe du kan drikke, frugt du kan nå at spise, en is i sommerperioden og en lækker kantine med vores eget køkkenpersonale året rundt. 

Vi skaber unikke brancheløsninger til mennesker

I Vejle i 1985 blev Unik etableret af Jens Find, som skabte Unik Bolig til ejendomsadministratoren og senere Unik Advosys til advokatbranchen. Efter 10 års samarbejde fusionerede Unik og Logicmedia i maj 2021 for i højere grad at sammensmelte kompetencer og produkter til fremtidens brancheløsning for ejendomsadministratoren.

Fra 2021 står der mere end 220 kompetente og passionerede mennesker bag vores brancheløsninger. De er fordelt på vores kontorer i Vejle, København og Aalborg, og står sammen i en agil og flad organisationsstruktur, som giver plads til input, samarbejde og udvikling i hele organisationen.

Great Place to Work har kåret Unik, som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er, fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.

Læs mere om Unik som virksomhed her.

Vi kender din softwaredag

Hos Unik udvikler vi brancheløsninger til og for mennesker, som arbejder med bolig- og ejendomsadministration eller på advokatkontorer i Danmark. Vi kender vores kunder, og siden 1985 har vores medarbejdere digitaliseret og udviklet vores kunders hverdag og rutiner på det grundlag. I 2021 fusionerede vi med vores mangeårige partner, Logicmedia, for i højere grad at sammensmelte kompetencer og produkter til fremtidens brancheløsning for ejendomsadministratoren, og i dag står mere end 220 passionerede mennesker bag vores brancheløsninger fordelt på vores kontorer i Vejle, København og Aalborg.

Spørgsmål om jobbet kontakt

Lene Højmark 
UI/UX Manager
lho@unik.dk
76421100

Gem job