SAP-konsulent med speciale i SAP MM og SAP SD


Vær med til at understøtte kerneprocesser i en spændende forretning. Indkøbs- og salgsprocesserne er meget centrale i Energinet, og bliver anvendt af en stor del af brugerne. Du kommer derfor i kontakt med en bred del af forretningen og støtter dem i at blive mere effektive i deres arbejde.

Du bliver en del af en organisation, hvor fleksibilitet og arbejdsliv i balance står højt på dagsordenen. Du får derfor tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads for at kunne afveksle bedst muligt mellem at være på vores hovedkontor i Fredericia og hjemme.

Du understøtter forretningen i deres brug af SAP

I ART’en understøtter vi forretningen i deres brug af SAP-systemet, hvor vi nu benytter moduler inden for bl.a. projekter, vedligehold, salg, indkøb og finans. Det er vores opgave at finde områder, hvor forretningen kan blive mere effektive, enten med ny teknologi eller nye processer. Kollegerne har hver især et kerneområde i SAP, som de dækker, men udover det har de en forståelse for og kendskab til hinandens områder. Mange af kollegerne har en høj anciennitet i Energinet, og har derfor rigtig megen viden om forretningen. Arbejdsmiljøet er uformelt med stor tillid mellem kollegerne.

Som vores nye SAP-konsulent er du med til at optimere forretningsprocesser og klæde forretningen bedre på til at bruge SAP, primært inden for indkøb, salg og workflow. Vi arbejder agilt og har en backlog af spændende opgaver, hvor du som SAP-konsulent har ansvar for at finde de bedste løsninger i forhold til behovene - i tæt samarbejde med proceskonsulenter i forretningen, som har den tætteste kontakt med slutbrugerne. Sammen skal I prioritere og planlægge de opgaver, som giver mest værdi i forhold til effektivisering.

Du får særligt fokus på følgende områder:

  • Procure-2-Pay – herunder håndtering af leverandørfaktura
  • Master data - kontrakter, serviceydelser og materialer
  • Materialelagre – administration af materialer på lager, MRP-styring osv.

Sideløbende med de større udviklingsopgaver deltager du i projekter med bred kontaktflade til forretningen, samtidig med at du vedligeholder løsningen og reagerer på de fejl, som forretningen melder ind.

Du kan se frem til at arbejde med SAP’s absolut nyeste teknologi. Vi benytter den nyeste SAP S/4 HANA platform og har adgang til SAP BTP (cloud-løsning), hvor der er rigtig mange muligheder for at høste værdi. Derudover arbejder vi målrettet med at fremme brugen af Fiori-applikationer for at gøre SAP mere brugervenlig. Vi lægger vægt på, at du er interesseret i at tilegne dig viden om nye funktioner i SAP, og på eget initiativ foreslår måder, vi kan benytte den på.

Erfaring med SAP-konfigurering og workflow

Vi forestiller os, at du har minimum 3 års erfaring – gerne kombineret med en handelsmæssig baggrund, som kan være en fordel i forhold til din forståelse for området. Det vigtigste er dog, at du har

  • Erfaring med SAP-konfigurering indenfor SAP MM og SAP SD
  • Erfaring med workflow.
  • Erfaring med filudveksling (EDI via f.eks. OIOUBL eller PEPPOL)

Samtidig er det en fordel, hvis du har kendskab til SAP Fiori - samt evt. kendskab til ServiceNow og Azure DevOps. Du har meget gerne kendskab til agile metoder, ligesom du er fagligt nysgerrig og har interesse i at tilegne dig viden om ny teknologi og processer. Da du får en bred kontaktflade i organisationen, er det desuden et krav, at du taler og skriver dansk.

På det personlige plan kan du navigere i en kompleks organisation. Du er detaljeorienteret og omhyggelig, samtidig med at du har en positiv og initiativrig tilgang til samarbejde med fokus på at skabe løsninger og fremdrift.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV og andre relevante bilag via linket ”Søg jobbet her”. Vi holder samtaler løbende og lukker rekrutteringen, når vi har fundet den rette kandidat, så vent ikke for længe med at sende din ansøgning. Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte Agile People Leader på telefon 24 67 37 30. Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset baggrund til at søge jobbet. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk

Energinet IT understøtter koncernen og koncernens forretningsenheder med it-udvikling og -drift. IT skal sikre, at Energinets forretningsprocesser understøttes effektivt og sikkert med informationsteknologi. Vi er et datterselskab i Energinet-koncernen, som varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og gas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vores kultur hænger tæt sammen med vores samfundsansvar, og vi arbejder aktivt med FN’s verdensmål omkring bæredygtig energi, klimaindsats, partnerskaber for handling samt industri, innovation og infrastruktur. Ved at vise vejen for grøn omstilling kan vi være med til at løse den globale klimaudfordring. Nye løsninger kræver, at vi evner at se problemstillinger fra mange vinkler, og derfor er mangfoldighed et nøgleord i vores kultur. Vi bestræber os på at lytte, involvere og dele vores viden. Med afsæt i værdierne mod og tillid lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Se film om Energinet.

Gem job

Energinet
Publiceret: 16. februar 2022

Arbejdssted

Location Fredericia