Business Spe­ci­a­list for Energy Solutions

Vil du være en del af Danmarks største IT-udviklingshus? Vil du være med til at sætte nye standarder for fremtidens IT-løsninger og samtidig understøtte den grønne omstilling? Så er du måske vores nye Business Specialist!

KMD er Danmarks største IT-udviklingshus, og er den virksomhed, der investerer mest i at udvikle digitale løsninger, der kommer danskerne til gavn. Vi har nogle af branchens dygtigste medarbejdere, som dagligt udfordrer og gør hinanden bedre. Og lige nu har vi en ledig stilling i vores forretningsenhed Energy Solutions.

Om jobbet

Som Business Specialist bliver du en nøgleperson i forretningsenheden Energy Solutions. Du vil indgå i et stærkt team af forretningsspecialister og product managers, som brænder for at optimere og digitalisere forsyningsbranchen i Danmark. Du vil være en af flere eksperter, som forstår kundernes arbejdsgange og behov i dybden, samt hvordan vi i fællesskab kan understøttes disse med vores løsninger.

Kerneopgaven er at udvikle og vedligeholde KMD Easy Energy, som er den markedsledende afregningsløsning til energi- og forsyningsmarkedet i Danmark. Derudover har vi også stort fokus på at understøtte hele kundeoplevelsen for vores kunders slutkunder, samt bidrage til den grønne omstilling.

I rollen som Business Specialist vil du arbejde agilt i spændingsfeltet mellem kunder, forretning og it. Vi eksisterer for at skabe værdi for vores kunder. Det skal dog være økonomisk bæredygtigt, så vi har stor fokus på at prioritere de rigtige opgaver og projekter. Samtidigt er det også vigtigt for os, at vi udvikler tekniske løsninger, som er holdbare på den lange bane.

Du kommer til at arbejde i en virksomhed og et team, hvor der er højt til loftet, og hvor du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt. Du vil i rollen have et tæt samarbejde med vores udviklingsteams i Danmark og Polen, løbende dialog med product management, hjælpe vores support med at afklare kundesager, deltage i kundemøder ved behov, osv.

Dine primære ansvarsområder vil være:

  • At opbygge stort domænekendskab til Energi- og Forsyningsmarkedet og udnytte dette kendskab til at skabe ny forretning og realisere værdi for kunderne.
  • At foretage analyse, nedbrydning og grov-estimering af epics og features i samarbejde med vores kunder og det øvrige produktteam.
  • At behandle kundehenvendelser og kundeprojekter evt. i samarbejde med andre partnere.
  • At omsætte produkt- og forretningsideer fra vores roadmap til konkrete løsninger.
  • At udarbejde reviews og kvalitetssikre udviklede features. 

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse i spændingsfeltet mellem IT og forretning, og minimum 3-5 års erfaring med at omsætte forretningsbehov og brugerkrav til gode IT-løsninger.

Vi har en stor kundeportefølje, og der er hele tiden gang i mange forskellige dialoger internt og eksternt, hvorfor det er vigtigt, at du kan balancere og prioritere mange opgaver på en gang. Tingene går ofte stærkt, og du arbejder selvstændigt, kvalitetsbevidst og struktureret – også under pres. Det er dog også vigtigt for os, at vi i fællesskab sætter fokus på top 3-5 projekter og vigtige indsatser, så vi kan skabe synlige resultater for kunderne og os selv.

Vi søger dig, der hurtigt kan sætte dig ind i nye problemområder og går analytisk til opgaverne. Området vi arbejder med har en høj grad af kompleksitet, og det er vigtigt, at du kan navigere og trives i dette. Som person er du grundig og kvalitetsbevidst, men med øje for at sikre fremdrift.

Vi er et alsidigt team, hvor vi sætter stor pris på forskellige personlige egenskaber, og skaber plads til at man kan udvikle sig både menneskeligt og fagligt. Du skal gerne føle dig tilpas i en alsidig ekspertrolle, med til tider mange kontaktflader internt og eksternt, da dette er en vigtig del af jobbet.

Følgende kvalifikationer vil være en fordel, men ikke krav: 

  • Du har indsigt i energimarkedet og særligt i forretningsprocesser for bl.a. el-/gasleverandører og multiforsyning
  • Du har kendskab til afregningsprocesser og basal økonomiforståelse - eller er klar på at lære det!
  • Du forstår kunderejsen og hvad der skaber kundetilfredshed for forsyningsbranchens slutkunder
  • Du har kendskab til Scrum eller ligende agile principper, og erfaring med at arbejde med softwareudvikling
  • Du er god til at kommunikere og kan begå dig både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk
  • Erfaring med administrative it-løsninger til energi- og forsyningsbranchen vil være en fordel

Kan du kende dig selv i det ovenstående og har du lyst til at høre mere om stillingen og KMD som arbejdsplads, vil vi se frem til at høre fra dig.

KMD som arbejdsplads

KMD er en førende leverandør af forretningskritisk software, løsninger og it-tjenester primært til Danmarks offentlige sektor, men med et voksende fodaftryk i den private sektor både i hjemlandet og i Sverige og Norge. Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A/S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. kr. og ca. 3000 ansatte.

I KMD mener vi, at god kommunikation er nøglen. Vores pragmatiske ledere tror på flade strukturer, og de stoler på deres medarbejdere til at gøre deres job. Vi arbejder hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør forskel for danske borgere. Vi lærer af vores kunder og hinanden.

Er du interesseret?

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Business Line Manager Lasse Hjortebjerg Mikkelsen på 3085 5925.

Vi inviterer løbende til samtale, så send os din ansøgning allerede i dag. Seneste frist for ansøgning er 6. februar 2022.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job