Ambitiøs og da­ta­kyn­dig kollega, der kan begå sig i en stor og kompleks or­ga­ni­sa­tion


Er du metodisk og stærk indenfor datamodellering og excel? Og vil du være med til at udvikle og understøtte Skatteforvaltningens portefølje af videreudviklingsaktiviteter? Så er du måske vores nye kollega i en nyoprettet stilling, som du kan være med til at præge.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-systemportefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre opgaver, store projekter til en række store programmer i milliardklassen.

Udvikling og drift af excel-værktøj samt support af brugerorganisation

Du bliver ansat i Center for Porteføljestyring, der sammen med vores departement og øvrige styrelser i koncernen varetager porteføljestyringen af Skatteministeriets it-udviklingsprojekter og de idriftsatte it-systemer.

Sammen med dine nærmeste kolleger bliver du ansvarlig for værktøjet og processerne omkring vores aktivitetsoverblik. Aktivitetsoverblikket er et komplekst excel-ark, som samler data fra en række selvstændige ark med oplysninger om Skatteforvaltningens portefølje af videreudviklingsaktiviteter. Inputs kommer fra fagområderne i UFST.

Du skal samle store datamængder, overskue komplekse sammenhænge på tværs af aktivitetsoverblikket og bistå i formidlingen af data i præcise og handlingsorienterede beslutningsoplæg, som klæder vores ledelse godt på til at styre den samlede portefølje.

En stor del af arbejdet omhandler:

  • Videreudvikling af den eksisterende løsning, så den understøtter organisationens behov, herunder medvirke til design og implementering af en langsigtet løsning
  • Opbygning af ledelsesinformation på baggrund af data i værktøjet
  • Løbende yde undervisning og teknisk support i brugen af det excelbaserede aktivitetsoverblik til brugerne.

Rollen er ny, og du får mulighed for at sætte dit fingeraftryk på både produkt, opgaver og rolle. Du kan med fordel have følgende kvalifikationer:

  • Excel superbruger – gerne med erfaring med power-pivot, macroer m.v.
  • Stort overblik og evne til at skabe struktur og orden i komplekse data
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner.

Det er vigtigt, at du synes, det er sjovt at gå på arbejde i en stor, politisk styret organisation, hvor arbejde udføres i samarbejde med et væld af interessenter, og hvor evnen til at sikre inddragelse, god kommunikation og formidling af komplekse budskaber, er centrale.

Dit nye kontor

Du bliver en del af et hold bestående af 17 engagerede og dygtige kolleger, som arbejder tæt sammen for at understøtte vores projekter og programmer og den samlede porteføljestyring i Skatteministeriet. Vores kontor er ansvarligt for at sikre strategisk prioritering, styring, implementering og gevinstrealisering for den samlede portefølje af it-udviklingsprogrammer og -projekter i Skatteministeriets koncern. Vi prioriterer godt samarbejde og kollegaskab og at skabe gode resultater sammen.

Ansættelse og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 2. februar 2022. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Morten Andersen på 51 71 45 12. Samtaler afholdes løbende.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job