Softwa­re­te­ster med kendskab til au­to­ma­ti­se­ring af test til Unik Bolig


Bliv softwaretester i Unik Bolig og vær bindeleddet mellem udviklere og kundevendte funktioner på en af Danmarks Bedste IT Arbejdspladser.

Du bliver en del af vores PropTech produkt, Unik Bolig, som er en markedsledende brancheløsning til alle typer af ejendomsadministration. Kernen er et administrationssystem, og dertil integrerede webportaler, som vi også selv udvikler. I dag har vi over 450 kunder som tilsammen administrerer over 700.000 lejemål.

Sammen med vores øvrige softwaretestere får du ansvaret for gennemførsel af test, kvalitetssikring og dokumentation af de opgaver, der udvikles i Unik Bolig. Det kan være alt fra integrationstest, automatiseret test til manuel test. Vi vægter vidensdeling og sparring med kollegaer højt, derfor har vi opbygget erfa-grupper (Guilds) på tværs af organisationen til dette.

Hvorfor passer du til jobbet?

Du trives med at sætte dig i brugerens sted, tænke kreativt og synes det er sjovt at udfordre programmet. Du har et stort overblik og har nemt ved at sætte dig ind i ny forretningsviden og ved jo tidligere en fejl bliver fundet i forløbet jo bedre.

Vi lægger vægt på, at du som softwaretester enten har viden/baggrund inden for softwareudvikling eller viden/baggrund indenfor bogholderi og boligadministration. Du er grundig og føler et stort ansvar for det produkt du er tester for. Du skal kunne give og modtage konstruktiv kritik – gerne på en humoristisk måde.

Det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til et eller flere af nedenstående områder:

  • Meget gerne ISTQB eller CAT certificeret
  • Faglig viden omkring økonomi eller boligadministration
  • Test af store administrative applikationer
  • Automatiseret test (Ranorex/Selenium)
  • Unittest og kvalitetssikring
  • Agil udvikling (Scrum/Kanban m.v.)
  • Testteknikker (produkt risikoanalyse, ækvivalensklasser, datakombinationsmuligheder m.v.)

Teamet og lederen

Du bliver en del af en stor udviklingsafdeling med flere teams, som arbejder på hver deres område. Teamet du bliver en del af, sidder med vores kernefunktionalitet og består både af udviklere, testere, PO og en masse forretningsviden. Vi kan love, at teamet har humor, humøret er højt og til tider en rå omgangstone, og hvor sammenholdet også kan strække sig udover arbejdstiden. Vi går op i frihed under ansvar og tid til fordybelse og kompetenceudvikling. De har også en fantastisk leder, Lillian. Lillians fokuspunkt er at være nærværende, og det gælder både, når hun hjælper med at bane vejen, sikrer trivsel for den enkelte og tea-met, samtidig forstår og accepterer at fejl af en del af læringsprocessen. Hver morgen afholder hun tavle-møde med teamet, for at synliggøre opgaverne, sætte retning og skabe fællesskab. Læs mere om Lillian her.

Mød en medarbejder

Vi har spurgt en del af vores medarbejdere fra forskellige stillinger og teams i Unik, hvad det bedste er ved deres jobs. Mød dem her.

Hvorfor er Unik blandt Danmarks bedste arbejdspladser?

Fordi vi har et fantastisk fællesskab, og vi har dygtige og kompetente ledere, som er gode til at opfylde deres medarbejderes behov fagligt og personligt. Vi har fokus på work life balance med fleksible arbejdstider, mulighed for hjemmearbejde og 6 ugers betalt ferie. Og så forestil dig at møde ind til morgenmad på kontoret, alt den kaffe du kan drikke, frugt du kan nå at spise, en is i sommerperioden og en lækker kantine med vores eget køkkenpersonale året rundt. 

Vi skaber unikke brancheløsninger til mennesker

I Vejle i 1985 blev Unik etableret af Jens Find, som skabte Unik Bolig til ejendomsadministratoren og senere Unik Advosys til advokatbranchen. Efter 10 års samarbejde fusionerede Unik og Logicmedia i maj 2021 for i højere grad at sammensmelte kompetencer og produkter til fremtidens brancheløsning for ejendomsadministratoren. 

Fra 2021 står der mere end 220 kompetente og passionerede mennesker bag vores brancheløsninger. De er fordelt på vores kontorer i Vejle, København og Aalborg, og står sammen i en agil og flad organisations-struktur, som giver plads til input, samarbejde og udvikling i hele organisationen.

Great Place to Work har kåret Unik, som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er, fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.

Læs mere om Unik som virksomhed her.

Gem job