In­te­gra­tions­ud­vik­ler til Rigs­po­li­ti­et


Motiveres du af tanken om at være med til at udvikle og effektivisere integrationsløsninger til gavn for politiet? Vil du arbejde med en bred vifte af spændende teknologier i en dynamisk organisation i udvikling? Så har du nu muligheden for at indtage en central rolle i en lang række spændende it-udviklingsprojekter, hvor du som udvikler er hjernen bag de tekniske løsninger.

Om jobbet

Som integrationsudvikler er du en del af sektionen for Softwareudvikling, som huser nogle af landets mest dedikerede udviklere, og som er drivkraften i de tekniske løsninger i politiet. Vi arbejder med en bred vifte af teknologier, men er specialiseret inden for følgende områder:

  • Native Mobile APP (Android og iOS)
  • Windows Web APP (.NET, HTML5, C#, JavaScript)
  • Full Stack løsninger (.NET)
  • Integrationer (Oracle Weblogic, Oracle ESB og SOA Suite)
  • Robotic Process Automation (UIPath)

Dit ansvarsområde er primært udvikling af integrationer til politiets integrationsplatform, der er baseret på Oracle ESB og SOA Suite. Dit daglige arbejde er at designe, udvikle, teste og dokumentere integrationer, som gør det muligt for vores systemer at kommunikere med hinanden. Eksempler på projekter du bliver en del af, er: ANPG (automatisk nummerpladegenkendelse), søge APP og bøde APP, som alle er vigtige platforme for betjenten på gaden.

Vi arbejder sideløbende mod at automatisere og professionalisere vores praksis. Både i forhold til Kontinuertlig Integration og levering (CI/CD), men også i forhold til at få vore værktøjer til at hjælpe os mere i hverdagen: Fx auto generering af dokumentation, - standard integrationer, synkronisering af workspaces m.v. Denne udvikling forestiller vi os også, at du får en vigtig rolle i.

Sektionen bestående af 20 specialister, hvor samarbejde, teknisk videndeling, nørderi samt professionalisme er centrale temaer for vores daglige arbejde og fællesskab. Det er vores mission at udvikle nye integrationsløsninger til politiet i takt med den teknologiske udvikling, og i tæt samarbejde med eksterne leverandører og politiuddannede medarbejdere. Vi tilbyder et spændende job, i en travl og dynamisk organisation. Store faglige udfordringer og rig mulighed for både faglig og personlig udvikling samt fleksibilitet i forhold til arbejdstid og arbejdssted.

Om dig

Vi forestiller os, at du har oparbejdet en bred erfaring inden for softwareudvikling og de teknologier og metoder der findes, gerne inden for området webservices og/eller eventdrevne systemer. Vigtigst er, at du brænder for at levere den gode løsning, der understøtter forretningens behov om automatisering og effektivisering. Vi forestiller os, at du har en relevant it- eller teknisk uddannelsesmæssig baggrund, eksempelvis datalog, cand.it, it-ingeniør, datamatiker eller lignende.

Det er herudover en fordel, men ikke et krav at du har erfaring med et eller flere af nedenstående punkter:

  • Objektorienterede udviklingssprog
  • Oracle Service Bus / BPEL, SAP PO/ SAP BPM – eller lignende
  • Webservicearkitektur og -design
  • Integrationsteknologier (fx SOAP, FTP, MQ, Messaging etc.)
  • XML/XSLT/XQuery
  • Udviklingsværktøjer (Ant, Git, Atlassians produktstak (Jira, Confluence og Bitbucket) - eller lignende

Som person er du nysgerrig efter at lære nye metoder og blive udfordret på det, du kender. Ikke mindst udviser du initiativ, handlekraft og selvstændighed i forhold til dit arbejde, og du lægger vægt på at løse dine opgaver i overensstemmelse med målene for din sektion.

Du kan lide at arbejde med agile udviklingsmetoder og har en analytisk og metodisk tilgang til arbejdsopgaverne. Du er en uformel teamplayer, og du indgår som en aktiv del af et velfungerede team, hvor vidensdeling, sparring og samarbejde er en naturlig del af din hverdag.

Af hensyn til samarbejde med bl.a. leverandører er det nødvendigt, at du kan tale og skrive fejlfrit på dansk, ligesom vi forventer, at du er velbevandret i teknisk engelsk.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Peter Greifenstein på 2269 7733. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 21. februar og 2. samtaler d. 25. februar 2022.

Ansøgningsfrist: 14. februar 2022.

Gem job