PMO-konsulent med pro­jekt­le­der-erfaring

Brænder du for porteføljestyring, projektledelse og projektmetoder og kan bidrage med erfaringer, der kan styrke regionens modenhed? Så kan du være den helt rigtige i jobbet som PMO-konsulent i Regional IT med base i Regionshuset i Vejle.

Om jobbet

Som PMO-konsulent, skal du selvstædigt varetage en række opgaver hvoraf de væsentligste er:

  • Yde rådgivning og være sparringspartner for projektledere, ledere m.fl. om projektledelse og projektmetoder
  • Porteføljestyring af regionens portefølje af it-projekter, der omfatter både nationale, regionale og lokale projekter.
  • Sparring og kvalitetssikring af business case og gatedokumenter inden fremlæggelse på direktionsniveau.
  • Videreudvikling af regionens it-projektmodel med tilhørende metoder og værktøjer.
  • Udvikle regionens brug af PPM-værktøj (ServiceNow)
  • Levere beslutningsoplæg og præsentationer til forskellige ledelsesfora.
  • Medvirke til kompetenceudvikling og netværksmøder for regionens projektledere.

PMO har en stor berøringsflade regionalt og nationalt, og der opstår løbende nye behov, som du medvirker til at indfri. Du skal derfor kunne trives med en opgaveportefølje, der er foranderlig, og kunne håndtere flere opgaver samtidig - ofte underlagt stramme deadlines.

Derudover vil du komme til at indgå i mange forskellige samarbejdsrelationer til ledelsen og it-nøglepersoner, hvorfor det er væsentligt, at du er robust, kan argumentere og fastholde beslutninger.

Din baggrund og faglige ballast

Du har en videregående uddannelse og hertil en baggrund hvor du kan dokumentere solid praktisk erfaring med projektledelse. Erfaringer med sundheds-it området og porteføljestyring vægtes positivt. Derudover forventes det, at du:

  • Har solid projektledelseserfaring at trække på i rådgivning og sparring af projektledere m.fl.
  • Har kendskab til og interesse for at arbejde med projektmodeller, projektmetoder og værktøjer med henblik på videreudvikling heraf
  • Kendskab og lyst til at arbejde med porteføljestyring
  • Erfaring med kompetenceudvikling f.eks. gennem netværksaktiviteter
  • Det er afgørende, at du kommunikerer klart og enkelt i skrift og tale
  • God økonomiforståelse

Personlige egenskaber

Som person har du følgende egenskaber:

  • Du har en analytisk og struktureret tilgang til dine opgaver.
  • Du besidder det drive, som gør det muligt hurtigt at nå resultater inden for fastsatte deadlines.
  • Du sikrer et højt informationsniveau, er proaktiv og iværksætter selvstændigt nødvendige aktiviteter for at nå i mål.
  • Du løser selvstændigt dine opgaver i en hektisk hverdag.
  • Du er en god kollega og teamplayer med godt humør og forståelse for egne og andres stærke og svage sider.

Lidt om os

Din base bliver Regional IT i Vejle, hvor dine kolleger skaber rammen om et positivt, energisk og udfordrende arbejdsmiljø. Vi har fleksible arbejdsforhold med mulighed for hjemme arbejde.

PMO er et team i afdelingen It-styring & portefølje, der arbejder meget tæt sammen med søsterteamet Udvalg og kommunikation. De to teams har hver deres faglige teamleder, mens de begge refererer til samme afdelingschef som personaleleder. Afdelingen er en del af Regional IT. PMO teamet har ansvaret for, porteføljestyring, projektmodel med tilhørende metoder samt rådgivning og sparring inden for området. Der til kommer et antal beslægtet ad hoc opgaver. Vi hjælper sygehuse og øvrige enheder med at levere it-projekter, der understøtter hverdagen for regionens 25.000 ansatte.

Yderligere information

For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Henrik Nygaard Jensen (40169413) eller afdelingschef Mads Friborg (21600867).

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst med forhandlingsberettigede organisation.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 29. maj. Vi forventer at afholde indledende samtaler den 9. juni og evt. anden samtalerunde den 17. juni. Mellem første og anden samtalerunde kan du blive bedt om at besvare en eller flere test.

Gem job