RPA-udviklere til Rigs­po­li­ti­et


Brænder du for automatisering af forretningsprocesser, og har du lyst til at gøre en forskel hos Danmarks øverste politimyndighed? Så er dette muligvis jobbet for dig.

Om jobbet

RPA (Robotic Proces Automation) hjælper med at automatisere manuelle sagsgange i dansk politi, og teknologien er under hastig udbredelse. Vores robotter automatiserer ca. en halv million sager årligt hvilket frigiver kritiske ressourcer. Men ambitionerne er meget højere end det. Derfor søger vi nu flere RPA-udviklere, som skal hjælpe med at udvikle nye robotprojekter.

Som RPA-udvikler kommer du til at arbejde med data og forretningsprocesser, der ikke findes andre steder. Vi løser bl.a. opgaver for Nationalt Cyber Crime Center, Nationalt Center for IT-relateret Økonomisk Kriminalitet, Politiets Administrative Center og mange andre.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at designe og udvikle automatiseringsløsninger gennem visuel programmering i RPA-værktøjet UiPath. For at sikre at vores projekter bliver en succes, har vi stort fokus på det gode løsningsdesign og faglig sparring. Du kommer til at udvikle robuste løsninger, hvor der er tænkt 360 grader i forhold til forretningsmæssige- og tekniske behov, sikkerhedskrav, en smidig drift mm.

Du bliver en del af et erfarent, tværfagligt og fastallokeret domæne-team bestående af én delivery lead, analytikere, projektledere og udviklere. Vi er i øjeblikket tre udviklere, men vil gerne være fem. Vi vægter åbenhed, omgængelighed, samarbejde, faglig sparring og professionalisme højt. Derudover sikrer vi opretholdelsen af et højt fagligt niveau ved at prioritere faglig udvikling og videreuddannelse.

Vi sørger for grundig oplæring og uddannelse inden for de områder, hvor det er nødvendigt. Dette kunne fx være inden for grundlæggende eller avancerede programmeringsprincipper, indsættelse- og udtræk fra databaser, webscraping eller andre relevante fagområder.

Som udgangspunkt foregår det daglige arbejde ved Polititorvet i centrum af København, men der er rig mulighed for hjemmearbejde og fleksible arbejdstider.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en IT- eller teknisk uddannelsesmæssig baggrund. Din faglige profil ligger derfor i spændingsfeltet mellem forretning og IT. Du kan være nyuddannet med ild i øjnene, eller en erfaren seniorudvikler. Det vigtigste er dog, at du har en passion for automatisering.

Vi forventer ikke at du har erfaring med samtlige af nedenstående, men nogle af dine kompetencer kunne fx være:

  • Evnen til at visualisere og designe forretningslogik, fx vha. workflows.
  • En naturlig interesse for samspillet mellem IT- og forretning
  • Erfaring med udvikling og test af softwarerobotter i UiPath eller tilsvarende software.
  • Erfaring med .NET, C#, Python eller lignende programmeringssprog.
  • Erfaring med SQL-databaser
  • Erfaring med integrationsteknologier (SOAP, REST o.l.)

Af hensyn til samarbejde med bl.a. leverandører er det en forudsætning, at du taler og skriver fejlfrit på dansk, ligesom vi forventer, at du er velbevandret i teknisk engelsk.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Du bliver formelt ansat i Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Dit daglige arbejde vil dog foregå sammen med resten af teamet på Polititorvet 14, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Peter Greifenstein på tlf. 22 69 77 63 eller specialkonsulent Jonas Widding Johannsen på tlf. 40 25 62 35 Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi afholder samtaler løbende.

Ansøgningsfrist: 8. juni 2022.

Gem job