En­ga­ge­re­de it-sup­por­te­re til Statens It


Tirsdag eftermiddag kl. 14.42 i servicedesken, og en ministersekretær ringer ind og kommer igennem til dig. Der er under 20 minutter til et vigtigt møde, og ministeren har problemer med sin bærbare pc. De har brug for DIN hjælp hurtigst muligt til at løse problemerne.
Vil du være med til at gøre en stor forskel for 33.000 ansatte under 19 ministerområder? Så læs endelig videre.

I Statens It er vores servicedesk helt central. Den er det første sted vores brugere kontakter, hvis de har brug for hjælp, og det sidste sted der lukker og slukker efter en travl dag. Det er hos servicedesken, vi altid kan få en pejling på, hvad der rører sig, og hvordan vores kunder har det.

Vi søger it-supportere, der vil yde en førsteklasses support til de mange ansatte i staten. Hos os er det både meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde, og servicedesken kan være springbrættet til en spændende karriere i en stor og yderst samfundsvigtig organisation med mange muligheder.

Om stillingen

Som it-supporter hos Statens It’s servicedesk bliver du del af et stærkt hold på 85 dygtige og hjælpsomme kolleger, fordelt på fem teams hvoraf det ene er placeret i Sønderborg. Vi har travlt, vi har det sjovt, og vi har fokus på din faglige og personlige udvikling.

Dit arbejde vil være fordelt mellem følgende opgaver:

  • 1. level it-faglig support pr. telefon, kundeportal og via chat
  • Modtagelse af henvendelser fra brugere og registrering af dem i vores ticket-system ServiceNow
  • Telefonisk og skriftlig kommunikation med brugere
  • Modtagelse og prioritering af opgaver og bestillinger
  • Onsite-support på kundens lokation i forbindelse med projektopgaver.

Om dig

Du har først og fremmest lysten og evnen til at være med til at gøre en forskel for vores 33.000 brugere ved at levere en professionel og serviceminded it-support. Du har naturligt flair for it, og du trives med at tale i telefon og hjælpe brugerne via fjernsupport.

Derudover må du meget gerne have it-supportuddannelsen eller lignende baggrund og erfaring – men det er ikke et krav. Det kan være, at du bare altid har elsket at nørde med it og samtidig er god til at snakke med folk. Du må også gerne have kendskab til ITIL, ServiceNow eller andre ticket-systemer samt til support af Microsoft-produkter, herunder Windows, Office og lignende.

Arbejdsdagen i Servicedesk tager ofte en anden drejning end forventet, så det er vigtigt, at du er åben overfor at prøve nye ting og kan bevare roen og overblikket.

Herudover kan du genkende dig selv i følgende - du:

  • går til enhver kundekontakt eller opgave – stor som lille – med samme professionalisme og energi
  • kan lide at arbejde selvstændigt, men sætter pris på at sparre med dine fagligt kompetente kolleger
  • kan dokumentere dit arbejde på skrift
  • er positiv, fleksibel, stabil og udadvendt.

Om os

Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 19 ministerområder og deres 33.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi kan tilbyde en fleksibel, familievenlig og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og gode muligheder for faglig sparring.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Vi søger fuldtidsstillinger på 37 timer, hvor det forventes, at du har mulighed for at tage en aften- eller weekendvagt ca. en gang om måneden.

Din arbejdsplads vil være på vores kontor i Ballerup. Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Martin Rasmussen på tlf. 72 31 13 49 eller teamleder Johnny Christiansen på tlf. 25 52 81 82.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 5. juni 2022.

Vi afholder jobsamtaler løbende.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 20. maj 2022

Arbejdssted

Location Ballerup