Problem & Incident Manager


Kan du bevare roen i pressede situationer?

Du skal sikre, at vores interessenter føler sig i trygge hænder, når de oplever driftsnedbrud. Det gør du blandt andet gennem kort, præcis og rettidig kommunikation, både internt og eksternt.

Vores sektion Signalling Platforms er en del af den store organisation omkring Signalsystemer. Sektionen er ansvarlig for drift og vedligehold af tekniske applikationer, transmissionssystemer, tele- og datanetværk, samt øvrig infrastruktur, og er dermed en central del til understøttelse af trafikstyring og trafikplanlægning gennem både den nuværende og fremtidige signalteknologi. Denne stilling indgår i et nyt team Service Delivery som er ved at blive etableret, og du vil derfor kunne sætte dit helt eget præg på dette. Det er vigtigt, at du motiveres og trives på netop dette stadie og er klar til at løfte opgaver i flok sammen med resten af teamet.

Den daglige drift er outsourcet, hvorfor der ikke er nogen vagtordning, så du vil være ansvarlig for koordineringsaktiviteter på tværs af interne teams, samt vores underleverandører. En vigtig opgave bliver også at sætte dig i førersædet i Major incident taskforces. Her bliver du det primære eskalation og kommunikations punkt for berørte interessenter.

Nogle af dine primære opgaver bliver at:

  • Sikre driften af vores processer for problems og incidents ved at tage ejerskab af vores mest kritiske sager fra nedbrud til genetablering af servicen.
  • Håndtere P1 Incidents – herunder administrativ opfølgning.
  • Være ansvarlig for at dokumentere forløbet ved et Major Incident samt udfærdigelse af rapporter.
  • Overvåge, koordinere og sikre opfølgning af igangværende incidents.
  • Problems registreres, prioriteres, dokumenteres og er kædet sammen med relevante incidents.
  • Facilitere task force forløb ved problems, P1 incidents, og major incidents.
  • Udarbejde incident- og problemrapporter, statistikker og skabe overblik for sektionen og den øvrige organisation.
  • Vedligeholde viden og dokumentation i samarbejde med IT-driftsleverandører på baggrund af ITSM-sager.
  • Kommunikere til den aftalte tid.

Du er organiseret og struktureret. Du kan arbejde selvstændigt og kan prioritere dine opgaver. Du skal selv kunne planlægge din arbejdsdag, men samtidig være omstillingsparat og fleksibel når situationen kræver det. Du er serviceminded, imødekommende, proaktiv og brænder for at give vores kunder en kvalificeret og tilfredsstillende oplevelse. Derudover skal du være glad og med let til smil.

For at få succes skal du trives og kunne navigere i et hektisk og omskifteligt miljø. Derudover har du:

  • Min. 5 års erfaring som Incident manager, Major incident manager eller lignende.
  • God IT-forståelse generelt, samt være hjemmevant i MS Office programpakken.
  • Kendskab til outsourcing.
  • Strukturel og organisatorisk forståelse.
  • En certificering på ITILv3, gerne ITIL4 niveau, og indgående kendskab til ServiceNow
  • Gennemslagskraft og tør tage beslutninger.
  • Gode kommunikationsevner, mundtligt og skriftligt, både på dansk og engelsk.
  • Evnen til at kunne gøre dig selv hørt, forstået og respekteret af kollegaer og underleverandører – selv i pressede situationer.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads på vores hovedkontor centralt i København, hvor hverdagen er præget af mange opgaver i travlt miljø, hvor beslutninger kan påvirke store projekter og kritisk drift.

Løn

Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.  

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg. 

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Thomas Winkelmann. Send os CV og ansøgning hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg jobbet her” og følger instruktionerne.

Ansøgningsfrist: 13.06.2022.

Kontakt os

Thomas Winkelmann 
Sektionschef
thwi@bane.dk
40748147


Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med over 2.000 medarbejdere. Vores hovedkontor ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele Danmark. Vi har ansvaret for den danske jernbane. Det betyder, at det er os, der styrer togtrafikken og informerer om den på skærme og højttalere på stationerne på fjernbanen.

Vi vedligeholder banen og udfører milliardstore jernbaneprojekter, der til sammen er med til at forme fremtidens bæredygtige jernbane.

Gem job