Døren til BI-ma­skin­rum­met er åben – vil du med? Ambitiøs me­d­ar­bej­der søges til Kri­mi­nal­forsor­gens arbejde med da­ta­va­re­hus, BI og le­del­ses­in­for­ma­tion


Vil du være med til at styrke arbejdet med data i en af landets største styrelser og være en central nøgleperson i arbejdet med at varetage og drive datavarehus, BI-løsninger og ledelsesinformation? Drømmer du samtidig om at dit arbejde bruges og understøtter kriminalforsorgens forretning og at du dermed vil spille en vigtig rolle på et samfundsområde med konstant stor politisk bevågenhed? 

Så er du måske vores nye kollega i Koncern Økonomi i Kriminalforsorgen, hvor bl.a. ansvaret for datavarehus, BI og ledelsesinformation er placeret. Stillingen rummer et stort udviklingspotentiale, giver plads til selvstændighed og er placeret i en velfungerende enhed med fagligt dygtige kollegaer, hvor vigtige og spændende opgaver venter på dig. Stillingen ønskes besat snarest muligt. 

Om kriminalforsorgen og bemandings – og controllingenheden i Koncern Økonomi

Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: At fuldbyrde straf. Kriminalforsorgens koncern består af Direktoratet for Kriminalforsorgen, fire kriminalforsorgsområder i Danmark samt Kriminalforsorgen i Grønland. I hvert område ligger en række institutioner, hvor de enkelte fængsler m.v. hører til. Kriminalforsorgens koncern har i alt ca. 4.400 ansatte.

Koncern Økonomi er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen i Center for Økonomi og Kapacitet. Kontoret er opdelt i 3 enheder, som beskæftiger sig med hhv. kapacitet, bemanding og controlling samt økonomi.

Den ledige stilling er placeret i bemandings – og controllingenheden, hvor vi har tre hovedopgaver: 

  • den overordnede styring af vagtplanlægning og bemanding i kriminalforsorgen 
  • drift og udvikling af kriminalforsorgens strategiske ledelsesinformation og controlling samt mål – og resultatplaner og tilhørende løbende afrapportering
  • drift og udvikling af kriminalforsorgens datavarehus, BI og ledelsesinformationssystem (LIS). 

Arbejdet med drift og udvikling af datavarehus, BI og LIS varetages p.t. af to fastansatte interne medarbejdere samt tilknyttede eksterne udviklere. Den ledige stilling er knyttet til dette arbejde.

Vores datavarehus og BI-miljø er baseret på Oracle teknologi (database, Oracle Data Integrator til ETL-platformen samt OBIEE til frontend løsning). De væsentlige kildedata omfatter klient- samt personaledata. Kriminalforsorgen er i gang med udskiftning af to største kildesystemer, som vil blive erstattet med flere nye. Opgaverne i de kommende år vil således i høj grad blive præget af omskrivning af datavarehus samt BI-løsning i takt med at kildesystemer skiftes ud. Samtidigt er vores ambition at forbedre arbejdsgangene omkring drift, vedligeholdelse og udvikling af vores BI-løsning efter agile principper. Vi har et tæt samarbejde med vores IT-afdeling som har ansvaret for drift og vedligeholdelse af den underliggende IT-infrastruktur.

Arbejdet forudsætter grundighed, ansvarlighed og selvstændighed samt en udpræget sans for data og tal. Desuden skal du være drevet af en stor motivation efter at skabe resultater og overblik samt formidle dit arbejde og relevansen heraf til andre kollegaer. 

Dine opgaver

Afhængigt af dine interesser og kompetencer vil dine opgaver primært omfatte:

  • overvågning og kvalitetskontrol af ETL-forløb, herunder fejlfinding og test
  • versionsstyring af ETL og BI-objekter 
  • driftsættelse af ændringer i samarbejde med IT-afdeling
  • konfiguration, udvikling, optimering samt skedulering af ETL-forløb

Du vil derfor få en vigtig rolle i enhedens opgave med at sikre en glidende overgang til en ny BI-løsning som følge af udskiftning af de eksisterende kildesystemer. Der vil desuden være mulighed for at medvirke i opgaver, som omfatter modellering, udvikling og vedligeholdelse af alle lag i BI-løsningen.

Hvem er du?                                

Din længerevarende uddannelsesmæssige baggrund vil typisk være IT-relateret, men kan også være anderledes. Vi forstiller os, at det er ideelt, hvis du har praktisk erfaring med 

  • drift af et datavarehus og BI-løsninger
  • værktøjer inden for BI-området
  • SQL programmering og dataudtræk.

Det vil desuden være en fordel men ikke et krav, hvis du også har erfaring med:

  • metoder og principper for modellering af datavarehuse
  • erfaring med Oracle teknologi inden for BI- og dataintegrationsområde, herunder ODI og OBIEE.

For stillingen gælder det, at vi blandt andet lægger vægt på, at du:

  • trives med driftsopgaver generelt og har interesse i at arbejde efter agile principper
  • interesse i at bidrage til vedligeholdelse og udvikling af BI-løsninger
  • tager ansvar for dine opgaver og deres fremdrift samt for at foreslå løsninger, der kan afslutte dem
  • er naturligt god til at samarbejde og skabe relationer foruden at du kan arbejde selvstændigt og fokuseret på dine opgaver
  • er fleksibel, sætter pris på et uformelt og godt socialt liv i arbejdet og er god til at samarbejde. 

Nyuddannede kandidater med en relevant uddannelsesbaggrund inden for IT og med praktisk erfaring inden for BI-området, vil også komme i betragtning.

Vi tilbyder

Du vil naturligvis få den relevante oplæring og introduktion til dit arbejde samt mulighed for løbende sparring med kolleager og leder. Du vil få udfordrende og varierende arbejdsopgaver, som indebærer en bred berøringsflade i organisationen, hvor ansvar og kompetence følges ad. Desuden tilbyder vi:

  • Et stærkt fagligt miljø med kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer og leder
  • En uformel omgangstone med et åbent og trygt arbejdsmiljø samt gode kollegaer med forskellige længerevarende uddannelser bag dem
  • Fleksible arbejdsforhold, hvor der tilstræbes en god balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Vi er ambitiøse, men vi prioriterer tid til et godt grin og det gode samarbejde i kontoret – og med dem, vi arbejder sammen med. Arbejdsopgaverne i kontoret er i konstant udvikling, og der vil være stor mulighed for faglig udvikling og ansvar.

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC for akademikere i staten, hvor der vil være mulighed for at forhandle løn efter kvalifikationer.

Arbejdspladsen er beliggende på Strandgade 100, 1401 København K.

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg jobbet her”. 

Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse og eksamenskarakter samt andet relevant materiale sendes via link.

Ansøgningen skal være modtaget senest søndag d. 7. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler i de efterfølgende uger.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Hvis du indkaldes til samtale, skal du til samtalen medbringe identifikation, f.eks. pas eller kørekort.
Kriminalforsorgen opfordrer alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til enhedsleder i bemandings – og controllingenheden, Ole Kjeld Hansen, på telefon 7255 4339.

Gem job

Kriminalforsorgen
Publiceret: 22. juli 2022

Arbejdssted

Location København

Job hos virksomheden