It-spe­ci­a­list til arbejde med drifts­stra­te­gi og com­pli­an­ce


Vil du være med til sikre og forbedre it-sikkerhedskvaliteten i en stor it-organisation? Har du erfaring med at arbejde i en driftsorganisation og med It-sikkerhed, og har du mod på at sikre den fortsatte drift og vedligeholdelsen af det nye system, der er udviklet til brug for den offentlige ejendomsvurdering? Så er er du måske vores nye kollega.

Du vil som it-medarbejder i kontoret Vurderingssystemer, blive del af et projektteam på 7 medarbejdere foruden teamets teamlead. Vi arbejder i en agil teamstruktur (som læner sig op ad SAFe) med tætte koblinger til udvalgte ITIL-processer. Du vil primært skulle beskæftige dig med incidents, men vil også blive involveret i andre tværfaglige opgaver i teamet, hvor du opbygger en viden om og teknisk indsigt i systemerne. I takt med at udviklingsprogrammet frigiver releases til at understøtte de nye ejendomsvurderinger, vil dit arbejde blive mere og mere driftsorienteret.

Kvalitetssikring og compliance

Du vil sammen med gode kollegaer beskæftige dig primært med at forbedre driftens og programmets vilkår gennem kvalitetssikring. Dette indeholder kontrol og vejledning i compliance overfor lov- og myndighedskrav og Skatteforvaltningens interne politikker set fra et driftsperspektiv. Foruden det daglige arbejde er formålet med teamet, at drive overgangen fra en ren udviklingsorganisation til en DevOps-organisation

Herudover vil en stor del af arbejdet handle om at udarbejde og håndterer instrukser om driftsoverdragelse og afvigelseserklæringer pr. release i programmet.

Du vil derudover arbejde med:

  • Leverance til release notes på hver releases mest kritiske afvigelser
  • Levering af det driftsmæssige perspektiv i fælles trusselskatalog og samarbejde om tværgående metode for at mitigere risici
  • Beskrivelse og formidling af Non-Functionel Requirements (NFR), samt udarbejdelse af testcases indenfor maintainability og reliability  

Derudover, vil du skulle støtte og hjælpe programmets teams med forskellige opgaver for at øge driftsstøtten. F.eks. anvendelse og best practice brug af Confluence og tværgående koordinering af potentielle it-sikkerhedsmæssige udfordringer, der vil påvirke driften.

Om dig

Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund eller har opnået lignede kvalifikationer gennem relevant erhvervserfaring. Der kan være mange indgangsvinkler til stillingen; måske har du tidligere arbejdet som udvikler, arkitekt, it-projektleder, IT Change Manager eller teknisk Business Analyst. Vi forventer dog, at du er selvledende, har arbejdet med it-sikkerhed i en større driftsorganisation og har erfaring med compliance og GDPR arbejde fra et it-udviklingsprojekt eller -program og har den juridiske forståelse, der kræves.

Derudover, er det en fordel, hvis du har arbejdet med:

  • Risk Management
  • Intern sikkerhedscontrolling
  • ISO standarder
  • GDPR
  • Non-Functionel Requirements (NFR)
  • ITIL
  • DevOps
  • SAFe

Dit kommende team – Driftstøtte og forbedringer

Du kan se frem til at blive en del af en spændende og innovativ arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Vi har en uformel omgangstone og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” 7. august 2022. Vi holder samtaler løbende, men tager selvfølgelig hensyn til evt. ferie.

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte specialkonsulent Gustav Lockenwitz på 72 37 39 64 eller kontorchef Søren Brørup på 72 38 99 09.

Der indgår en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Tiltrædelse er snarest muligt. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.  

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby.

Udviklings- og forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

Gem job