For­ret­nings­kon­su­lent med interesse for og kendskab til pen­ge­in­sti­tut­ter­nes IT-systemer


Hjælp vores kunder til en optimal opsætning og dermed brugeroplevelse, når de anvender SDC’s systemløsninger.

Stillingen er skræddersyet til dig, som er selvstændig og dedikeret med en (virtuel) teamspirit. Du får nemlig mulighed til at arbejde med base på dit eget hjemmekontor – med verdens bedste team i ryggen. Dine nærmeste kollegaer er en samling af dedikerede medarbejdere i SDC, samt teamet System Services, hvor vi arbejder med at effektivisere pengeinstitutternes brug af vores systemer. SDC’s kundeportefølje vokser, så derfor udvider vi teamet med endnu en kollega, der har indsigt i finans- og pengeinstitutområdet.

En god dag på jobbet for vores nye medarbejder

Din opgave bliver at sikre, at vores kunder får maksimal værdi ud af SDC Kerne- og selvbetjeningsløsninger m.fl. Det kræver gode kundskaber at opsætte og sikre, at systemerne udnyttes optimalt for at sikre en effektiv understøttelse af forretningen og daglige drift. Men du arbejder ikke alene – arbejdet sker i tæt samarbejde med et team af specialister her på SDC hvor vi har stort fokus på kompetencedeling. Det meste af samarbejdet med SDC og kunderne foregår virtuelt, men der vil også være besøg ude hos vore kunder og på SDC i Ballerup.

Dine opgaver kan omfatte:

  • Systemkonfiguration (produktopsætning, renteændringer, gebyrgennemgang osv.), samt faglig sparring med kunder
  • Lede og facilitere gennemgang af arbejdsprocesser og systembrug hos kunder
  • Analysere og afdække kundens processer og fremtidige behov
  • Udarbejde arbejdsbeskrivelser og procedurer for at bidrage til mest mulig effektiv brug af systemerne
  • Uddannelse i brug af systemer
  • Deltage i implementeringsaktiviteter

Det er væsentligt for stillingen, at du evner at skabe en tæt og konstruktiv dialog med kunderne, der skal have tillid til dine faglige evner, kompetencer og integritet. Nogle fysiske møder vil forekomme, men generelt er det ikke ”et liv på landevejen”. Ideelt set håber vi, at du allerede har erfaring med SDC’s systemverden, herunder opsætning.

Du bliver en del af Banking Services

Vi er mere end 25 kollegaer i afdelingen som dit team hører ind under. I teamet hvor du indgår, hjælper vi vores kunder med at løse meget forskellige opgaver relateret til systemerne SDC leverer. Det kan være indenfor procesoptimering, IT relaterede opgaver, systemhåndtering og compliance – for bare at nævne nogle områder.

Dine kolleger i teamet System Services arbejder også primært hjemmefra, og det virtuelle samarbejde er derfor en helt naturlig del af hverdagen.

Gode omstillingsevner og interesse for procesoptimering

I din hverdag kommer du til at sparre med og give gode råd til både eksperter og ledere i pengeinstitutterne. Det kræver derfor, at du har en god gennemslagskraft og kan formidle problemstillinger med forståelse for, hvordan det påvirker de ansattes hverdag og også deres slutkunder. Du er selvstændig og pragmatisk - og udfører ikke kun dine tildelte opgaver, men har fokus på at tilføre værdi til organisationen ved at se nye muligheder. Du trives med «højt til loftet» og tager ansvar.

Det var lidt om dine personlige kvalifikationer. De faglige og mere praktiske krav er:

  • Stor interesse for og indblik i pengeinstitutfaglige processer og IT-systemer (fortrinsvis SDC’s systemer)
  • Flere års erfaring fra pengeinstitut, gerne gennem support af IT-løsninger eller andre relevante roller
  • Godt kendskab til pengeinstitutternes infrastruktur

Ansøgning og kontakt

Er du blevet nysgerrig på at høre mere om stillingen og SDC, så find frem mobilen og ring til Frank B. Andersen på 22 39 61 06. Vi glæder os til at høre fra dig.

Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive en ansøgning hvor du fortæller lidt om din baggrund og hvorfor du mener du er den rette til jobbet.


A bit about SDC

It all started back in 1963, when a series of small savings banks went hand in hand with a dream of economies of scale and electronic bookkeeping. That dream still drives us. Today, we are 100+ both small and large banks from all over the Nordic region, who are part of the community, because shared solutions make us stronger.

We are over 700 colleagues in Ballerup and Warsaw, who work together every day to deliver a good banking experience to the users of 100+ Scandinavian banks. Many of our solutions are developed jointly for all customers - some for a small group. Common to them is that we want to maximize the customers’ benefit from the solutions and minimize the risk of not meeting the customers' needs.

The future demands more of SDC. The banks are working to adapt to the needs of the market, at the same time they are being met with increasing demands for regulation and efficiency. SDC works hard to be at the forefront of the customers’ needs and continue to be the preferred provider of solutions to Scandinavian banks.

Gem job