Tran­si­tion Manager


Vil du sikre en professionel styring af interfacet mellem projektafdelingen og driften?

Vi søger en erfaren og professionel profil til at styrke transition af IT og transmissionssystemer fra projekt til idriftsættelse samt skabe overblik og styre vores aktiviteter i projektpipelinen.

Du vil indgå i sektionen Projekt og Udvikling, som er en del af den store organisation omkring Signalsystemer. Sektionen er ansvarlig for gennemførelse af projekter indenfor tekniske applikationer, transmissionssystemer, tele- og datanetværk, samt øvrig infrastruktur, og er dermed en central del til understøttelse af trafikstyring og trafikplanlægning gennem både den nuværende og fremtidige signalteknologi.

Ansvar for koordinering af effektiv drift 

Som Transition Manager er du ansvarlig for styring af transitionsplanlægning fra projekter, kommunikationen til driften og understøttelse af projekterne.

Dine daglige opgaver omfatter at:

  • sikre en god kommunikation med driftens transitions manager og projekter
  • udarbejde og vedligeholde grundlag for transition, herunder detaljerede transitionsplaner for leverancer, som overgår fra projekt til drift samt den økonomiske påvirkning
  • indkalde og facilitere transitions styregruppe møder
  • opfølge på udestående issues og overholdelse af aftaler indgået med driften
  • medvirketil proces forbedringer og forankring af denne for transition
  • sikre fokus på standardisering og udvikle grundlaget for projekter.

Struktureret, analytisk sans og erfaring med teknisk drift og IT

Du vil i Banedanmark få en bred organisatorisk kontaktflade, men skal også kunne arbejde selvstændigt inden for de givne rammer. Du har en analytisk og struktureret tilgang, og er målrettet i dit arbejde. Du er den opsøgende type, der også er interesseret i teknik og telecom.

Du bevarer overblikket, også når der er travlt og møder dine kollegaer med et smil og forståelse.

Ideelt set har du en uddannelse på minimum bachelor-niveau suppleret med mindst 5-7 års praktisk erfaring fra en lignende driftsrolle. Det er vigtigst at du har en uddannelse, der kræver grundighed og struktur, samt at du har 5-7 års praktisk erfaring med en jobfunktion, hvor du har haft et ansvar for at levere til tiden og i høj kvalitet.

Erfaring og forståelse for life-cycle management af software, infrastruktur og kendskab til ITIL4 er en fordel, samt kendskab til F2 journaliseringssystemet.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads på vores hovedkontor centralt i København, hvor hverdagen er præget af mange opgaver i travlt miljø, hvor beslutninger kan påvirke store projekter og kritisk drift.

Arbejdssproget er dansk, men det er en fordel hvis du også behersker engelsk skriftligt og i tale.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.  

Ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.  

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Teamleder Ole Saunte (osae@bane.dk).

Send os CV og ansøgning hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg jobbet her” og følger instruktionerne.

Ansøgningsfrist: 29-08-2022


Vær med til noget stort i Banedanmark

I Banedanmark skaber vi forudsætningen for, at hundredtusindvis af danskere hver dag kan tage toget, og transport af mange tusind tons gods.

Lige nu bygger vi en helt ny attraktiv, grøn jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige tog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Og vi styrer togtrafikken og informerer om den på stationernes skærme og højtalere på fjernbanen.

Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 2.500 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.

Vil du også være med til noget stort?

Gem job