Teknisk supporter


Drømmer du om at arbejde med mediatech i et af Danmarks mest innovative nyhedshuse, og at prøve kræfter med nogle af de nyeste teknologier inden for bl.a. live- og studieproduktion, streaming og cloud-baserede media services? Så har vi præcis jobbet til dig.

TV 2 Fyn har igennem det sidste års tid gennemført en større transformation af traditionelle on-premise produktionssystemer til et nyt hybrid-setup, der integrerer veletablerede cloud services fra Amazon Web Services og Microsoft Azure med førende løsninger til bl.a. videoredigering, live- og studieproduktion, playout og publicering. Brugen af kunstig intelligens og machine learning, samt en høj grad af automatisering er i konstant fokus, og rejsen er kun lige begyndt!

Af større projekter du vil skulle deltage i, kan nævnes opgradering af studier, virtualisering af afviklingssystem, centralisering af streaming services, transformation fra traditionel videoteknologi til IP-baseret videoteknologi, samt TV 2 Fyns fremtidige flytning til Media City Odense (se link sidst i opslaget).

Om jobbet

Som teknisk support vil du indgå i et stærkt og velfunderet team med fem kolleger, bestående af specialister inden for bl.a. produktionsworkflow, broadcast teknik, netværk og sikkerhed samt server- og client-management.

Dine mest væsentlige arbejdsopgaver vil være:

  • 1st and 2nd level teknisk support til. ca. 100 medarbejdere bestående af såvel fastansatte som freelancere
  • Drift og optimering af TV 2 Fyns hybrid-infrastruktur
  • Udvikling af TV 2 Fyns produktionsplatforme
  • Support af produktionssystemer
  • Fejlsøgning på og reparation af produktionsudstyr

Vores cloud-baserede nyhedsplatform består i dag af produktionssystemerne DiNA og Mimir. Til videoredigering benyttes Adobe Premiere Pro. Klientplatformen er primært baseret på macOS. Vi giver dig naturligvis de nødvendige kompetencer til at supportere såvel produktonssystemer som broadcastudstyr.

Din profil

Du er grundig og systematisk og sætter en ære i at levere en effektiv teknisk support hver dag. Du har en naturlig interesse i nye teknologier og evner at adoptere den viden, der er nødvendig for at tage dem i brug. Du sætter pris på udfordringer fra såvel brugere som fra systemer, og er i stand til at holde fokus i et travlt miljø, hvor opgaverne er mange og forskelligartede. Du er god til at arbejde selvstændigt og udviser ansvar for opgaver og projekter, men motiveres også af samarbejdet og sparringen med dine kolleger.

Vi forestiller os, at du har en bred teknisk baggrund og gerne erfaring med broadcast og/eller IT-teknik. Evt. fra en anden medievirksomhed.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til:

  • Audio-/videoteknik
  • Videoproduktion/-redigering
  • Cloud teknologier
  • Klient operativsystemer
    • macOS, iOS, Windows 10
  • Server operativsystemer
    • Windows Server
    • Linux (Ubuntu)
  • Netværk og sikkerhed

Stillingen kræver, at du er klar til at indgå i en vagtturnus med dine kolleger. Vagterne varierer på hverdage mellem kl. 9-00-16.30 og kl. 9.00-20.00. Derudover skal påregnes cirka en søndagsvagt per måned (p.t. ingen support på lørdage).

Vi tilbyder

  • Stor mulighed for indflydelse på stillingens indhold og egne arbejdsopgaver
  • En arbejdsplads med et højt tempo, positiv energi og et fantastisk arbejdsmiljø
  • Mulighed for faglig sparring med erfarne kolleger samt med ligesindede på tværs af TV 2-regionerne
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling også via eksterne kurser
  • Løn efter kvalifikationer

Links

Ansættelsesproces

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Samtaler finder sted onsdag, den 17. august. En evt. anden samtale er fastlagt til mandag, den 29. august.

Spørgsmål kan i fortrolighed rettes til teknik- og innovationschef Michael Jensen.

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

Michael Jensen
Tlf.: +45 5159 2970

Ansøgningsfrist: 11. august 2022.

Gem job

TV 2 Fyn
Publiceret: 4. august 2022

Arbejdssted

Location Odense