Erfaren agil coach og/eller me­to­de­for­val­ter og/eller agil po­r­te­føl­je­le­der

Sammen med gode kolleger kommer du til at understøtte vores agile udvikling i hele CIMT og for alle roller og ledelseslag. LACE (Lean-Agile Center of Excellence) er i dag på 5 agile coaches og metodeforvaltere, og skal over de næste måneder vokse til et team bestående af 10 coaches, metodeforvaltere og APMO’ere.

LACE er placeret i sektionen ’Porteføljestyring’, som beskæftiger ca. 15 medarbejdere indenfor klassisk porteføljestyring og LACE. I forbindelse med den agile transformation af hele CIMT, skal sektionen udbygges til et mere omfattende LACE, APMO og PMO, som forventes at blive omkring 20 medarbejdere i sin endelige form.

Om os

I CIMT er vi godt i gang med en ambitiøs agil transformation som er sat i søen med det mål at skabe størst mulig værdi for patienter og hospitalspersonale i Region Hovedstaden via et agilt, brugerfokuseret mindset i vores it-leverancearbejde.

Du får en vigtig rolle i implementering og fortsat udvikling af den agile metode og bliver omdrejningspunkt for at ledelse og medarbejdere får den agile tankegang omsat til praksis. Derudover deltager du aktivt i opbygning og videreudvikling af vores LACE og APMO.

Dine kerneopgaver

  • Sætte retning for LACE og den agile coaching i organisationen i tæt samarbejde med vores team
  • Coache, supportere og undervise teams og ART ledelse i SAFe rammeværk, agile principper og metrikker
  • Facilitere workshops og ceremonier i tæt samarbejde med RTE og Scrum Masters
  • Onboarde nye medarbejdere i relation til SAFe heriblandt afvikle kursusforløb i agile
  • Sikre vidensdeling om agile metoder og principper i organisationen på tværs af ART’er, bl.a. understøtte opstart af CoP’er
  • Facilitere opbygning af APMO i tæt samarbejde med PMO
  • Supportere i brugen af ServiceNow – SAFe, det værktøj vi bruger til at administrere backlogs og dashboards.

Hvem er du?

Vi søger flere profiler. Formentlig har du en passion for at hjælpe teams, og du har erfaring med at coache Scrum Masters, ART-ledelser og ledere i SAFe rammeværket. Det kan også være, at du brænder for agil porteføljestyring og metodeudvikling. Uanset påvirker du med agile værdier og principper, og du er med til at sætte standarden for agil praksis og hjælper med at fremme en ny kultur. Du er åben, uformel og tillidsfuld og kan i det hele taget i din omgang med andre identificere dig med vores fire værdier: Tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme.

Din faglige ballast

Du har relevant uddannelse og en stærk faglig baggrund fra dit arbejde som agil coach, scrummaster eller APMO’er. Du har sikkert opnået din robuste erfaring fra større it-organisationer med komplekse governance-strukturer.

De faglige kompetencer, du får brug for er bl.a.:

  • Coaching og rådgivning af alle roller i SAFe-rammeværket, samt projektledere- og ejere på forretningskritiske leverancer
  • Servant leadership
  • Agile transformationer
  • Relevante metoder og værktøjer for ART’er og Scrum teams
  • Agil porteføljestyring
  • Formidling og at inspirere og motivere imod et agilt mindset
  • Gerne også erfaring fra den traditionelle projektverden
  • Evt. undervisningserfaring

CIMT - din nye arbejdsplads

Som Danmarks største offentlige sundhedsteknologiske virksomhed med et årligt budget på 1,8 mia. kr. og godt 1.000 medarbejdere repræsenterer og hylder vi en stor mangfoldighed.

Vores mission er at være hospitalernes partner. Hos os handler digitalisering om liv. Derfor er kravene til os store. Ikke mindst dem, vi sætter for os selv. Mange af vores leverancer præsteres på tværs af faglige og organisatoriske skel, og i et stærkt økosystem leverer vi bl.a. løsninger til de nye supersygehuse, test- vaccinations- og behandlingskapacitet ifm. Corona, robotteknologi til kirurgi, fuldautomatiserede laboratoriesystemer samt diagnostik, der i stigende grad baseres på kunstig intelligens.

Se vores præsentationsvideo og bliv klogere på, hvem CIMT er, hvad vi brænder for, og hvad vi leverer.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Franci Johansen på telefon 20 99 30 04 eller på mail franci.susanne.johansen@regionh.dk.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til Aftale for chefer. Arbejdstiden er 37 timer i gennemsnit pr. uge, og dit ansættelsessted vil primært være på Borgervænget 7, 3., 2100 København Ø.

Startdato hurtigst muligt.

Ansøgningsprocedure

Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis online hurtigst muligt og senest den 28. juli 2022.

Vi indkalder til samtaler løbende.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Gem job