Team­ko­or­di­na­tor til Service Desk


Arbejder du i dag som it-teamkoordinator og brug for nye udfordringer? Eller sidder du som it-chefens uformelle højre hånd? Og er parat til at tage det næste skridt? Så kan det være, at du er vores kommende teamkoordinator.

Vi søger dig, der er stærk i at lede og koordinere driftsmæssige som udviklingsmæssige opgaver i vores Service Desk. Som teamkoordinator på KEA har du den daglige faglige ledelse af Service Desk og vil sammen med it-chefen sikre, at Service Desk leverer en professionel drift og service for alle KEAs brugere. Vi vægter, at udvikling af it-driften sker løbende og proaktivt og i tæt dialog med medarbejderne i Service Desk og vores samarbejdspartnere.

Service Desk på KEA baserer sig på Knowledge centered service, så du skal være parat til at indarbejde denne metode i alle aspekter af Service Desks arbejde. Som teamkoordinator har du ikke personaleledelse for Service Desk. Koordinatorens fokus er den faglige drift og udvikling af Service Desk i tæt samarbejde med it-chefen.

Som teamkoordinator på KEA vil du bl.a. varetage følgende opgaver:

  • Den daglige opfølgning og koordinering af opgaver i Service Desk, herunder incidents, it-support, telefoni og AV m.m., så vi leverer en professionel service.
  • Daglig koordinering og samarbejde med KEAs øvrige enheder ift. Service Desks arbejde samt it-, drifts- og AV-leverandører.
  • Faglig ledelse af de enkelte medarbejdere i Service Desk og for Service Desk samlet ift. mål for service i samarbejde med it-chef.
  • Udvikling af driften og justering af de daglige arbejdsgange, organisering og opgaver i Service Desk, herunder beslutningsoplæg til it-chefen.
  • Ansvarlig for koordinering og varetagelse af større opgaver og projekter i Service Desk, fx indkøb af AV.
  • Rolle som incident manager.

I 2022 og 2023 har vi fokus på, at vi skal skifte vores driftsleverandør. Vi står derfor overfor en stor transitionsproces, hvor du kommer til at spille en væsentlig rolle.

Vilkår

Du vil indgå i Facility & IT, som består af pedeller, driftskoordinatorer, servicedesk-medarbejdere, it-projektledere og skemaplanlæggere. Du kommer til at blive en del af det nuværende Service Desk, der består af 11 it-medarbejdere. Med reference til it-chefen har de ansvaret for at servicere, udvikle og optimere brugen af pc'er, applikationer, AV-udstyr og andet it-udstyr, der anvendes af de op imod 10.000 brugere, som dagligt har deres gang på KEAs adresser.

Service Desk består af 1 knowledge manager, 4 it-supportere samt 4 studenterhjælpere og 2 elever. De arbejder tæt sammen med en stabsenhed på 11, som består af 3 tekniske ansvarlige for vores it-systemer, 4 it-projektledere/koordinatorer samt 4 skemaplanlæggere. Vi har et tæt samarbejde med vores it-driftsleverandør, som står for serverdrift, netværk og 2. og 3. level support, herunder kontakt med eksterne leverandører. I løbet af 2022 og 2023 forventer vi, at vi skal udskifte vores driftsleverandør.

Stillingen er en fuldtidsstilling, og ansættelsesvilkårene er i henhold til gældende overenskomst. Du vil få primær base på Guldbergsgade 29N, 2200 København N, men supporten vil lejlighedsvis også foregå på KEAs øvrige adresser.

Om dig

Vi forventer, at du har:

  • en relevant uddannelse inden for it eller tilsvarende.
  • dokumenteret erfaring med faglige ledelse af it-drift. Det tæller positivt, hvis du har erfaring med brug af en ekstern it-driftsleverandør.
  • god procesforståelse – gerne kendskab til principperne i ITIL.
  • en udpræget evne til at levere service og samarbejde med organisationen på kryds og tværs.
  • erfaring med Microsoft-teknologier.

Det er en fordel, at du har arbejdet med Knowledge centered service.

Er du klar til nye udfordringer hos KEA?

Så send din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer via søg-knappen nedenfor senest den 11. august 2022.

Vi forventer, at samtalerne afholdes i uge 33 og 34. Forventet start er den 1. oktober 2022.

Ønsker du yderligere informationer om stillingen, er du velkommen til at kontakte it-chef Louise Sofie Kehler, på mobil 2032 9858 eller e-mail loke@kea.dk.

På KEA får du en arbejdsplads med kollegaer, som tilsammen byder på et bredt udvalg af baggrunde, faglige kvalifikationer og personlige kompetencer. Vi opfordrer alle kvalificerede, uanset køn, alder og etnisk baggrund, til at søge stillingen.

Gem job

Københavns Erhvervsakademi
Publiceret: 11. juli 2022

Arbejdssted

Location København