It-me­d­ar­bej­der


Har du lyst til at fremme og optimere anvendelsen af digitale enheder? Vil du arbejde med et spændende og komplekst miljø i et entusiastisk team med stor fleksibilitet?

Ligger din viden og interesse i spændingsfeltet mellem IT- og offentligt indkøbsprocesser, og vil du være med til at gøre en ekstraordinær forskel, så har du muligheden nu. Som IT-medarbejder i Banedanmark er du nemlig med til at understøtte klimavenlig transport til gavn for alle danskere. Som det første land i verden digitaliserer vi hele banenettet med nye signaler, der vil give flere tog til tiden, bedre trafikinformation og mulighed for flere tog på skinnerne. Du er med til at understøtte Banedanmarks rejse mod klimavenlige eltog og moderne højhastighedsbaner.

I Banedanmarks IT Driftssektion har vi ansvaret for de administrative IT-systemer. Vi har travlt og der er en stigende efterspørgsel på det, vi i sektionen leverer. Vi søger derfor en ny kollega. Du skal være med til at sikre kvaliteten af vores ydelser og styrke forretningsprocesserne.

Du sikrer kvalitet med fokus på service og strukturerede processer

Sammen med ca. 20 gode kolleger er du ansvarlig for den daglige administration af klienter, mobiler, printere og plottere mv. Uanset rolle er dit mål at sikre høj kvalitet på serviceydelserne til forretningen. Det gør du blandt andet via et konstruktivt samarbejde med eksterne leverandører, således at nye erfaringer bliver brugt til løbende optimeringer. Du har fokus på at skabe smartere processer og på at rådgive i, hvordan Banedanmark får mest muligt ud af leverancerne.

Du får et spændende job med engagerede kolleger. Du får mulighed for at bringe din faglighed i spil i en central rolle med teknisk drift, udvikling og vedligehold af mobile devices.

Dine primære opgaver bliver:

  • 2. level support, teknisk fejlfinding på digitale enheder samt opsætning af firmaportal/Intune på iOS og Android
  • Samarbejde med de eksterne leverandører og sikre kvalitet i alle leverancer
  • Implementering af processer til at understøttelse af interne serviceaftaler
  • Håndtering af bestillinger fra brugere samt diverse behovsafklaring med forretningen
  • Deltagelse i anskaffelsesprocesser (kravspecifikationer, udbud, indkøbsproces, serviceaftaler og leverandørhåndtering)
  • Levering af input til budget

Erfaring med mobile device management

Som en del af en serviceorganisation skal du have lyst til at levere god service til brugerne. Du skal både have overblik og en udpræget struktureret og analytisk måde at arbejde på. Det er et område i kraftig vækst med stor fokus, og du får derfor brug for din gode evne til at planlægge og prioritere, samtidigt med at du skal kunne agere i en kompleks organisation. Derudover rummer dit CV:

  • Længere IT-uddannelse eller tilsvarende erfaring med IT-drift og support
  • Erfaring med mobile device management og teknisk indblik i mobil-platformen (f.eks. Intune)
  • Kendskab til offentlige indkøbsprocesser og statsaftaler med leverandører
  • Motivation for at blive ITIL certificeret – hvis du ikke er det
  • Kendskab til SAP en fordel, men ingen forudsætning

Dit nye team

Din nye arbejdsplads er Banedanmarks markante hovedkontor tæt på Fisketorvet og Dybbølsbro Station i København. Her får du 20 dygtige og dedikerede IT-specialister som dine nærmeste kolleger. Stemningen i teamet er virkelig god, og der er lyst til at dele viden og hjælpe hinanden, hvilket vi også kan se af vores faste trivselsmålinger.

Løn

Hvis du har en akademisk baggrund, ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.  

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef/it-driftschef Sus Bugge. Søg elektronisk og send din ansøgning og cv. Vi forventer at holde løbende samtaler.

For at søge stillingen trykker du på linket "Søg jobbet her" og følger instruktionerne.

Susanne Bugge
Sektionschef
sjbu@bane.dk
21717103


Vær med til noget stort i Banedanmark

I Banedanmark skaber vi forudsætningen for, at hundredtusindvis af danskere hver dag kan tage toget, og transport af mange tusind tons gods.

Lige nu bygger vi en helt ny attraktiv, grøn jernbane, mens vi holder den gamle kørende. Vi sætter strøm til banen, så der kan køre klimavenlige tog. Vi indsætter nye, digitale signalsystemer og bygger en højhastighedsbane til Europa. Og vi styrer togtrafikken og informerer om den på stationernes skærme og højtalere på fjernbanen.

Banedanmark er en styrelse under Transportministeriet med mere end 2.500 medarbejdere. Hovedkontoret ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele landet.

Vil du også være med til noget stort?

Gem job