Incident and Problem Manager


Thales people architect solutions that support 85 million mainline and suburban passenger journeys, worldwide, every day. Our Rail Signalling and Communication systems are used on metro lines across major cities, and 72,000 kms of route, 52,000 trains per day in 16 countries are controlled by our Traffic Management Systems. Together We deployed the first-ever nationwide ticketing system which processes over 50 million ticketing transactions in 100 cities daily.

Incident & Problem Manager, Thales RCS Danmark

Brænder du for at fixe ting, der ikke virker? Er du kreativ og løsningsorienteret? Så er du måske vores nye kollega, da vores Incident & Problem Manager leder efter en ny makker.

Thales RCS Danmark er ansvarlige for driften af Rejsekort-systemet i Danmark. Dette inkluderer driften af den centrale del af systemet (servere, applikationer mv.), netværket samt alt det udstyr man, som rejsende, benytter på stationer og i busser.

Om jobbet

Vores IM/PM-team hører til i vores Service Delivery Management-team. Der er selvfølgelig de klassiske opgaver indenfor de processer – hvor også Major Incident Management indgår. Arbejdet går på tværs af såvel den danske driftsafdeling samt den franske udviklingsafdeling. Vi vil rigtig gerne optimere den måde, vi arbejder med processerne på – for vi vil hellere have effektive og driftssikre processer end nogen, der er ”svunget i guld, og som ikke virker”.

Dine primære opgaver vil være:

  • Incident Management
    • Proaktiv monitorering og opfølgning
    • Rapportering til relevante teams og ledelse
    • Opfølgning med leverandører samt kunder
  • Major Incident Management
    • Drive og facilitere fejlfinding/fejlløsninger – både overfor den danske driftafdeling såvel som den franske udviklingsafdeling. Og det gælder selvfølgelig også overfor vores leverandører
  • Problem Management:
    • Udarbejdelse af RCA’ere/Problem Rapporter
    • Facilitere og drive problem-undersøgelser og potentielle taskforces
  • Forbedringer på processerne eller de tools vi bruger
    • Hvis du finder et område der kunne bruge ”lidt kærlighed”, så vurderer vi det, og hvis det giver mening – så kan vi gøre noget ved det. Er det mindre ting – så gør vi det selvfølgelig bare! Vi vil gerne arbejde med ”værdi ind à værdi ud” konceptet
    • Rapportering på Incident og Problem – vi vil gerne automatisere hvis vi kan
  • Samarbejde med interne og eksterne parter
    • Vi har flere samarbejdspartnere, og der skal selvfølgelig også køres IM/PM med dem.

Vi vil gerne have to Incident og Problem Managers i teamet, således at vi er dækket ind ved ferier og sygdom.

Hovedparten af arbejdet vil ligge inden for normal arbejdstid, men da vi kører systemet med forventninger om høje oppetider – så er der vagt på kritiske incidents 24/7, som fordeles mellem de to IM/PM’ere. Pt. tager man en uge ad gangen, så der også er mulighed for et liv udenfor jobbet. Heldigvis kører systemet rigtig stabilt, så man bliver altså ikke holdt vågen hver nat.

Hvem er du?

Du har måske erfaring som Incident eller Problem Manager – eller også er det næste skridt i din karriere. Du har lyst til at kaste dig ud i et miljø, hvor der er høj kompleksitet- og hvor to dage sjældent er ens.

Har du en teknisk baggrund er det en fordel, da du vil skulle tale teknik med højt specialiserede kolleger.

Du kan kommunikere med både teknikere og ledelse, og du kan holde hovedet koldt, når det brænder på. I Thales kommunikerer vi på både dansk og engelsk, hvorfor du skal have stærke mundtlige og skriftlige kommunikationsevner på begge sprog.

Om teamet

Du bliver del af Service Delivery Management-teamet, som inkluderer Service Desk (SPOC), Incident, Problem og Service Level Management. Jobbet indeholder en masse kundevendt aktivitet, og dagligdagen gør at vi hurtigt skal omstille os til nye problematikker og tænke løsningsorienteret for at komme i mål. Der er netop lavet lidt om i organisationen, så teamet er ved at blive bygget op – og vil derfor bestå af rutinerede kolleger samt de nye kolleger, som vi pt rekrutterer.

Nick Andersen, Incident & Problem Manager i Thales siger:

”Jeg har arbejdet hos Thales i 5 år. En af de ting jeg elsker ved Thales, er at der er plads til forskelligheder, for uanset hvilket land/religion/kultur du kommer fra, er der altid plads til dig hos os. Dette er med til, at vi har et meget stærkt fællesskab i Thales - det er ikke blot et job. Udover det store fællesskab, har vi også plads til at folk kan udvikle deres kompetencer, i form af spændende opgaver, kurser samt E-learning. Fælles for os i Thales er, at vi aldrig keder os, der er altid noget at lave, og der er altid en god kollega, der kan hjælpe.”

Hvis du:  

  • ønsker at søge jobbet hos os – så klik på linket og send os CV og motiveret ansøgning
  • har nogen spørgsmål, så er du velkommen til at ringe til (future) Head of Service Delivery Management, Mia Præstkjær Lilmoes på +45 23115814.

Vi forventer at starte interviews i uge 32.

At Thales we provide CAREERS and not only jobs. With Thales employing 80,000 employees in 68 countries our mobility policy enables thousands of employees each year to develop their careers at home and abroad, in their existing areas of expertise or by branching out into new fields. Together we believe that embracing flexibility is a smarter way of working. Great journeys start here, apply now!

Gem job

Thales Rcs Denmark ApS
Publiceret: 25 August 2022

Arbejdssted

Location Ballerup