IAM-me­d­ar­bej­der


Vil du bidrage til forebyggelse af intern svindel og være med til løsningen af it adgangs-, brugerstyrings- og sikkerhedsopgaver og projekter med høj samfundsrelevans? Vil du arbejde med adgangsstyring og sikkerhed i en kompleks organisation med stor variation i opgaverne? Så har vi et spændende job til dig!

Et kontor under udvikling

Kontoret Adgangsstyring blev etableret i maj sidste år og har ansvaret for adgangsstyring og forebyggelse af besvigelse. Du skal sammen med de nuværende 15 medarbejdere, kontorchefen og de kommende medarbejdere være med til at udvikle kontoret og adgangsstyringsområdet.

Vi er i gang med flere tekniske projekter inden for brugerstyring og sikkerhedsområdet og har brug for en medarbejder til at rådgive om adgangsstyring (IAM), implementere sikkerhedsroller og sikre effektiv funktionsadskillelse.

I stillingen vil du indgå i et team af procesejere, der er ansvarlige for vores adgangsstyringssystem Omada og processer for adgangsstyring. Du vil blive medansvarlig for en række brugerstyrings-, autorisations- og sikkerhedsopgaver af både operationel og taktisk karakter. Du vil være med til at sikre fremdrift på projekter og at sikkerhedsrisici imødegås. I den forbindelse skal du rådgive og samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere, herunder indgå i revisioner som gennemføres af Rigsrevisionen.

Du vil have et tæt samspil med afdelingerne for Informationssikkerhed, Operationel it-sikkerhed, brugeradministrationsteamet samt SAP-autorisationsteamet.

Rådgivning og sikkerhed

Dine arbejdsopgaver vil være varierende, og du vil blandt andet skulle:

  • Opbygge et dybt kendskab til vores IAM-løsning Omada samt systemkomplekset i Skatteforvaltningen
  • Sikre videreudvikling af Omada og sammenhæng til adgangsstyringsprocesser
  • Rådgive og medvirke til implementering af effektiv funktionsadskillelse, roller og adgangsstyringsprocesser
  • Skabe overblik over brugeradgange og rettigheder på tværs af flere systemkomplekser
  • Medvirke på flere projekter inden for brugerstyring eks. styring af privilegerede rettigheder (PAM), bedre beskrivelser af roller og rettigheder samt rollekoncepter
  • Sikre overholdelse af interne og eksterne krav og regler ift. sikkerhed og compliance samt best practice for IAM (Identity and Access Management)
  • Udarbejde system og procesdokumentation

IAM medarbejder med blik for effektiv funktionsadskillelse

Vi ser gerne, at du har en længerevarende uddannelse. Vi forventer, at du har relevant erhvervserfaring med fra en IAM-løsning / brugerstyringsområdet, f.eks. Credential and Identity Management (CIM), Identity Rights Management (IRM), Access Control (AC) og Identity and Access Management (IAM/IdAM). Du har gerne erfaring med Omada Identity, AD og Azure.

Du formår at sætte dig ind i teknisk komplekse områder, og har gerne erfaring fra både Windows-systemer, SAP og/eller mainframe. Du har muligvis tidligere arbejdet med risk, compliance eller sikkerhed, eller du kommer med en baggrund som it-arkitekt eller lignende.

Det er en fordel, hvis du:

  • har blik for både det tekniske og forretningsmæssige perspektiv samt har forståelse for den strategiske kontekst
  • har en naturlig autoritet og evner at fungere som rådgiver overfor andre teams, kontorer og styrelser i Skatteforvaltningen samt leverandører
  • trives med at samarbejde med kolleger med mange forskellige fagkompetencer
  • tager individuelt ejerskab af opgaver, du tager ansvar og du får afsluttet dine opgaver

Derudover er du er god til at håndtere mange komplekse opgaver samtidigt, og har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt.

Din nye arbejdsplads

Vores kontor er uformelt, dynamisk og sparrende. Vi har fokus på trivsel og personlig udvikling i en hverdag med højt fagligt niveau og interessante opgaver, der løfter vigtige samfundsmæssige kritiske opgaver.

”Vores kontor er nyt, og derfor kan vi sammen bygge det op. Min vision er, at det skal være let at gøre det rigtige,” siger kontorchef Suzette Wagner og fortsætter, ”det komplekse arbejde vi har med at gøre, gør at vi bruger tid på at indarbejde vores læring og forbedre vores daglige arbejde og hele tiden blive dygtigere, både hver især, men i den grad også som team.”

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg jobbet her” senest den 21.08.2022. Samtaler vil blive afholdt løbende.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Suzette Wagner på telefonnummer +45 72 37 31 90.

I forbindelse med ansættelsessamtalerne kan der blive anvendt test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 27. juli 2022

Arbejdssted

Location Frederiksberg