Business Analyst til ad­gangs­sty­ring


Vil du bidrage til forebyggelse af intern svindel og være med til løsningen af it adgangs-, brugerstyrings- og sikkerhedsopgaver og projekter med høj samfundsrelevans? Vil du arbejde med procesanalyser og adgangsstyring i en kompleks organisation med stor variation i opgaverne? Så har vi et spændende job til dig!

Et kontor under udvikling

Kontoret Adgangsstyring blev etableret i maj sidste år og har ansvaret for adgangsstyring og forebyggelse af besvigelse. Du skal sammen med de nuværende 15 medarbejdere, kontorchefen og de kommende medarbejdere være med til at udvikle kontoret og brugerstyringsområdet.

Vi er i gang med flere tekniske projekter inden for brugerstyring og sikkerhedsområdet, og har brug for en profil, der er analytisk skarp, datastærk og struktureret til vores Adgangsstyringskontor til at medvirke til rådgive, designe og implementere løsninger, der sikrer effektiv adgangsstyring og forebygger risici for besvigelse.

I stillingen vil du være medansvarlig for en række brugerstyrings-, autorisations- og sikkerhedsopgaver af både operationel og taktisk karakter. Du vil være med til at sikre fremdrift på projekter, og at sikkerhedsrisici imødegås.

Dine arbejdsopgaver vil være varierende, og du vil blandt andet skulle:

  • Opbygge et dybt kendskab til vores IAM-løsning Omada samt systemkomplekset i Skatteforvaltningen
  • Analysere og dokumentere arbejdsgange og processer eks. til funktionsadskillelse
  • Udarbejde procesanalyser og procesdokumentation
  • Medvirke til forslag til procesoptimering indenfor adgangsstyring og kontroller på adgangsstyringsområdet
  • Vurdere forslag til løsninger inden for brugerstyring, sikkerhed og autorisationer

Hvem er du?

Du kan være i starten af din it-karriere eller have flere års erfaring. Du er stærk til at kommunikere og samarbejde, har lyst til at forstå arbejdsprocesser fra et forretningsperspektiv og forstår at udnytte de muligheder, en given it-løsning rummer. Dine evner til at analysere, rådgive, facilitere og kommunikere i øjenhøjde skal være solide, så du kan forene mange interessenters synspunkter til en fælles løsning og skabe opbakning om beslutninger.

Vi ser gerne, at du har en relevant længerevarende uddannelse fx datalog eller ingeniør. Du formår at sætte dig ind i teknisk komplekse områder. Du har måske erfaring fra IAM-løsninger, AI, RPA, automatisk dataanalyse, SIEM-løsninger eller lignende. Eller du kommer med en baggrund som it-arkitekt, sikkerhedsarkitekt eller lignende.

Vi forestiller os, at du er:             

  • hurtig til at sætte dig ind i en nye, komplekse problemstillinger og gribe en opgave struktureret an
  • proaktiv og selvstændig med evnen til at drive forskellige typer analyseaktiviteter
  • procesorienteret med øje for at inddrage de rette kompetencer til at løse problemstillinger
  • relationsskabende med stærke samarbejdsevner på tværs af fagskel og kulturer
  • tager individuelt ejerskab af opgaver, du tager ansvar og du får afsluttet dine opgaver.

Derudover er du er god til at håndtere mange komplekse opgaver samtidigt, og har gode kommunikationsevner – både skriftligt og mundtligt.

Din nye arbejdsplads

Vores kontor er uformelt, dynamisk og sparrende. Vi har fokus på trivsel og personlig udvikling i en hverdag med højt fagligt niveau og interessante opgaver, der løfter vigtige samfundsmæssige kritiske opgaver.

”Vores kontor er nyt, og derfor kan vi sammen bygge det op. Min vision er, at det skal være let at gøre det rigtige,” siger kontorchef Suzette Wagner og fortsætter, ”det komplekse arbejde vi har med at gøre, gør at vi bruger tid på at indarbejde vores læring og forbedre vores daglige arbejde og hele tiden blive dygtigere, både hver især, men i den grad også som team.”

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg jobbet her” senest den 21.08.2022. Der vil blive afholdt samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Suzette Wagner på telefonnummer +45 72 37 31 90.

I forbindelse med ansættelsessamtalerne kan der blive anvendt test. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.

Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 27. juli 2022

Arbejdssted

Location Frederiksberg