It-me­d­ar­bej­der til Client Ma­na­ge­ment i Statens It


Kom med på holdet

Statens It søger 2 IT-medarbejder til Client Management Asset teamet. Teamet har ansvar for udstyr til brugernes It arbejdspladser hos vores kunder. Du skal sammen med fire entusiastiske kolleger i Ballerup og Århus arbejde med installation og klargøring at de godt 35.000 PC’ere, vi drifter. Der er tale om 1 fastansættelse og 1 midlertidig ansættelse.

Om stillingen

Du vil blive en del af Asset-teamet, der består af 18 medarbejdere, som udover at være ansvarlige for vores PC hardware også driver vores softwaredistributionsplatform. Teamet er  en del af Service Delivery, hvor vi tilsammen er godt 150 medarbejdere.

Du vil komme til at arbejde med PC hardware End 2 End fra bestilling, registrering, installation til idriftsættelse. Du vil også deltage i interne og ekstern projekter og implementeringer. 

Som it-medarbejder i Client Management hos Statens It er det væsentligt, at du er serviceorienteret både i forhold til kunder og kolleger, at du kan samarbejde på tværs af organisationen samt dokumentere og dele din viden. 

Om dig 

Vi forestiller os, at du med de faglige kompetencer …

  • brænder for arbejdet med PC og MAC og er nysgerrig på den teknologiske udvikling
  • er en erfaren IT-driftsmedarbejder i et Microsoft og MAC miljø samt har indgående kendskab til den tekniske del af PC-hardware
  • har erfaring med at bruge og eksekvere via forskellige installationsværktøjer
  • er vant til at arbejde efter ITIL
  • er stærk i brug af Service Management systemer
  • har erfaring med troubleshooting af tekniske problemstillinger

Vi forventer, at du med dine personlige egenskaber …

  • kan formidle dine tekniske kompetencer og faglighed til et sprog, der er bredt forståeligt
  • kan bidrage til vores sociale ansvarlighed og sammenhængskraft i teamet
  • at du er proaktiv og kan forudse problemstillinger
  • kan bevare overblikket i pressede situationer
  • har lyst til at være med til at udvikle og automatisere måden, vi arbejder på. 

Om os

Statens It drifter systemer for over 33.500 brugere i 19 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor brugerne har adgang til en række shared services og deres fagsystemer.

Statens It er med til at skabe fundamentet for en fortsat digitalisering af staten. Det er vores mål at tiltrække og fastholde dygtige it-medarbejdere og tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vores fokus er at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi tilbyder

  • et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform og med gode muligheder for løbende kompetenceudvikling
  • dygtige og kompetente kollegaer
  • mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner
  • gode kollegaer, der altid er parat til sparring og inspiration. 

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Du kan få ansættelsessted i enten Ballerup eller Århus.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte It-konsulent Yusuf Cakmak, 72 31 1602 eller teamleder Anders Friis Jakobsen, 72 31 08 87.

Ansøgning

Send din ansøgning via Statens rekrutteringssystem www.statens-it.dk senest den 15. august 2022.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.


Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It's mange forskellige ministerier og deres brugere.  Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 29. juli 2022

Arbejdssted

Location Ballerup eller Aarhus