Dygtige it-kon­su­len­ter til bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion – Vær med til at sikre at Uden­rigs­mi­ni­ste­ri­ets it-drift er i ver­dens­klas­se


Udenrigsministeriets it-drift og -service er på vej til Statens It. Det gælder såvel it-drift og –service hos hjemmetjenesten i København som hos Danmarks repræsentationer i udlandet. Til at løfte opgaverne og understøtte ministeriets it-drift søger vi lige nu dygtige specialister, der skal hjælpe med at indfri målet om at give Udenrigsministeriet it i verdensklasse.

På en fælles jobdag folder Udenrigsministeriet og Statens It opgaverne ud, og du er inviteret.
Der bliver rig lejlighed til at stille spørgsmål og hilse på dine måske kommende kolleger.

Det sker den 17. august 2022 kl. 15.00 – 17.00 på Asiatisk Plads.

Læs mere om arrangementet og tilmeld dig inden den 15. august på www.statens-it.dk/jobdag. Vi glæder os til at se dig.

Til at understøtte og supportere bl.a. Udenrigsministeriets it-drift i Statens It søger vi it-konsulenter til brugeradministration.

Om stillingerne

Sammen med dygtige og entusiastiske kolleger skal du styre brugeradgange i Statens It’s Center for Service Delivery. Mere konkret skal du som vores ny kollega administrere: 

  • tiltrædelser, rokeringer og fratrædelser af medarbejdere hos vores kunder
  • rettighedstildelinger til filer, postkasser og distributionslister
  • andre konti end brugerkonti - fx servicekonti

Det er et område, der hele tiden udvikler sig. Vi arbejder lige nu på at tage nye systemer i brug til styring af adgange (IGA/PAM). Den proces vil du også få en stor aktie i.

Om dig

Vi forventer, at du har erfaring som it-konsulent i et overvejende Microsoft-miljø, og at du kender til brugeradministrationsopgaver i eksempelvis i O365.

Vi lægger også vægt på, at du er nysgerrig, serviceminded og ambitiøs på egne og vores vegne. Derudover er det en fordel, hvis du lever op til flere af følgende punkter:

  • Kan følge sager til dørs og få dem afsluttet
  • Kan arbejde struktureret og omhyggeligt
  • Har kendskab til Powershell
  • Har blik for at optimere processer
  • Har praktisk driftserfaring med Microsoft Active Directory og relaterede teknologier
  • Har flair for at deltage i og implementere forandringsprojekter
  • Er vant til at arbejde med ITIL som rammeværktøj
  • Har erfaring med Identity Management systemer eller ønsker at opnå det

Om os

Statens It er en åben og dynamisk arbejdsplads i stadig udvikling. Vi arbejder aktivt med din karriere og dine kvalifikationer og understøtter gennem vores kompetencekoncept din faglige udvikling med løbende sparring og uddannelsestilbud. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen

Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern med ca. 550 medarbejdere, som leverer it-services til pt. 19 ministerområder og deres 35.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Vi søger fuldtidsstillinger på 37 timer. For at få dig bedst muligt onboardet vil din arbejdsplads de første måneder være på Statens It’s hovedkontor i Ballerup. Derefter rokerer du til Udenrigsministeriet (Asiatisk Plads) indtil Udenrigsministeriets it-drift samles hos Statens It’s i Ballerup.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte områdechef Mads Blak på tlf. 7231 1293 eller områdechef Ditte Moe Telving på tlf. 7231 1518.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg jobbet her” senest den 21. august 2022.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Gem job