Af­de­lings­le­der til Mid­dlewa­re Services


Vi har i SDC stor succes med at være en full-service leverandør af IT-services for en lang række pengeinstitutter i Norden. Vi har potentialet og engagementet til at hæve barren yderligere.

Til vores område Operation and Infrastructure Services søger vi en afdelingsleder for Middleware Services, der målrettet skal lede tre teams af medarbejdere, der udvikler og vedligeholder vores vigtigste fælles platforme til integration, automatisering af forretningsprocesser, arkivering af dokumenter samt vores løsninger til identifikation/validering af login. Afdelingen har medarbejdere i Polen og Danmark.

Bliv en del af et stærkt fagligt miljø hos SDC

Du bliver en del af området Operation and Infrastructure Services, hvor du kommer til at arbejde med mangeartede opgaver. Du vil træde ind i et arbejdsmiljø præget af åbenhed, tværfagligt fokus samt et højt fagligt niveau, og da SDC har et stort potentiale til ’mere’, ønsker vi, du vil hjælpe os videre i vores udvikling og standardisering i et agilt perspektiv. Vi ønsker at udvikle området, så det matcher til vores kunders forventninger og krav, samt sikre at der sker en løbende forbedring af vores processer og metoder.

Rollemodel for vores værdier og strategier

Du bliver ansvarlig for forretningsstrategien inden for dit område på linje med den overordnede SDC-strategi og sikre, at der er sat en klar retning for dine medarbejdere. Du er med til at skabe en kundeorienteret organisation ved at sikre konstant fokus på kundernes behov.

Du sætter høje standarder for din afdelings ydelser og har en struktureret tilgang til opfølgning på de aftalte mål. Du ved præcis hvad der motiverer dine medarbejdere, som i din afdeling består af dygtige medarbejdere i Danmark og Polen, og har særlig fokus på ”One-team” mentalitet.

Vi forventer, at du som kommende leder af Middleware Services har en synlig, åben og motiverende ledelsesstil. Du kombinerer dit lederskab og din personlige integritet med din interesse og forståelse for sammenhængen mellem IT og forretning. Du går gerne forrest og viser en klar retning for dine medarbejdere, og sammen udvikler I processer og løsninger, der skaber resultater og værdi for vores kunder

Din profil

  • Relevant ledelseserfaring og under alle omstændigheder lyst til ledelse
  • Formentlig en kandidatgrad gerne datalog, civilingeniør eller tilsvarende
  • Kendskab til og interesse for udvikling af systemer
  • Hjemmevant i ITIL-processerne og gerne certificeret
  • Agilt mindset gerne certificeret
  • Erfaring med deltagelse i og ledelse af projekter
  • Høj grad af ansvarsbevidsthed og evne til at strukturere
  • Gode kommunikationsevner
  • Evne til at drive forandringer

Fokus for afdelingen vil være:

  • At modne og videreudvikle teams i Polen og Danmark
  • Videreudvikle forretningsstrategien for Middleware Services
  • Etablere en stærk struktur omkring vores platforme og strategien fremadrettet, der understøtter de forretningsmæssige krav.
  • Sikre et godt samarbejde med de andre udviklingsområder i SDC
  • Etablere roadmaps for videre udvikling og vedligehold af vores platforme.
  • Gennemføre strategiske nøgleprojekter i afdelingen
  • Sætte høje standarder for kvalitetssikring af løsningerne, der leveres af afdelingen

Alt dette og meget mere, kommer til at ske i tæt samarbejde med Direktør for Operation and Infrastructure Services, Marianne Nielsen samt dine lederkollegaer.

Vi glæder os til at høre fra dig. En motiveret ansøgning er velkommen, men dit CV kan også stå alene. Vi skal nok få snakket om din motivation for jobbet, hvis du bliver kaldt til en samtale.

Ønsker du at høre mere om stillingen eller SDC, er du meget velkommen til at kontakte områdedirektør Marianne Nielsen på mani@sdc.dk.


A bit about SDC

It all started back in 1963, when a series of small savings banks went hand in hand with a dream of economies of scale and electronic bookkeeping. That dream still drives us. Today, we are 100+ both small and large banks from all over the Nordic region, who are part of the community, because shared solutions make us stronger.

We are over 700 colleagues in Ballerup and Warsaw, who work together every day to deliver a good banking experience to the users of 100+ Scandinavian banks. Many of our solutions are developed jointly for all customers - some for a small group. Common to them is that we want to maximize the customers’ benefit from the solutions and minimize the risk of not meeting the customers' needs.

The future demands more of SDC. The banks are working to adapt to the needs of the market, at the same time they are being met with increasing demands for regulation and efficiency. SDC works hard to be at the forefront of the customers’ needs and continue to be the preferred provider of solutions to Scandinavian banks.

Gem job