Skarp pensions Business Developer til Pension & In­ve­st­ment Main­tenan­ce team


Udviklingen på pensionsområdet og vores team har vokseværk igen – så er du mon den Business Developer vi nu står og mangler i vores fantastiske team som drifter systemerne?

Vi arbejder med en fod i begge verdner og befinder os derfor midt imellem forretning og IT, hvor vores største opgave er at sikre stabile og pålidelige systemer og ikke mindst at kende og forstå vores kunder og deres behov.

Vores vigtigste opgaver er

At levere en god service til vores kunder, som er finansielle institutter, primært banker og sparekasser i Skandinavien og ikke mindst forstå deres hverdag og behov, så vi kan formidle budskabet mellem forretning og IT-udviklingen.

At sikre en stabil drift til vores kunder, og det kræver at vi hele tiden er klar til at forholde os til lovændringer på pensionsområdet, nye projektleverancer, nye samarbejdspartnere, tvungne IT-opdateringer og hele tiden sikre at holde en god og informativ kommunikation med vores kunder og leverandører.

At have løbende fokus på optimering, så vi altid supporterer og opererer efter de mest effektive processer mellem vores bankers forretning og IT-udviklingen.

En typisk uge i Maintenance teamet kan indeholde:

  • Planlægningssession i teamet med prioritering af ugens opgaver
  • Fejlfinding, analyse og prioritering af sager fra vores kunder eller samarbejdspartnere.
  • Holde fokus på at løsningerne er kundefokuserede og overholder lovgivningen indenfor pension.
  • Fastholde overblikket ud fra et forretningsmæssigt synspunkt i forbindelse med "major incidents" og stå for kommunikation med kunder og samarbejdspartnere.
  • Forstå vores kunders reelle behov, definere brugerscenarier og ønsker til løsningen samt beskrive de forretningsmæssige problemstillinger til vores udviklere, både internt og eksternt.
  • Være med til at teste, godkende nye funktioner, koordinere og sikre kvalitet i vores releases.
  • Brugersupport af vores systemer og udarbejdelse af vejledninger.
  • I samarbejde med vores samarbejdspartnere sikre at vores kunders rådgivningsløsninger er funktionelle og stabile.
  • Koordinere opgaver med vores kunder og tværfaglige udviklingsafdelinger.
  • Sikre korrekt overtagelse af nye systemer og løsninger fra projekter og være en del af at hjælpe vores kunder godt i gang med de nye løsninger.

Faglig viden inden for Pension og IT-tække

Om din baggrund er fra en kundevendt stilling som pensionsrådgiver eller om du har varetaget opgaver i en middle-/backoffice-funktion, er ikke det afgørende kort. Det vi leder efter, er en frisk kollega med et godt fagligt fundament og erfaring fra pensionsbranchen.

Ord som Diskvalificering, PAL og TAE bør ikke være fremmede for dig. Samtidig er det vigtigt at du motiveres af at levere en god kundeservice, nyder en travl hverdag og at du har din interesse inden for drift og lysten til at sætte dig ind i og forstå teknikken bare vores IT-systemer og udviklingsteknikker.

Som person drives du af at:

  • tage ansvar for dine opgaver og have fokus på at sikre en struktureret tilgang
  • samarbejde på tværs af forretningsområder og systemer
  • udfordre status quo og forslå nye ideer og processer - ”plejer” er ikke i dit ordvalg
  • have flere bolde i luften og er ikke bange for ukendte opgaver eller områder.
  • være i et team, hvor der er plads til latter og humor, selv under pressede situationer

Dine fremtidige kollegaer siger:

”Der er plads til alle vores forskelligheder, stor faglig viden og masser af rum til udvikling”

”Vi har som team valgt at vi vil være verdensmester i kommunikation med både kunder og samarbejdspartnere - det fokus gør det ekstra sjovt at gå på arbejde.”

”I teamet har vi alle mulighed for både, at få stor indflydelse på hvordan opgaverne løses, og for at få stort ansvar for at vi kommer i mål med opgaverne. Samtidig fokuserer vi meget på fælles planlægning og på at hjælpe hinanden”

”Et team med høj faglighed og mange forskellige opgaver, som vi løser i fællesskab, men der er altid plads til et grin.”

Hos SDC har vi fokus på fleksibilitet i arbejdet, god work-life balance og vores firmapakke indeholder firmatelefon, pensionsordning, fitnesscenter i bygningen, samt lækker kantine og en medarbejderklub, hvor vi arrangerer vinsmagninger og meget mere.

Ansøgning og kontakt

Har du lyst til at høre mere om stillingen som Business Developer og SDC som arbejdsplads, er du velkommen til at give Team Lead Stine Munk et kald på 40 80 65 11 eller sende en mail på smk@sdc.dk.

Dog er sommerferien over os - så du skal ikke forvente svar før ultimo august.

Vi ser frem til at modtage din motiverede ansøgning og CV.

Gem job