Ser­vi­ce­min­ded og løs­nings­o­ri­en­te­ret it-sup­por­te­re til Statens It’s Onsite Support


Til vores kompetente og servicemindede hold af medarbejdere i vores Onsite team søger vi nye kollegaer.

Du skal have lyst og evner til at være med til at gøre en forskel for vores ca. 35.000 brugere ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support. Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver samtidig med, at du bevarer overblikket.

Om stillingerne

Der er tale om to fastansættelser og en midlertidig stilling i teamet.

Som it-supporter i Onsite skal du:

  • Yde support til vores slutbrugere på deres arbejdsplads
  • Problemdiagnosticere og løse sager, der kræver fysisk kontakt med it-udstyret
  • Klargøre, udlevere og opstille it-udstyr
  • Deltage i forskellige projektopgaver på kundernes lokationer
  • Lejlighedsvis patche krydsfelter samt bistå med opgaver omkring print og møderumsudstyr
  • Springe ind og hjælpe til, hvor der er behov.

Om dig

  • Vi forventer, at du har erfaring med klient support, kan fejlsøge på hardware og løse installationsopgaver
  • Vi ser gerne at du er uddannet it-supporter eller tilsvarende
  • Vi ser gerne, at du har kendskab til ITIL version 3 og erfaring med it Service Management (ITSM) systemer. Vi benytter ServiceNow.
  • Hvis du har erfaring med Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM), vil det være en fordel, men det er ikke et krav.

Du vil være Statens It’s ansigt udadtil og skal derfor trives med at have kontakt med slutbrugerne, være udadvendt og meget serviceminded. Vi lægger vægt på at prioritere og løse opgaver inden for de deadlines, der er aftalt med vores kunder. Du skal derfor kunne følge sagerne til dørs og få dem afsluttet til tiden, så du dermed medvirker til at sikre tilfredse kunder og brugere.

Du skal have evner og lyst til at arbejde selvstændigt med egne opgaver, dele viden og samarbejde på tværs af teams i Statens It.

Vi ser gerne, at du har kørekort til Kategori B (almindelig bil).

Vi kan til gengæld garantere et åbent og dynamisk team, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kontakt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Om os

Statens It er en åben og dynamisk arbejdsplads i stadig udvikling. Vi arbejder aktivt med din karriere og dine kvalifikationer og understøtter gennem vores kompetencekoncept din faglige udvikling med løbende sparring og uddannelsestilbud.  I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og fagligt samspil.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern med ca. 550 medarbejdere, som leverer it-services til 19 ministerområder og deres 35.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIGT.

Dit tjenestested er i Ballerup og dit arbejdsområde vil primært være på Sjælland. Der vil også kunne forekomme opgaver i det øvrige Danmark.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, kan du kontakte teamleder Anna Vingaard Sehested på telefon: 7231 1398.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg jobbet her” senest den 29. august 2022.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Statens It er en styrelse i Finansministeriet. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 15. august 2022

Arbejdssted

Location Ballerup