Engageret ap­pli­ka­tions­spe­ci­a­list til udvikling og drift af Polsas


Drift, udvikling og vedligeholdelse af politiets operative it-systemer har stor betydning for udførelsen af politiets samfundsmæssige opgaver. Du gør en forskel for hver eneste medarbejder i politiet, når du medvirker til at sikre, at it-redskaberne fungerer og bedst muligt understøtter politiets arbejde.

Din nye hverdag

Polsas, som er politiets sagsstyringssystem, står i dag over for en grundlæggende og spændende videre- og nyudvikling. Systemet har ca. 15.000 brugere.

Det primære formål med Polsas er at tilvejebringe et fælles grundlag for politiets- og anklagemyndighedens sagsstyring. Polsas anvendes til grundregistrering, anmeldelser og hændelser. Systemet anvendes endvidere til f.eks. registrering af sigtelser, anholdelser, dispositioner, afgørelser m.m. Polsas kører på Oracle-database hos en ekstern leverandør. Det er et kompliceret system med 100+ skærmbilleder og 100+ tabeller og håndterer ca. 2 mio. journalnumre årligt fordelt på straffesager, hændelser og administrative sager.

Du vil over tid få kendskab til bagvedliggende strukturer i Polsas, men også hvordan Polsas interagerer med andre systemer. Du skal analysere og kravspecificere forretningens udviklingsønsker til Polsas, som eksempelvis kan være af lovmæssig karakter. Efterfølgende har du dialogen med leverandøren, hvor du blandt andet skal reviewe og godkende løsningsbeskrivelser og afslutningsvis teste den udviklede løsning i Polsas. Der arbejdes i vist omfang med tabeller og webservices med de værktøjer, der hører til.

Kompetencer

  • Kendskab til Polsas er en fordel men ikke et krav
  • IT-arkitektbaggrund fra andre IT-systemer er en fordel men ikke krav
  • Evnen til og motivationen for at sætte sig ind i Polsas er et must. Dette er noget, der forventes opbygget over tid
  • Erfaring med kravspecificering og test vil ligeledes være en fordel
  • Kendskab til SQL er en fordel men ikke et krav
  • Du skal være serviceminded og fleksibel i din tilgang til mange forskelligartede opgaver og klar til at lære nyt

Du vil sparre tæt med eksperter i Polsas, som brænder for deres arbejde. Flere af dine øvrige kollegaer drifter randsystemer, specifikt PABK (Polsas, ATKS, Bøde, Kasse), og du vil blive en del af dette stærke og dedikerede team.

Sektionen består af 25 kompetente og engagerede medarbejdere, som drifter samtlige politiets operative systemer i tæt samarbejde med den øvrige drift. Vi er et stærkt team både fagligt og socialt og har en uformel omgangstone. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.

Vores nye kollega

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har en basis it-forståelse. Du har gerne et par års relevant erhvervserfaring, og det tæller positivt, hvis du har kendskab til systemforvaltning generelt.

Du fungerer som bindeled og drivkraft mellem Koncern IT og forretningen. Vi lægger derfor vægt på, at du udviser vilje og evne til at indgå i samarbejdsrelationer og er god til at kommunikere med mange forskellige faggrupper omkring opgaveløsningen. I kraft af din udadvendte profil skaber og opretholder du gode relationer til forretningsejerskabet og leverandører. Du evner selvstændigt at indgå i dialog med leverandøren, hvor du forstår at agere løsningsorienteret ud fra fastsatte rammer.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk uddannelse, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelse, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand i politiet, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Susan Spragge på 20 89 49 56.

Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Du bedes uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 36 og 37.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 4. september 2022.

Gem job

Rigspolitiet
Publiceret: 16. august 2022

Arbejdssted

Location Hvidovre