IT Product Manager - med flair for IT, resource- og ka­pa­citetsstyr­ing

Vil du bruge dit store overblik til at prioritere og strukturere fremtidens it-udvikling i PFA’s IT? Er du god til at se for dig, hvilke behov PFA og IT-organisationen har, og hvordan vi møder disse behov med løsninger? Som IT Product Manager i PFA får du en karriere med mere mening og rammerne til at udvikle dig og rollen i et felt med nye teknologier, spændende muligheder og samarbejde.

Du skal sikre overblikket og forbedre koordineringen på tværs af IT og agile teams

Du bliver en del af IT Strategi & Governance. Vi udvikler og realiserer PFA’s it-strategi, der indgår i ’Kommerciel Ansvarlighed 2023’ koncernstrategien. Teamet koordinerer PFA’s strategiske og taktiske it-initiativer og gennemfører forandringer og forbedringer i PFA’s it-område. IT’s udvikling foregår i dag overvejende efter projektmetoder men anvender også agile principper og metoder. Vi ønsker i den sammenhæng at forbedre koblingen mellem IT-organisationen og de agile udviklingsområder endnu mere. Det bliver du en central del af, bl.a. som IT’s ’klare stemme’ i de fora, der faciliterer den tværgående dialog og prioritering sammen med PFA’s agile udviklingsområder og IT-organisationen. Som IT Product Manager får du en vigtig rolle, hvor du skal sikre overblikket over IT’s opgaveportefølje, prioriteter og roadmap sammen med ledelsen og specialister. En væsentlig del af dette handler om at fokusere på opgavernes værdi og IT’s opgaver og prioriteter, kapacitets- og ressourcestyring samt kommunikation.

Dine nøgleopgaver er at:

  • koordinere og strukturere opgaveindtaget på strategiske og taktiske opgaver for IT, så der sættes retning for IT’s udvikling og implementering af nye it-løsninger
  • koordinere prioriteringen af taktiske opgaver i IT, så de rigtige løsninger indstilles, prioriteres og leveres til PFA og PFA’s kunder
  • skabe transparens i IT’s kapacitet og ressourcer, herunder matche opgaveindtaget og IT’s ressourcer samt støtte i opgavernes modning og opgavenedbrydning
  • forstå, undersøge og udfordre IT’s behov i jagten på den rigtige løsning for PFA
  • løbende optimere processer, værktøjer og rapportering
  • være IT’s klare stemme i Prioriteringsfora, PI plannings og andre lokale og tværgående prioriteringsfora
  • samarbejde tæt med konsulenter i IT-strategi, IT’s business owner, specialister og ledelsen i IT.

Du kan se frem til til at få en vigtig rolle, hvor du skal være med til at koordinere og skabe transparens i IT’s initiativer, kapacitet og ressourcer samt store projekter/programmer. Samtidig skal du være med at samarbejde med et af Danmarks helt store agile setup’s. Du bliver hermed en del af de ambitiøse planer for PFA’s fremtidige it-løsninger, der hver dag anvendes af tusindevis af danskere. Du får desuden rig mulighed for at være med til at forme rollen,” siger Sebastian Kim Hansen, der er leder for IT Strategi & Governance i PFA.

Du trives mellem it, forretningskrav, kunder og løsninger

Vi søger dig, der:

  • er god til struktur, opgave- og kapacitetsstyring, og har måske erfaring med en lignende rolle
  • trives med at samarbejde med interne kunder og samarbejdspartnere
  • motiveres af at skabe overblik og prioritering – og af at vedligeholde overblikket
  • vil være med til at forme og udvikle IT Product Manager rollen i PFA, så den bliver endnu mere værdifuld og tydelig
  • kender til agile metoder, fx SAFe
  • har indsigt i IT og motivation til at lære
  • har forståelse for forretningen og forretningsgange på it-området
  • kan formidle budskaber klart og enkelt på forskellige niveauer

Dit nye team har gejst og energi

IT Strategi & Governance har syv medarbejdere. Stemningen i teamet er kendetegnet ved energi, gejst og glæden ved samarbejde.

Det får du også med

Som kollega i PFA kan du mærke handling bag visionen om en bæredygtig high performance kultur med fokus på sundhed, trivsel og arbejdsglæde. Derfor giver vi plads til et arbejdsliv med mulighed for at arbejde hjemme i op til to dage om ugen og ret til at gå ned på 80 % arbejdstid. I vores nyrenoverede domicil, som ligger få meter fra Nordhavn Metrostation og havnemiljøet, byder køkkenet på frokost til alle kostpræferencer og du har også mulighed for at købe take away til familien eller morgenmad, når du er på kontoret. Socialt har vi mange tilbud som yoga, løbehold, fredagscafé og medarbejderklubberne: Social Club, Vinklub og Kunstklub. Men vigtigst af alt, så har vi hver dag fokus på det gode kollegaskab i hele PFA. Det er nemlig det bedste afsæt for, at vi alle hver dag sætter vores dybe faglighed i spil og leverer det bedste for vores kunder.

Er du klar til at blive en del af holdet?

Send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 2. oktober 2022. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sebastian Kim Hansen, der er leder for IT Strategi & Governance i PFA, på tlf.: 2977 5591.


En karriere med mere mening

PFA er et pensionsselskab, men vi er meget mere end det. Udover pension og forsikring tilbyder vi i dag også opsparing for privatkunder og en række løsninger inden for blandt andet sundhed og boliger. Vi er ejet af vores kunder, og blev stiftet i 1917 for at sikre danskerne frihed til at leve det liv, de ønsker. Det er derfor en del af vores DNA at bidrage til en positiv samfundsudvikling. I dag har vi mere end 1,3 millioner kunder, og vi arbejder hårdt hver eneste dag for at leve op til vores kundeløfte: Mere til dig

Gem job